Hak holowniczy - montaż, instalacja elektr. moduł, łączówka
Podłączanie wiązki haka
Witajcie czy ktoś "przerabiał" podłączanie oryginalnego haka.
Mam sprzeczne informacje od producenta:
1.żeby podłączyć bezpośrednio do kości z lewej strony w bagażniku (nie wiem do której)
2.żeby dokupić moduł i podłączyć przez niego.
Jeśli macie jakieś doświadczenia to będę wdzięczny
Mam sprzeczne informacje od producenta:
1.żeby podłączyć bezpośrednio do kości z lewej strony w bagażniku (nie wiem do której)
2.żeby dokupić moduł i podłączyć przez niego.
Jeśli macie jakieś doświadczenia to będę wdzięczny
Wprawdzie nie mam jeszcze haka ale trochę drążyłem temat.
Najlepiej byłoby zastosować wiązkę z "modułem haka", który wpinasz w przeznaczone do tego gniazdo w bagażniku po lewej stronie w panelu, wymaga to jeszcze aktywowania za pomocą Techa ( może da się opcomem). Ponoć działa wszystko jak należy łącznie z sygnalizacja przepalonych żarówek w przyczepie i wyłączeniem tylnych czujek od parktronika.
Można próbować klasycznie tzn. wpinać się w istniejącą wiązkę w przewody od poszczególnych świateł. Ale jak się zachowa komputer, czy nie wywali błędu o przepalonej żarówce tego nie wiem. Może ktoś to fizycznie u siebie przerabiał to się wypowie.
Najlepiej byłoby zastosować wiązkę z "modułem haka", który wpinasz w przeznaczone do tego gniazdo w bagażniku po lewej stronie w panelu, wymaga to jeszcze aktywowania za pomocą Techa ( może da się opcomem). Ponoć działa wszystko jak należy łącznie z sygnalizacja przepalonych żarówek w przyczepie i wyłączeniem tylnych czujek od parktronika.
Można próbować klasycznie tzn. wpinać się w istniejącą wiązkę w przewody od poszczególnych świateł. Ale jak się zachowa komputer, czy nie wywali błędu o przepalonej żarówce tego nie wiem. Może ktoś to fizycznie u siebie przerabiał to się wypowie.
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
Ja jak zakładałem hak nie montowałem żadnego modułu, mam podpięte kable do instalecji za pomocą złączek, nic sie nie dzieje, nawet po podpięciu przyczepki.
Hak 270zł z przesyłką + 70zł montaż.
Hak 270zł z przesyłką + 70zł montaż.
Kupiłem do ZB hak z modułem. Hak i moduł jest nowy. Jakiś polski producent. Z modułu wychodza kable bez końcówek. Jak to podpiać i gdzie? Podłączenie modułu do gniazda przyczepy nie stanowi problemu ale co z połączeniem moduł - samochód.
Prosze o pomoc bo nie moge znaleźć nic we wcześniejszych tematach.
Prosze o pomoc bo nie moge znaleźć nic we wcześniejszych tematach.
Przerabiam ten sam problem. Jeżeli jest to moduł uniwersalny to nie ma problemu. Wpinasz się bezpośrednio w wiązkę do przewodów lampy.
Ja próbówka sprawdziłem który przewód odpowiada za jakie światło. stop i pozycyjne z modułu podłączyłem raz do pozycyjnego lampy.
Mam problem z podłączeniem + do modułu. W instrukcji jest że trzeba wziąć prąd bezpośrednio z akumulatora, lecz którędy ciągnąć kabel. Przez całą długość samochodu nie chce mi się ciągnąć. Jest może prostsze rozwiązanie?
Ja próbówka sprawdziłem który przewód odpowiada za jakie światło. stop i pozycyjne z modułu podłączyłem raz do pozycyjnego lampy.
Mam problem z podłączeniem + do modułu. W instrukcji jest że trzeba wziąć prąd bezpośrednio z akumulatora, lecz którędy ciągnąć kabel. Przez całą długość samochodu nie chce mi się ciągnąć. Jest może prostsze rozwiązanie?
- Krzysztof
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 23:05
- Imię: KRZYSZTOF
- Lokalizacja: Lędziny
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam w lewym schowku w bagażniku masz skrzynkę z bezpiecznikami do niej dochodzi gróby czerwony plus można się wpiąć , ja tak mam i jest ok. A przewód swiateł i stopu(są dwa ) od modułu podłącz do przewodu który prowadzi do stopu w lampie(jest tylko jeden wspulny) .Moduł wyłapuje różne napięcie w tym przewodzie ( swiatło 6v a stop12v) ,resztę podłącz według instrukcji .Powodzenia
Kris
Przerabiałem to u siebie.
Ciekawostki:
Jeśli z tyłu po lewej stronie masz takimoduł
to pasuje wiązka z modułem z astry H na wtyczki (taką mam u siebie)
Uploaded with ImageShack.us
a jeśli masz taki moduł z tyłu
Uploaded with ImageShack.us
to oryginalny moduł
Uploaded with ImageShack.us
zawsze możesz kupić dowolny uniwerslany byle obsługiwał żarówki jednowłóknowe co koledzy już opisywali. Mam schematy montażowe modułów i mogę na mail wysłac.
Ciekawostki:
Jeśli z tyłu po lewej stronie masz takimoduł
to pasuje wiązka z modułem z astry H na wtyczki (taką mam u siebie)
Uploaded with ImageShack.us
a jeśli masz taki moduł z tyłu
Uploaded with ImageShack.us
to oryginalny moduł
Uploaded with ImageShack.us
zawsze możesz kupić dowolny uniwerslany byle obsługiwał żarówki jednowłóknowe co koledzy już opisywali. Mam schematy montażowe modułów i mogę na mail wysłac.
W ramach eksperymentu zbudowałem ćwiczebny moduł na przekaźnikach (5 szt po 2,5 PLN) 12V 12A plus obudowa 7PLN plus gniazdo 14-20 PLN, sprawa banalnie prosta i tania.
Ważne nie bierzemy pozycja-stop z lampy bo tam jest sterowanie napięciowe 6/12V tylko:
stop z 3 lampy w klapie (okrągla wtyczka z lewej strony biało-brązowy)
pozycja z oświetlenia tablicy (okrągła wtyczka z lewej strony szaro-zielony)
kierunki z lamp (pierwszy od góry w lampie)
przeciwmgielne z lewej lampy (na samym dole czarno-niebieski w lampie)
kolory mogą się różnić ale dla zainteresowanych prześlę foto
i wszystko działa za 35-40 PLN
Oczywiście zachęcam do zakupu modułów oryginalnych bo są cichsze w przełączaniu (elementy elektroniczne a nie przekaźniki) ale jeśli ktoś lubi się pobawić to służę pomocą
aha zapomniałem jeszcze bezpiecznik z gniazdem 2,5PLN dla obwodu głównego
Ważne nie bierzemy pozycja-stop z lampy bo tam jest sterowanie napięciowe 6/12V tylko:
stop z 3 lampy w klapie (okrągla wtyczka z lewej strony biało-brązowy)
pozycja z oświetlenia tablicy (okrągła wtyczka z lewej strony szaro-zielony)
kierunki z lamp (pierwszy od góry w lampie)
przeciwmgielne z lewej lampy (na samym dole czarno-niebieski w lampie)
kolory mogą się różnić ale dla zainteresowanych prześlę foto
i wszystko działa za 35-40 PLN
Oczywiście zachęcam do zakupu modułów oryginalnych bo są cichsze w przełączaniu (elementy elektroniczne a nie przekaźniki) ale jeśli ktoś lubi się pobawić to służę pomocą
aha zapomniałem jeszcze bezpiecznik z gniazdem 2,5PLN dla obwodu głównego
Podłączyłem uniwersalny moduł. Wpinałem sie w kable. Działa to poprawnie ale jakoś nie jestem super zadowolony z takiego rozwiązania. Wygląda to jak prowizorka.
Tak na koniec biorąc wszystkie za i przeciw to radze zakładać moduł orginalny badź podobny wpinany w płyte z bezpiecznikami.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Tak na koniec biorąc wszystkie za i przeciw to radze zakładać moduł orginalny badź podobny wpinany w płyte z bezpiecznikami.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Kupiłem Astrę H wraz z oryginalnym hakiem GM.
Wtyczka jest 13pinowa i już zamowiłem przejsciowkę, ale:
- czy przejsciowka nie bedzie sie klocić z CAN
- czy trzeba "odpalać" hak w OP-COM -> w tej chwili w "tylnym module" mam w pozycji hak (albo coś w ten desen, nie pamętam teraz) "Nie występuje".
Nie mam jak przetestowac dzialania haka i instalacji, a chciablym byc pewny sprawnosci bo bede wypozyczal przyczepke ze Statoil.
Wtyczka jest 13pinowa i już zamowiłem przejsciowkę, ale:
- czy przejsciowka nie bedzie sie klocić z CAN
- czy trzeba "odpalać" hak w OP-COM -> w tej chwili w "tylnym module" mam w pozycji hak (albo coś w ten desen, nie pamętam teraz) "Nie występuje".
Nie mam jak przetestowac dzialania haka i instalacji, a chciablym byc pewny sprawnosci bo bede wypozyczal przyczepke ze Statoil.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2011, 14:36 przez el_guapo, łącznie zmieniany 1 raz.