Strona 1 z 1

Rozrusznik sam kręci

: 03 sie 2020, 18:02
autor: berciak
Witam
Opel zafira b 2008 r 1,9. Auto świeżo sprowadzone. Dziś samo załączyło rozrusznik i uderzył w samochód stojący przed nią. Odpalana z kluczyka.
Samochód stał od soboty zamknięty dziś nagle sam ruszył.
Pytanie czy przewód do rozrusznika idzie bezpośrednio ze stacyjki?
Czy ktoś miał taki przypadek?

Rozrusznik sam kręci

: 03 sie 2020, 18:23
autor: Pszczyna
Bezpiecznik( nr 18 zafira b) dziwne stacyjka daje impuls na automat rozrusznika ten dopiero uruchamia się przez wysoki prąd ,automat wypycha zębatkę (bendiks) który zazębia się o wieniec koła zamachowego wprawiając go w ruch dziwne co by dało impuls ? rozklekotana stacyjka ?

Rozrusznik sam kręci

: 03 sie 2020, 18:38
autor: berciak
Czyli przewód od stacyjki idzie na bezpiecznik i z bezpiecznika na elektromagnes?
Stacyjka wydaje się sztywna auto ma 102 tys tylko .

Rozrusznik sam kręci

: 03 sie 2020, 20:03
autor: Pszczyna
Auto może mieć i 30 tyś lecz gdy było odpalane X razy dziennie to stacyjka może w środku być rozklekotana (takie gdybanie)

Rozrusznik sam kręci

: 04 sie 2020, 17:55
autor: oki
Dziwne trochę że sam pojechał bo sterowanie rozrusznika jest w tym samochodzie jest bardziej zagmatwane.
Rozrusznik jest sterowany przez przekaźnik K1 który dostaje napięcie z bezpiecznika nr18
Sam przekaźnik K1 nie może się aktywować ponieważ jego zasilanie jest wzięte z przekaźnika zapłonu K3 z drugiej zaś strony steruje nim elektronika pod maską silnika UEC w połączeniu z modułem CIM na kierownicy. Stacyjka jest prawie cyfrowa. Pozostaje tylko przetarcie wiązki lub woda na module UEC nie padało w tym czasie?

Rozrusznik sam kręci

: 04 sie 2020, 21:03
autor: berciak
oki pisze: 04 sie 2020, 17:55 Dziwne trochę że sam pojechał bo sterowanie rozrusznika jest w tym samochodzie jest bardziej zagmatwane.
Rozrusznik jest sterowany przez przekaźnik K1 który dostaje napięcie z bezpiecznika nr18
Sam przekaźnik K1 nie może się aktywować ponieważ jego zasilanie jest wzięte z przekaźnika zapłonu K3 z drugiej zaś strony steruje nim elektronika pod maską silnika UEC w połączeniu z modułem CIM na kierownicy. Stacyjka jest prawie cyfrowa. Pozostaje tylko przetarcie wiązki lub woda na module UEC nie padało w tym czasie?
Dokładnie tak była ulewa i klapka od bezpieczników była niedokładnie zamknięta dziś stwierdziłem ze jest mokra i własnie to podejrzewałem, zabezpieczyłem to . Samochód stoi na ręcznym i jest pod obserwacją

Rozrusznik sam kręci

: 05 sie 2020, 21:38
autor: oki
Profilaktycznie mimo wszystko odpiąć akumulator odkręcić śrubę +z modułu UEC następnie odkręcić te kilka śrub i wyciągnąć cały moduł do wysuszenia. Przy okazji obejrzysz pod spodem złącza czy nie stoją w wodzie i czy nie posniedziały. Woda i prąd =elektroliza i nieprzewidywane reakcje. Za chwilę może się okazać że coś przestanie działać albo samo wariować.

Dodano po 5 minutach 26 sekundach:
Swoją drogą mnie też ZA sama kiedyś odpalila i też po osiedlu pojeździła na szczęście po krótkiej jeździe zatrzymała się na dużej skrzyni z piachem na zimę. Po tym wybryku zdemontowałem alarm że zdalnym odpalaniem. Więcej to się nie wydarzyło. Czy tak czy inaczej na luz i ręczny. Tak dla świętego spokoju.