Wiązka pompy wspomagania

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Omega74
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
Imię: Klaudiusz
Lokalizacja: Nysa
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTH

Wiązka pompy wspomagania

#1 Post autor: Omega74 »

Witam wszystkich forumowiczów i klubowiczów.

Mam pytanko odnośnie wspomagania kierownicy w Zafira B 1.9 CDTI.

Oczywiście brakło , błędy jakie wyskakują to C 1550 i U 2111.

Sprawdziłem całą instalację od pompy do akumulatora i do zasilania do bezpiecznika 80 A i jest ok

pozostałe trzy przewody sterujące od pompy do kostki koło serwa też mają przejście.

Rozpiąłem kostkę przy CIM i dwa przewody biały i zielony mają przejście natomiast czarny nie.

Pytanie czy wszystkie trzy dochodzą do CIM czy tylko te dwa?

Dzięki za wszelkie info i sugestie.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2023, 19:02 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

C 1550
Wymienić Elektronic Control Unit (ECU), ten błąd dosyć często pojawia się w układzie wspomagania EHPS. Elektronika sterująca pompą jest bardzo wrażliwa na wodę (wilgoć) i jeżeli dojdzie do zwarcia to wyrzuca taki błąd albo zimne luty puściły . Kasowanie błędu nic pomoże, błąd będzie wracał, można spróbować OP-COMem wejść w EHPS - Programowanie - zmienić indeks na inny (np. 008) - i z powrotem wrócić do starego indeksu.

U2111 – Brak komunikacji magistrali CAN z układem kierowniczym EPS

Omega74
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
Imię: Klaudiusz
Lokalizacja: Nysa
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#3 Post autor: Omega74 »

Czytałem już dokładnie to samo co napisałeś gdzieś na necie. Nie wiem czy to Ty byłeś autorem czy nie , obojętne.
Być może masz rację ale ja szukam jak na razie zanikający sygnał na czarnym kablu dlaczego nie dochodzi do kostki gdzie dochodzi sygnał z pozostałych dwóch przewodów.
Powiem że to wspomaganie raz było raz zanikało , autem na chwilę obecną nie jeżdżę od 4 miesięcy.
Wcześniej jak znikło wspomaganie to jak go zgasiłem i odpaliłem na nowo , to wracało.
W tej chwili umarło na amen.
A więc dlatego zacząłem od przeglądnięcia instalacji ażeby nie pakować się w zbędne koszty.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Pszczyna »

No samo znikające wspomaganie to zazwyczaj:
słaby aku
zaśniedziałe bezpieczniki-te obok skrzynki
zalana wtyczka, brak styku kostka na pompie
niski stan lub stary olej w pompie

Omega74
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
Imię: Klaudiusz
Lokalizacja: Nysa
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#5 Post autor: Omega74 »

Olej w pompie wymieniony , akumulator naładowany , bezpieczniki sprawdzone , kable masowe również wyczyszczone i skręcone. Kostki na pompie sprawdzone
Wczoraj wyciągnąłem ECU chodź nie było łatwo , śruby zardzewiałe na maksa. Otworzyłem go całą noc i dziś cały dzień na grzejniku leżał.
Nie było widać śladów wilgoci ale profilaktycznie go osuszyłem.
Próba odpalenie auta i dalej nic. Jeszcze nie sprawdzałem czy dalej wyrzuca te błędy.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2023, 18:44 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: Pszczyna »

Mamy tu pat czy silnik nie odpala czy są problemy z układem jezdnym- wspomagania

Omega74
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
Imię: Klaudiusz
Lokalizacja: Nysa
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#7 Post autor: Omega74 »

"Wcześniej jak znikło wspomaganie to jak go zgasiłem i odpaliłem na nowo , to wracało.
W tej chwili umarło na amen."
Czytaj całość a nie samą końcówkę

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5218
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#8 Post autor: fredas »

Dobrze wnioskując wychodzi że pompa poległa
Obrazek
Obrazek

Omega74
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 25 sty 2023, 18:42
Imię: Klaudiusz
Lokalizacja: Nysa
Auto: Opel Zafira 1.9 CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#9 Post autor: Omega74 »

fredas pisze: 29 sty 2023, 18:07 Dobrze wnioskując wychodzi że pompa poległa
Wnioskując po tych błędach?
Miałem jeszcze więcej ale się dały skasować i nie wracają
U2139 Komunikacja z CIM ( moduł kolumny kierownicy )
C1550 Przeprogramuj lub wymień sterownik - nieciągły
C1550 Przeprogramuj lub wymień sterownik - stały
U2105 CAN; Brak komunikacji z ECM - nieciągły

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#10 Post autor: steve08 »

Cześć proszę o pomoc, jednego dnia zaczęło mi szwankować wspomaganie , raz było raz zanikało, następnego dnia zniknęło całkowicie, pompa sprawdzona działa, alternator sprawny ładowanie 14.4v, bezpieczniki , masy OK . Gdzie jeszcze szukać. Napięcie na wtyczce zasilającej na pompie duża dwupinowa na jednym pinie 12 V bez oraz z zapłonem, mała wtyczka na dwóch pinch 2.5V ma zapłonie bez 0.5V , na trzecim pinie czarny kabel napięcie ponad 7V, na zapłonie oraz bez. Jakie mają być te napięcia? Proszę o jakieś rady.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2024, 21:48 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Pszczyna »

Pompa odpowiednio sprawdzona
https://youtu.be/OnddsfMk3Eg

A przynajmniej sam regulator napięcia ze szczotkami konkretnie sprawdzony, poprzez spadki napięcia sterownik wyłącza wspomaganie aby utrzymać pracę silnika.

Zauważ, że kontrolka ładowania nie będzie świecić, a ładowania nie będzie, np. w wypadku awarii jednej diody w mostku.
ECM ma monitorować napięcie i zapobiegać takim sytuacjom.

Ja bym zmierzył napięcie ładowania w chwili, gdy wspomaganie nie działa, ew. podejrzałbym OPCO-Mem jak ono wygląda w chwili braku wspomagania.

Tu pytanie czy są błędy?
Wtyczki ABS i czajniki mogą wpływać na wariowanie ECM zwłaszcza tylne lewe koło NIBY DZIWNE ALE KTO WIE

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#12 Post autor: steve08 »

Alternator sprawdzony w warsztacie elektrycznym, ładowanie 14.4V w samochodzie też, pompy sprawdzone w zakładzie regenerującym pompy też wszystko ok, dlatego szukam na instalacji w samochodzie, Na wtyczce sterującej napięcie na dwóch pniach 2.5 V trzecia ponad 7v jeszcze zmierzę na uruchomionym silniku. Może zbieg okoliczności ale wspomaganie zaczęło szwankować po wymianie amortyzatorów przód. Czujniki ABS pokazują prędkość kół na wyświetlaczu mam moduł LWPM, błędów zero. Już nie mam pomysłu gdzie szukać
Ostatnio zmieniony 23 lut 2024, 09:32 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#13 Post autor: Pszczyna »

Nic już mi nie przychodzi do głowy może ktoś inny lecz:
Bezpiecznik nr.27 5A
Niski poziom płynu.
Źle odpowietrzona pompa ( oba koła do góry-luźne , silnik pracujący , kierownicą parokrotnie do oporu prawo-lewo).
Wyczyścić złącza X1-X2-X3 pod bezpiecznikami.
Czyste klemy na Aku i dobry styk.
Zaśniedziałe piny wtyczek----straty napięć na kablach instalacji.

Pompa działa le jest niewydajna.

Kiedyś czytałem iż na samej pompie kasuje się jakieś kody( nie potwierdzone).

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#14 Post autor: steve08 »

Jutro wolne to pogrzebię jeszcze jak nie znajdę nic to do elektryka. Dzięki za zainteresowanie tematem

steve08
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 15 mar 2012, 12:13
Imię: Stefan
Lokalizacja: świętochłowice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#15 Post autor: steve08 »

No nic nie znalazłem podejrzanego, jedynie co mnie zastanawia to napięcie na wtyczce sterującej ,czarny kabel na dwóch 2.5v wiem że ma tak być, a czarny kabel nie wiem gdzie go szukać, może do bezpiecznika idzie? ale za małe napięcie by miało wtedy bo jest 6,5 V na zapłonie i z uruchomionym silnikiem. Jakiś schemat może ktoś ma ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”