Problem z napięciem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Kalight
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2024, 20:05
Imię: Hubert
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Zafira B 1.7
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z1.7th

Problem z napięciem

#1 Post autor: Kalight »

Hej
Silnik 1.7 cdti 125km
Mam w samochodzie wtyczkę do zapalniczniki która pokazuje mi napięcie.
Jadąc normalnie przy napięciu 13.9-14.0 jest wszystko ok samochód jeździ jak marzenie.
Gdy napięcie spada do 13.6 zaczyna się robić za mulasty, ciężej się zbiera, pali więcej.
Przy wypalaniu dpf napięcie spada do 12.4-12.0
Gdy stoję na światłach z rozgrzanym już silnikiem napięcie 12-13.8 spalanie wynosi 1.2l/h
Gdy stoję jak wyżej ale napięcie pokazuje 13.9-14.0 spalanie mam 0.4-0.6l/h
Wiecie może co może być problemem ?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2024, 20:23 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2277
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Klemy i ich okucie , brak masy silnik karoserie, kabel plusowy już zaśniedziały czyli zmierzyć napięcie na alternatorze i aku Obaczyć różnicę wówczas dołożyć nowy .
No i klasyka alternator do przeglądu, przy okazji kontrola napinacza i paska.

Kalight
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2024, 20:05
Imię: Hubert
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Zafira B 1.7
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z1.7th

#3 Post autor: Kalight »

Dziękuję za odpowiedź.
Jeszcze pytanko czy napiecie paska i reszta co wymieniłeś ma wpływ na spalanie i pracę silnika ?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2277
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Pszczyna »

Napięcie paska (gdy się ślizga) pompa wody słabiej pracuje przez co jest słaby obieg i wydajność układy chłodzenia a alternator pracuje niestabilnie przez co podzespoły nie są odpowiednio zasilane co wpływa na ich stabilną pracę .
Powiedzmy iż sonda Lamda zamiast zalecanego zasilania np. ( to tylko przykład ) - zwykle są to sondy działające w zakresie 5V. i generują sygnały na podstawie których komputer dobiera mieszankę paliwowo powietrzną.
Więc gdy tylko będzie sonda podawać złe parametry wówczas praca silnika jest zakłócona.
To tylko przykład na na spalania mogą wpływać inne czujniki .

Dziś moje auto wróciło po wymianie alternatora gdzie działy się dziwy , gasły światła tył , podświetlenie klamek, nawet światła z przodu a wskaźnik paliwa leciał na 0.

Kalight
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2024, 20:05
Imię: Hubert
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Zafira B 1.7
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z1.7th

#5 Post autor: Kalight »

:piwo:
Super
Dziękuję bardzo cenne informacje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”