Frigo 2 AlledrogoKacperuch pisze:ale panowie. za frigo 2 205/55 trzeba dać 309zł- promocja w Teszco.. czy aby na pewno cena jest atrakcyjna?
opony zimowe
Moderator: Sebu$
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
faktycznie frigo 2 niższej i tańszej, jak Dębica nie ma. oczywiści biorąc pod uwagę jakotakie marki. nastepne coś konkretneijsze to jest to- nokian w+ raptem o 30 pare zł na oponie droższy. tez 5 lat gwarancji jeśli można tu mówić o jakiejś od daty produkcji. Dokładamy kolejne pare złotych i jest barumek polaris 3. ja jakoś do debicy zimowej nie jestem na tak. jeszcze letnie jako takie śmigały w poprzednich autach. ale zimowe co do przyczepności nie były za rewelacyjne. rok na jakiś podrzędnych bieżnikowanych lepiej mi sie jeździło jak na 2 letnich dębicach. chodzi o przyczepność i trzymanie na zakrętach na mokrej nawierzchni. na asfalcie i na mokrym po prostu się ślizgały. może to kwestia innego auta innego profilu, ale do dębicy mnie już nikt nie przekona
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Witam. Każdy ma swoje zdanie i oto chodzi żeby wymienić się doświadczeniami.
Ja jeżdżę na takich tylko że R15 i mogę je śmiało polecić. To jest produkt Continentala
Kolega ma takie w swojej również R15 i nie narzekał jak do tej pory. Moja żona ma takie w swoim szalonym Fordzie KA i też się dobrze sprawują. A te to Good Year
Oczywiście w tańszej wersji gdyż nie płaci się za logo producenta i są to opony w podobnej cenie co Dębica Frigo 2
Ja jeżdżę na takich tylko że R15 i mogę je śmiało polecić. To jest produkt Continentala
Kolega ma takie w swojej również R15 i nie narzekał jak do tej pory. Moja żona ma takie w swoim szalonym Fordzie KA i też się dobrze sprawują. A te to Good Year
Oczywiście w tańszej wersji gdyż nie płaci się za logo producenta i są to opony w podobnej cenie co Dębica Frigo 2
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co patrzyłem na rozkodowane nr VIN, to Zafira ma:jerry pisze:ja postawie na UltraGrip7 185/65/15 tylko pytanie czy naciska na oponę 88 T nie będzie za mało oryginalne powinny być 91T orientuje się ktoś ??
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V - Z18XE
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H - X16XEL
QTQ = OPONY,205/50 R16-87V - X18XE1
QHL = OPONY,195/65 R 15-91H - X20DTL
QBE = OPONY,205/55 R 16-89V - Z22SE
jak widać indeksy są od 87 do 91
Ostatnio zmieniony 03 paź 2012, 20:22 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Producent podaje 91 gdyż zafira swoje waży, bynajmniej w moim przypadku przy silniku 2.2 dti. Ja jak kupiłem swoja to na tyle miała 95 pewnie ze względu na to że ciągała przyczepkę a na przodzie 91 i opony były tego samego producenta i z tym samym bieżnikiem. A zauważyłem to dopiero przy zmianie na zimówki. Tu jest napisane o oponach i ich oznaczeniach http://www.oponeo.pl/artykul/jak-czytac ... na-oponach . Z mniejszym indeksem będą wyglądać jakby brakowało powietrza.jerry pisze: tylko pytanie czy naciska na oponę 88 T nie będzie za mało oryginalne powinny być 91T
Ostatnio zmieniony 03 paź 2012, 20:38 przez chabretti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Indeksy prędkości
Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.
.....
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
VR - powyżej 210 km/h
ZR - powyżej 240 km/h
Indeksy nośności
Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta.
......
84 - 500 kg / na oponę
85 - 515 kg / na oponę
86 - 530 kg / na oponę
87 - 545 kg / na oponę
88 - 560 kg / na oponę
89 - 580 kg / na oponę
90 - 600 kg / na oponę
91 - 615 kg / na oponę
92 - 630 kg / na oponę
93 - 650 kg / na oponę
94 - 670 kg / na oponę
95 - 690 kg / na oponę
96 - 710 kg / na oponę
97 - 730 kg / na oponę
98 - 750 kg / na oponę
99 - 775 kg / na oponę
100 - 800 kg / na oponę
101 - 825 kg / na oponę
102 - 850 kg / na oponę
103 - 875 kg / na oponę
104 - 900 kg / na oponę
105 - 925 kg / na oponę
106 - 950 kg / na oponę
107 - 975 kg / na oponę
108 - 1000 kg / na oponę
........
Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:
Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.
Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.
.....
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
VR - powyżej 210 km/h
ZR - powyżej 240 km/h
Indeksy nośności
Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta.
......
84 - 500 kg / na oponę
85 - 515 kg / na oponę
86 - 530 kg / na oponę
87 - 545 kg / na oponę
88 - 560 kg / na oponę
89 - 580 kg / na oponę
90 - 600 kg / na oponę
91 - 615 kg / na oponę
92 - 630 kg / na oponę
93 - 650 kg / na oponę
94 - 670 kg / na oponę
95 - 690 kg / na oponę
96 - 710 kg / na oponę
97 - 730 kg / na oponę
98 - 750 kg / na oponę
99 - 775 kg / na oponę
100 - 800 kg / na oponę
101 - 825 kg / na oponę
102 - 850 kg / na oponę
103 - 875 kg / na oponę
104 - 900 kg / na oponę
105 - 925 kg / na oponę
106 - 950 kg / na oponę
107 - 975 kg / na oponę
108 - 1000 kg / na oponę
........
Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:
Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2012, 20:14 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
to faktycznie promocja nic tylko brać i na allegro sprzedawacKacperuch pisze:ale panowie. za frigo 2 205/55 trzeba dać 309zł- promocja w Teszco.. czy aby na pewno cena jest atrakcyjna?
za fulde 3 w zeszlym tyg płaciłem 207zł
miałem kiedyś frigo i faktycznie jest to dobra opona ale do 126p lub CC bo cięższych autach wogóle sie nie nadaje
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 maja 2012, 08:47
- Lokalizacja: Żuromin
- Model:
Czy kupić nalewki do Zafiry?
http://allegro.pl/195-65r....html?source=oo
Zastanawiam się nad zakupem takich opon.
Ale nie jestem przekonany bo po :
1 to nalewka
2 będę jeździł w 7 osób i będą obciążone ( nie wiem to jak na nie wpłynie ) niby nie przekroczę granic no ale spory nacisk będzie
3 Ciekawe jak ze ścieralnością
Zastanawiam się też nad Dębica frigo 2 i dayton 510
http://allegro.pl/195-65r....html?source=oo
Zastanawiam się nad zakupem takich opon.
Ale nie jestem przekonany bo po :
1 to nalewka
2 będę jeździł w 7 osób i będą obciążone ( nie wiem to jak na nie wpłynie ) niby nie przekroczę granic no ale spory nacisk będzie
3 Ciekawe jak ze ścieralnością
Zastanawiam się też nad Dębica frigo 2 i dayton 510
Ostatnio zmieniony 04 paź 2012, 08:15 przez rafal1982r, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafi
Miałem kiedys nalewki, letnie. W poprzednim wozidle.
Kurde na mokrym były tak śliskie że kilka razy bym sie rozwalił.
Nie do wiary ale sliki w moim poldku kiedys lepiej się spisywały.
Nie wspomne że ciężko było to wyważyć.
Ale z zimówkami podobno jest troche lepiej.
Chociaż ja wolałbym ładne używki dobrej marki niz nowe nalewki.
Kurde na mokrym były tak śliskie że kilka razy bym sie rozwalił.
Nie do wiary ale sliki w moim poldku kiedys lepiej się spisywały.
Nie wspomne że ciężko było to wyważyć.
Ale z zimówkami podobno jest troche lepiej.
Chociaż ja wolałbym ładne używki dobrej marki niz nowe nalewki.
- Maciek
- Zafiromaniak
- Posty: 3463
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
rafal1982r, jak będziesz sam jeździł to spoko, ale innych lepiej nie narażać na niebezpieczeństwo...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Maciek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 maja 2012, 08:47
- Lokalizacja: Żuromin
- Model: