Piszczenie przy hamowaniu

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
cbm80

Piszczenie przy hamowaniu

#1 Post autor: cbm80 »

Zauwazylem w weekend (sucho i cieplo), ze podczas hamowania piszcza mi hamulce (nie wiem czy z przodu czy z tylu). Dzwiek podobny jak przy hamowaniu na mokrych tarczach po wyjezdzie z myjni, ale to nie to bo na zewnatrz jest teraz ladna pogoda.
Sprawdzalem klocki i maja jeszcze przynajmniej 7mm grubosci z przodu i jakies 10mm z tylu . Poza tym z przodu sa chyba jakies czujniki, a nic mi sie nie zapala. Czy ktos ma jakis pomysl?

Druga sprawa to co jaki czas powinno sie wymieniac plyn hamulcowy? Obawiam sie, ze w mojej Zafirze z 2004r. nie byl on wymieniany od nowosci.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#2 Post autor: scaniairizar »

a nie masz czasem rantu na tarczach ? u mnie to powodowało pisk, bo szła blacha o blache pomimo tego ze klocek jeszcze jest gruby..
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

cbm80

#3 Post autor: cbm80 »

Mam ranty, glownie z tylu. Jak sie ich mozna pozbyc?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#4 Post autor: scaniairizar »

ja to załatwiłem boszem. czyt. szlifierką kątową i tarczą do szlifowania metalu.

sciągnałem tarcze, wkręciłem w imadło i dawaj po rantach, delikatnie pod kontem, aby w przyszłosci nie tworzyły się nowe. trzeba uwazac tylko zeby nie uszkodzic powłoki tarczy, bo wtedy klocek bedzie si emusiał od nowa układac
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Maciek »

Jak duży rant to tarcze mogą być do wymiany.

Trzeba by je zmierzyć, bo może tylko klocki były wymienione i wyglądają ok.

Czujniki są tylko z przodu i chyba tylko w lewym kole (ale na 100 pewny nie jestem bo w Zafirze nie rozbierałem).

Kiedyś miałem przypadek, że z tyłu jeden klocek wewnętrzny mi się kończył i na początku popiskiwał, a później zaczęła blacha szorować o tarczę. Po 3 tys. km. wymieniłem klocki i tarcze bo były do wyrzucenia. Niestety wcześniej nie miałem możliwości tego zrobić i musiałem tak jeździć.


Pozdr.
M.

cbm80

#6 Post autor: cbm80 »

Co ciekawe od wczoraj juz mi nie piszczy. To moga byc ranty z tylu, tarcze tam jest juz mocno zuzyte, ale podobno jeszcze ok. Czyli trzeba bedzie zeszlifowac. Dzieki za wskazowki.

slawinek

#7 Post autor: slawinek »

Może jakiś syf wlazł popiszczał i wypadł.Tarcze pewno rdzewieją po wierzchu to może coś spadło.
A może ten rant jeżeli jest przetoczyć ewentualnie w tokarni ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”