drgania na kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#31 Post autor: Anony Mous »

Mam wrażenie, że ma to związek z temperaturą otoczenia
być może problem polega w ogumieniu, pod wpływem ciepła guma robi się miękka i występuje bicie.

wienio

#32 Post autor: wienio »

A na drążkach nie ma jakichś minimalnych luzów jak nie ma to opony... Bo tarcze ok choć jeszcze morze być zbieżność ...

KALFASOV

#33 Post autor: KALFASOV »

Kolego a próbowałeś wyważyć koła na Osi? ja tak robię co 2 lata kosztuje mnie to 100 zł ale kierownica nie drga nawet przy 180 km/h - to się dokładnie nazywa wyważanie dynamiczne.

spiotrowski

#34 Post autor: spiotrowski »

greco pisze:U mnie problem polega na tym, iż bicie pojawia się przy prędkości 135-145 km/h, ale nie zawsze :?:
Czasami bicie nie występuje wcale, czasem jest niewielkie, a nieraz kierownicą prawie szarpie :?:

Mam wrażenie, że ma to związek z temperaturą otoczenia, im cieplej tym bicie częściej się objawia.

Jakieś pomysły :?:

Zawieszenie OK zero luzów, tarcze nie biją przy hamowaniu.

Zacząłbym właśnie od wyważenia kół - to podstawa. Jeśli tzw "bicie tarcz" występuje po kilkukrotnym hamowaniu gdy np. układ hamulcowy jest sukcesywnie rozgrzewany to winą jest tutaj klocek hamulcowy. Takie zwykłe klocki wytrzymują temperatury rzędu 350-400 st. C. i po kilkukrotnym hamowaniu gdy temp. jest zbyt wysoka zaczyna przegrzewać się tarcza, czego efektem jest bicie. Dlatego stosuje się klocki o wyższej wytrzymałości cieplnej rzędu 600-900 st. C.

ALE jeśli miałbyś taki objaw to w grę wchodzi wymiana odrazu nowe tarcze + nowe klocki, nie baw się przypadkiem w toczenie tarcz i nowe klocki, bo to w 90% nie przynosi rozwiązania problemu.

greco

#35 Post autor: greco »

Dzięki za sugestie.
Będe kupował teraz nowe zimówki to zrobię wyważanie na aucie i zobaczymy co będzie.

tankret

#36 Post autor: tankret »

To może ja się dołączę do tematu. Dzisiaj jadąc ok 110km/h moja kierownica dostała lekkich drgawek, ponadto trzymając kierownicę nieruchomo, przy jeździe na wprost, dało się wyczuć lekkie zjeżdżanie z toru jazdy raz w lewo, raz w prawo (dodam że droga dopiero po remoncie zero kolein itp) nie mocne ale irytujące, poza tym przy prędkości pow 130km/h kierownica traci opór i "chodzi" bardzo lekko, wcześniej jak miałem rovera to nawet przy większych prędkościach czuć było że trzymam kierownicę, ale auto jechało jak po sznurku. Co do drgań kierownicy, nie ma ich przy hamowaniu, w dodatku tydzień temu robiłem zbieżność.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#37 Post autor: Dziadek13 »

tankret pisze:Co do drgań kierownicy, nie ma ich przy hamowaniu, w dodatku tydzień temu robiłem zbieżność.
Ale może opona gdzieś załapała bombla i to nie dużego lub przeciągneło włuknine i opona nie równa.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#38 Post autor: Harry200 »

To uciekanie raz w jedną a raz w druga to może być jednak z powodu złej zbieżności,czy nie masz luzów na tulejach gum owych w wahaczach bo to może powodować rozjeżdżanie się zbieżności..

Awatar użytkownika
radmar1702
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 maja 2010, 10:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model:

#39 Post autor: radmar1702 »

łacznik stabilizatoro lub końcówki drążków najlepiej sprawdz na stacji diagnostycznej

szumi1977

#40 Post autor: szumi1977 »

Ja mam u Zosi lekkie wibracje na kierownicy przy prędkościach oscylujących w okolicy 90km/h. Poniżej i powyżej tej prędkości wibracji nie mam żadnych. Poczytałem trochę i wiem mniej więcej gdzie szukać przyczyn, dam znać jak dojdę co szwankowało. No chyba, że ktoś z kolegów miał podobną przypadłość w Zosi i od razu wie jak ukierunkować moje poszukiwania :) :piwo: dla wszystkich

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#41 Post autor: kamil12luty »

ja w poprzednim aucie walczyłem z drganiami kierownicy prawie 1.5 roku. Tarcze krzywiły mi sie co 1000-2000km. Wymieniłem 5 kpl tarcz od najtanszych za (60zł) po ATE , Zimerman i mikode nawiercana i nicinana. Wymieniłem nawet zaciski hamulcowe i wszyskie przewody. Zawieszenie sprawdzane na kilku stacjach diagnostycznych. W zawieszenie wymienione co tylko sie dało. Okazało sie że przy pierwszej wymianie tarcz założona nowa piasta była skrzywiona. teraz kupiłem wszystko SKF-u i odpukac zrobiłem 5 tys i nic nie bije

lechu

#42 Post autor: lechu »

Moze to banalne pytanie szumi1977, ale wywazone masz kola ?

szumi1977

#43 Post autor: szumi1977 »

podejrzewam koła i mam nadzieję że to właśnie one są przyczyną

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#44 Post autor: danio »

Jak przy wyważniu nie uklupali ci wewnętrzne j strony felgi błoto a póżniej założyli odważniki to później są efekty. Mogą to też być kwestia opony.

szumi1977

#45 Post autor: szumi1977 »

teraz mam zimówki i to na nich czuje drgania przy 90 jak pogoda pozwoli i będę miał czas to zamienię w weekend na letnie i zobaczę czy dalej będą wibracje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”