Strona 1 z 2

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 16:52
autor: chmurka1010
Dzień dobry. Po zabawie z interfejsem clone zmiany AFL na AHL pojawiają mi sie dwa błędy i brak możliwości powrócenia do ustawień:
1. B3866-05 Przerwany obwód prawego światła drogowego
2. B2580-05 Przerwany obwód lewego światła drogowego

Po włączeniu świateł drogowych świecą ok 1sek i przesłona zamyka się w lampach robiąc mijania. Zwykłym programem brak możliwości zaprogramowania AFL Zafira B bo po programowaniu wyświetla cały czas AFL Astre H a w fejsie AFL nie mam możliwości wejścia w programowanie. Czy ktoś z forum przerabiał taki temat? tyle co mi wiadomo w Astrach H modul afl jest ale w Zafirze B niby odpowiedzialna jest skrzynka pod maską.

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 17:24
autor: Pszczyna
Może być tak że BSI masz wersję w której ta funkcja (AFL-AHL) jest nie programowalna ( osobiście miałem gdy chciałem dołożyć halogeny ) wymiana BSI pomogła
Lub op-com nie ogarnia co jest możliwe i pozostaje próba Vaux-com ew. ostateczność Opel Tech2

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 18:35
autor: chmurka1010
Wszystko mi działało bawiłem sie ust swiateł do jazdy dziennej i szukałem ustawień żeby podwyższyć swiatła i przez przypadek zmieniłem AFL na AHL . vaux-com 120309 nie da rady ale też jakiś biedny bo nie ma wszystkich opcji.

Dodano po 1 minucie 56 sekundach:
Później wyczytałem, że można podwyższyć na zgaszonym aucie ale już było za późno

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 20:41
autor: Pszczyna
Czyli zostaje Tech2

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 20:51
autor: Sebu$
Które menu odpowiada w op-comie za regulację wyżej niżej ?

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 20:55
autor: Pszczyna

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 21:06
autor: Pszczyna
W oponach pojazdu musi być przepisowe ciśnienie powietrza. Uszkodzone szkła oraz lusterka reflektorów jak również przyciemnione żarówki muszą być przed regulacją wymienione.

Reflektory ustawia się przy masie własnej pojazdu powiększonej dodatkowo o jedną osobę lub masę 75 kg na siedzeniu kierowcy (masa własna pojazdu = masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa i masą wszystkich niezbędnych elementów wyposażenia, jak np. koło zapasowe, narzędzia, podnośnik, apteczka, trójkąt ostrzegawczy itp.).

Pojazdy z manualnym poziomowaniem należy ustawiać zgodnie z zalecanym ciśnieniem podstawowym ( 0,8 bar przy masie własnej pojazdu).

Przy ręcznej regulacji ustawienia reflektorów należy włączyć zapłon i ustawić pokrętło przełącznika świateł w położeniu "0".

Punkt przecięcia musi leżeć między poziomą a wznoszącą się częścią granicy światła i cienia (punkt przegięcia) na pionowej, przebiegającej przez oznaczenie centralne.

W celu łatwiejszego określenia wspomnianego punktu przecięcia, można na przemian parę razy przykryć a następnie odkryć jedną połowę reflektora.

Użyte urządzenia nastawcze reflektorów muszą odpowiadać istniejącym wytycznym i należy przestrzegać instrukcji obsługi producenta.

Regularnego sprawdzania urządzenia do regulacji ustawienia reflektorów powinien dokonywać zespół serwisowy producenta.

Dodano po 2 [minuty]:

Regulacja reflektorów ksenonowych

Wskazówka: Reflektory należy ustawiać za pomocą ekranu odpowiadającego odpowiednim przepisom względnie specjalnego przyrządu do ustawiania reflektorów.


W przypadku, gdy moduł sterowania regulacją zasięgu świateł nie został wymieniowy, należy włączyć silnik na ok. 5 sekund, aby silniki nastawcze wykonały przebieg referencyjny, od pozycji aktualnej do dolnego zderzaka a następnie do pozycji podstawowej.


W przypadku wymiany modułu sterującego regulacją ustawienia reflektorów należy na nowo zaprogramować i wykalibrować układ za pomocą TECH 2. Przebieg referencyjny jest wykonywany automatycznie.

Regulacja

Regulacja pionowa: granica światła i cienia (przy LHD z prawej i przy RHD z lewej) strony krzyża regulacyjnego musi przebiegać poziomo na linii regulacyjnej.

Regulacja pozioma: Granica światła i cienia musi przebiegać po lewej stronie poziomo aż do krzyża regulacyjnego, a stąd pod kątem ok. 15° w prawo ku górze. Pochylenie wiązki świetlnej wynosi 1,0 % na 10 m.

Najpierw przeprowadzić regulację pionową, następnie regulację poziomą. Po regulacji poziomej sprawdzić jeszcze raz ustawienie pionowe.

1. Śruba regulacji poziomej
2. Śruba regulacji pionowej

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 21:14
autor: chmurka1010
Szukałem ustawien programowania (kalibracji) i przestawiłem. Prawdopodobnie da sie to zrobic tech2 10min. widziałem też filmik jak programuje opcom 160115a ale czy ktoś w okolicy ma programik??

Re: Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 21:18
autor: Ostap
Z tego co pamiętam niczym tego nie zmienisz a Twoja zabawa będzie kosztowna. Tylko wymiana sterownika. Ale tak jak piszę, kiedyś obiło mi się to o uszy.

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 21:25
autor: chmurka1010
Tyle co mi wiadomo to sterownik AFL jest w astra h przy słupku pasażera a w Zafirze razem z skrzynką bezpieczników pod maską ale czy to prawda? Mijania normalnie mi działają i skręcają problem jest tylko z drogowymi ( długie) po 1sek odcina gdzie na liczniku świeci kontrolka długich.

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 21:29
autor: Sebu$
U mnie wszytko działa jak powinno. Ksenony się "witają" na lewo, prawo, góra i dół.

Ale uważam, że lewy daje za nisko snop światła. Jest to mocno widoczne.
Na śrubie już jest koniec regulacji i dlatego pytam czy można to podnieść poprzez op-com`a

Ustawienia AFL

: 02 lip 2021, 22:15
autor: chmurka1010
Tutaj był podobny problem nawet jest zdj błędów ale później cisza. Ciekawy jestem jak się sprawa skończyła.

https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php ... &start=165

Dodano po 7 minutach 6 sekundach:
U mnie po wł też się witają ale w opcomie widnieje AFL Astra h i nie moge zmienić na Zafira. Programowanie zakończone sukcesem, wchodzę a tam znów AFL ASTRA H

Dodano po 31 minutach 40 sekundach:
Na str. DE. też ktoś miał problem po wymianie UEC technik zrobił w parę minut

https://www.youtube.com/watch?v=vHQ8Gvv5KPs

Re: Ustawienia AFL

: 03 lip 2021, 08:35
autor: Ostap
chmurka1010 pisze:Tyle co mi wiadomo to sterownik AFL jest w astra h przy słupku pasażera a w Zafirze razem z skrzynką bezpieczników pod maską ale czy to prawda? Mijania normalnie mi działają i skręcają problem jest tylko z drogowymi ( długie) po 1sek odcina gdzie na liczniku świeci kontrolka długich.
Dodatkowego sterownika od AFL w ZB nie ma.

Tu masz wszystkie ustawienia z ZB.

https://youtu.be/Fj2xV6OcMrY

Czy mijania skręcają podczas jazdy?

Nawet w poradnikach od opcoma masz napisane aby nigdy nie zmieniać świateł w ZB bo później tego nie ruszysz opcomem. Może tech, nie wiem.


Ustawienia AFL

: 03 lip 2021, 10:17
autor: chmurka1010
Tak skręcają problem jest tylko z drogowymi. Opcomem programuje AFL Zafira b a i tak po ponownym wejściu jest Astra H.

Dodano po 21 minutach 24 sekundach:
Czyli albo wymiana skrzynki bezpieczników pod maską (wylogowac i zalogowanie pod pin auta) albo tech w aso?

Ustawienia AFL

: 03 lip 2021, 10:47
autor: Sebu$
Tech to nie tylko ASO ;)