łożyska (przód)

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
soczewa

#61 Post autor: soczewa »

A mnie sie udalo kupic SKF-a za 269 ale... z duzym rabatem kolegi co ma sklep z czesciami. U mnie w sklepach w detalu ta piasta kosztuje od 420 (FOTA) do 490 (intercars). Po swietach sie biore za robote bo wyje jak cholera.
Dzisiaj dostalem verwy i wymienilem . Cisza i spokuj. Czas dobra godzinka
Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 14:57 przez soczewa, łącznie zmieniany 1 raz.

ZAKROPIOLO

#62 Post autor: ZAKROPIOLO »

No i po sprawie łożysko wymienione, Zosia dostała angielski zamiennik ale chyba się nie obrazi. Całość operacji ok 2 godzin.

Awatar użytkownika
PeeKa
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#63 Post autor: PeeKa »

H,Łajszczak pisze:I niema się co zastanawiać,koledze w Vectrze zaczęła wyć, po ok. 1000km stanął na drodze i musiał korzystać z pomocy drogowej....
oswieccie mnie: co bylo tak niebezpiecznego w tym wyciu, ze korzystal z pomocy drogowej?

ZAKROPIOLO

#64 Post autor: ZAKROPIOLO »

Wydaje mi się, że łożysko po prostu stanęło i nie dało się dalej jechać, ot co.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#65 Post autor: Harry200 »

Na początku mu hałasowało ale później zrobił się taki luz że samochód zaczął mu jeździć po jezdni raz w jedną raz w drugą,cała felga aż parzyła tak była nagrzana i musiał skończyć jazdę..

KOPERNIK

#66 Post autor: KOPERNIK »

soczewa pisze: udalo kupic SKF-a za 269
to dobra cena .

Ale powiem jeszcze raz ja ZMIENIALEM U SIEBIE i moglem dać tani zamiennik za ok 140zł i SKF orginałi wybrałem orginał bo na zamiennik dawali mi gwarancje do końca schodów sklepowych :mrgreen:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#67 Post autor: Harry200 »

KOPERNIK pisze:Ale powiem jeszcze raz ja ZMIENIALEM U SIEBIE i moglem dać tani zamiennik za ok 140zł i SKF orginałi wybrałem orginał bo na zamiennik dawali mi gwarancje do końca schodów sklepowych
sprzedawcy też nie chcą ponosić w tym wypadku odpowiedzialności,jak w silniku coś z zamiennikiem nie tak to najwyżej nie pojedziemy dalej a w przypadku koła to możemy pojechać nie tam gdzie będziemy chcieli..

Awatar użytkownika
PeeKa
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#68 Post autor: PeeKa »

Jestem po zmianie piasty kola prawego przedniego (zalozono FAG). Mam wrazenie, ze auto ma rozregulowana zbieznosc po tej naprawie - kierownica jest lekko skrecona przy jezdzie na wprost, czego nie bylo wczesniej. Czy po wymianie piasty jest koniecznosc ustawiania zbieznosci?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#69 Post autor: Harry200 »

Zawsze po wymianach elementów zawieszenia trzeba co najmniej sprawdzić zbieżność,a w Twoim przypadku jak widzisz lekko przekrzywiona kierownicę to szkoda opon ..

Anony Mous

#70 Post autor: Anony Mous »

PeeKa pisze:Jestem po zmianie piasty kola prawego przedniego (zalozono FAG). Mam wrazenie, ze auto ma rozregulowana zbieznosc po tej naprawie - kierownica jest lekko skrecona przy jezdzie na wprost, czego nie bylo wczesniej. Czy po wymianie piasty jest koniecznosc ustawiania zbieznosci?
Po wymianie piasty nie ma potrzeby wykonywać zbieżności. Wyjątek - jeżeli robiłeś zbieżność w czasie kiedy łożysko było rozwalone to teraz musiałbyś zrobić ją ponownie.

Awatar użytkownika
PeeKa
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 24 lut 2010, 17:47
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#71 Post autor: PeeKa »

marsuc pisze:
PeeKa pisze:Jestem po zmianie piasty kola prawego przedniego (zalozono FAG). Mam wrazenie, ze auto ma rozregulowana zbieznosc po tej naprawie - kierownica jest lekko skrecona przy jezdzie na wprost, czego nie bylo wczesniej. Czy po wymianie piasty jest koniecznosc ustawiania zbieznosci?
Po wymianie piasty nie ma potrzeby wykonywać zbieżności. Wyjątek - jeżeli robiłeś zbieżność w czasie kiedy łożysko było rozwalone to teraz musiałbyś zrobić ją ponownie.
Piaste zmienialem z powodu usterki czujnika ABS - lozysko bylo OK. Do zdjecia starej piasty konieczne bylo zdemontowanie zwrotnicy i uzycie mlotka na imadle - tak sie spieklo.
A zbieznosc pojade raczej sprawdzic - kupilem nowe opony, szkoda by ich bylo (moze geometria sie przestawila w innych okolicznosciach).

J.A.C.E.K

#72 Post autor: J.A.C.E.K »

ale chwila, to zmieniacie parami, czy tylko pojedyńczo?
Ja mam probelm bardziej z brakiem prędkościomierza i czujek. Chciałem komplet, bo tak mam w głowie wyryte. Zmieniacie po stronie tylko?
pzdr,
ja.

opolanin

#73 Post autor: opolanin »

mi prawa strona szumiala to wymienilem obydwie strony (SKF VKBA 3513)- to bylo przy 203kkm.
imho druga strona powinna sie mniej wiecej tak samo zuzywac.

pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#74 Post autor: Harry200 »

opolanin pisze:druga strona powinna sie mniej wiecej tak samo zuzywac.
Przy normalnej eksploatacji to tak,ja jak wpadłem w dołek to od razu zacząłęm łożysko w prawym kole słyszeć..

J.A.C.E.K

#75 Post autor: J.A.C.E.K »

ja mam 225 tkm na oryginałach, więc pewnie pytanie zadałem bez sensu, do wymiany leci komplet. Dzięki.
JaceK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”