[B] Zafira zgasła, słabe ładowanie, CIM
: 16 wrz 2020, 07:28
Witam,
Szukałem forum odnośnie mojego błędu jednak nie za bardzo znalazłem coś konkretnego, trochę obstawiam CIM ale kody błędów podczas uszkodzenia CIM się nie zgadają. Ale do rzeczy. Wczoraj jechałem Zafirą i przyznam, że trochę jej przycisnąłem. W pewnym momencie zauważyłem, że obrotomierz skoczył do 0 i nagle wstał. Pojawiła się kontrolka "samochodu ze śladami" czyli usterka układ stabilizacji toru jazdy. Zwolniłem trochę ale jechałem dalej. Dojeżdżając do skrzyżowania musiałem zredukować i w prawo. Na zakręcie auto zgasło. Próba odpalenia nic nie dała, rozrusznik kręcił ale nie odpaliło. Zapchałem na parking i wypedałowałem błędy P0520 oraz P0335. Próbowałem odpalać samochód na parkingu ale bez rezultatu. Temperatura "coolant" wynosiła 87 stopni więc w normie. Dziwne było to, że podczas odpalania raz mi zgasł komputer pokładowy a zazwyczaj tak się nie dzieje. Udałem się piechtą do domu. Po około godzinie przyjechałem drugim autem z kompem i podłączyłem OPCOMa. Nie sprawdzałem czy odpali i tutaj może być błąd ale najpierw zczytałem błędy. Błędy które mi się pokazały to:
CIM:
B3114 - Kluczyk z pilotem 1 nie zsynchronizowany
ECU:
C0236 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)
EHPS:
U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu CIM poza wymaganym zakresem
C1523 - Zbyt niskie napięcie układu
IPC:
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
UEC:
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
ECC:
B0234 - Usterka kalibracji klapki dystrybucji powietrza
DIS:
U2201 - Brak komunikacji magistrali CAN z EHU (Moduł multimedialny)
P0520-04 <nieznany kod błędu>
Skasowałem błędy, odpalam i auto poszło od strzała. Chwilkę pochodziło, zczytałem błędy i zostało tylko B0968 ale ten błąd często mi się pojawia. Próbna jazda po parkingu i wszystko w normie poza ładowaniem. Na postoju auto na komputerze pokładowym wachało się od 12.4V do 12.9V. Podczas jazdy czasami skoczyło do 13V ale rzadko. Kręcąc powoli kierownicą spada do 12V. Przejechałem około 4km spokojnym tempem do domu i niczego złego nie zaobserowałem. Czy może to być usterka CIM ? Kod błędu P0520 w necie to niby awaria czujnika ciśnienia oleju. Dla OPCOM to nieznany błąd. Troche wygląda to tak jakby aucie nagle brakło zasilania z akumulatora. Druga sprawa to jest to nieszczęsne ładowanie. Od czego byście zaczęli sprawdzanie ?
Szukałem forum odnośnie mojego błędu jednak nie za bardzo znalazłem coś konkretnego, trochę obstawiam CIM ale kody błędów podczas uszkodzenia CIM się nie zgadają. Ale do rzeczy. Wczoraj jechałem Zafirą i przyznam, że trochę jej przycisnąłem. W pewnym momencie zauważyłem, że obrotomierz skoczył do 0 i nagle wstał. Pojawiła się kontrolka "samochodu ze śladami" czyli usterka układ stabilizacji toru jazdy. Zwolniłem trochę ale jechałem dalej. Dojeżdżając do skrzyżowania musiałem zredukować i w prawo. Na zakręcie auto zgasło. Próba odpalenia nic nie dała, rozrusznik kręcił ale nie odpaliło. Zapchałem na parking i wypedałowałem błędy P0520 oraz P0335. Próbowałem odpalać samochód na parkingu ale bez rezultatu. Temperatura "coolant" wynosiła 87 stopni więc w normie. Dziwne było to, że podczas odpalania raz mi zgasł komputer pokładowy a zazwyczaj tak się nie dzieje. Udałem się piechtą do domu. Po około godzinie przyjechałem drugim autem z kompem i podłączyłem OPCOMa. Nie sprawdzałem czy odpali i tutaj może być błąd ale najpierw zczytałem błędy. Błędy które mi się pokazały to:
CIM:
B3114 - Kluczyk z pilotem 1 nie zsynchronizowany
ECU:
C0236 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)
EHPS:
U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu CIM poza wymaganym zakresem
C1523 - Zbyt niskie napięcie układu
IPC:
B0968 - Obwód kontrolki włącznika czujników parkowania przerwany lub napięcie za wysokie
P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny kierown. (CIM)
UEC:
U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
ECC:
B0234 - Usterka kalibracji klapki dystrybucji powietrza
DIS:
U2201 - Brak komunikacji magistrali CAN z EHU (Moduł multimedialny)
P0520-04 <nieznany kod błędu>
Skasowałem błędy, odpalam i auto poszło od strzała. Chwilkę pochodziło, zczytałem błędy i zostało tylko B0968 ale ten błąd często mi się pojawia. Próbna jazda po parkingu i wszystko w normie poza ładowaniem. Na postoju auto na komputerze pokładowym wachało się od 12.4V do 12.9V. Podczas jazdy czasami skoczyło do 13V ale rzadko. Kręcąc powoli kierownicą spada do 12V. Przejechałem około 4km spokojnym tempem do domu i niczego złego nie zaobserowałem. Czy może to być usterka CIM ? Kod błędu P0520 w necie to niby awaria czujnika ciśnienia oleju. Dla OPCOM to nieznany błąd. Troche wygląda to tak jakby aucie nagle brakło zasilania z akumulatora. Druga sprawa to jest to nieszczęsne ładowanie. Od czego byście zaczęli sprawdzanie ?