Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#106 Post autor: Anony Mous »

Licz się z tym że śruba na zacisku może być zapieczona i potrzebny będzie palnik :piwo: . Niestety mnie to spotkało z tylnymi zaciskami i trzeba było się trochę nagimnastykować :mrgreen:

midas63

#107 Post autor: midas63 »

ube pisze:Pewno juz było ale co tam, tarcze najlepiej ATE lub Brembo.
W tej kolejności raczej.

A co sądzicie o tym zestawie/
http://allegro.pl/tarcze-wentyl-klocki- ... 30114.html

Bartolomei

#108 Post autor: Bartolomei »

Mikode szczerze polecam. Miałem to w Golfie VR6, Golfie 4 GTI i audi a4 zawsze na obu osiach. Cena rewelacyjna i dobrze się spisywały. Klocków nie znam, więc tu się nie wypowiem.

Anony Mous

#109 Post autor: Anony Mous »

Polecam tarcze i klocki ATE. Założyłem na przód i tył. Hamulec brzytwa :)

emjot

#110 Post autor: emjot »

Ja z kolei polecam TRW. Zmieniłem na tyle - poprzednie klocki i tarcze były już mocno zużyte gdy kupowałem samochód półtora roku temu (też TRW), a przejechałem na nich jeszcze 23 kkm. Z przodu również tarcze i klocki TRW jeszcze po poprzednim właścicielu. Cicho i mocno hamują.

ube

#111 Post autor: ube »

Ate klocki czy tarcze to najlepsze czesci, do tego auta zeby byla jasnosc.
Potem mamy Brembo, Zimmerman, mowa tu oczywiście o zwykłych cywilnych zamiennikach.
Trw to Lucas tu jest juz roznie loteria jak sie trafi niektorzy jezdza i nic sie nie dzieje u innych tarcze zaraz po kupnie sa do niczego. Dlatego Trw stawiał bym poniżej wcześniejszych firm podobnie z polska Mikoda.

Co do tego zestawu co podał kolega wyzej to cena mniejsza o 20-30 zł a z jakoscia moze byc roznie.

http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 07767.html tutaj kupowalem co prawda komplet na tyl ale sprawdzony sklep i cena 264zł.

emjot

#112 Post autor: emjot »

Jeśli chodzi o zapieczone śruby w zacisku, to dzisiaj użyłem ruskiego klucza z rurą metrową 1/2 cala jako przedłużką - poszło bez problemu.

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#113 Post autor: Jarek 67 »

Odnosnie tarcz hamulcowych mam do kolegow pytanie . A mianowicie dzis zakupilem komplet tarcz firmy BREMBO ( przod i tyl ) Po powrocie do domu postanowilem je z ciekawosci obejrzec no i jadna z tarcz przednich ma u"gory " na obwodzie przefrezowanie na szerokosc mniejsza niz te graniczne zuzycie , czyli 22mm . Tarczy zostaje w tym miejscu po ok 4 mm . Czy ktos moze sie z czyms takim spotkal ? czy to normalne ? Chcialbym wiedziec zanim zaloze .

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#114 Post autor: Jarek 67 »

koledzy potrzebuje pilnie wyjsnienia moich watpliwosci - moze ktos mi pomoze . Postanowilem zmienic u Siebie tarcze hamulcowe . Wybralem Brembo , bo duzo dobrego bylo o nich na forum . Po zakupie , w domu postanowilem je sobie obejrzec i troche sie zdziwilem .mianowicie jedna z tarzcz przednich ma " na grzbiecie " wyfrezowanie i nie wiem czemu one sluzy ? Tarcza jest do zalozenia , bo rowek w niczym nie przeszkadza , ale nie chcialbym dwa razy robic tego samego , dlatego przed montazem chcialbym uzyskac jakies wyjasnienie . W sklepie powiedzial , ze to normalne , ale po co to juz nie bardzo wiedzial . Dzwonilem w pare miejsc , ale tez do konca nikt mi nie wyjasnil . Moze ktos z forum mnie uspokoi i wyjasni .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#115 Post autor: Harry200 »

Wyfrezowanie na powierzchni roboczej tarczy to jest znacznik jej maksymalnego zużycia..

Grzesiek

#116 Post autor: Grzesiek »

Potwierdzam

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#117 Post autor: Jarek 67 »

Nie mam w tej chwili aparatu , aby to pokazac , ale piszac " na grzbiecie " mialem na mysli - porownujac to z opona te czesc co jest bieznik . Pisze aby byc dobrze zrozumiany , bo moze troche gmatwam . Rowek jest taki , ze po kazdej stronie zostaje jeszcze ok 4mm grubosci tarczy ( ale nie jednakowo ) Przyznam , ze jeden gosc mowil mi wlasnie o wyznaczniku maksymalnego zuzycia , ale juz drugi o sposobie wywazenia .Dodam , ze wyfrezowanie nie jest na powierzchni gdzie chodza klocki , a na " gorze " tarczy .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#118 Post autor: Harry200 »

Tarczy powinno zostać minimum ok 4mm z każdej strony i to będzie odpowiadało temu znacznikowi..

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#119 Post autor: Jarek 67 »

No to juz chyba smialo moge zakladac i smigac . dzieki za info , ale jak ktos jeszcze ma chec potwierdzenia slow Kolegow to jeszcze bardziej mnie upewni .

Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#120 Post autor: qba1970 »

od jakiegoś czasu zaczęły mi piszczeć hamulce ale nie kiedy hamuję tylko podczas jazdy, klocki się kończą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”