Przegub Zafira A OPC
Moderator: Sebu$
witam
widzę ze przerabiacie temat przegubu wewnętrznego bo mam takie objawy które sugerowały by ten przegub, a mianowicie występują stuki przy skręcaniu w prawo (jazda po parkingu ze skręconymi kołami cisza) dodatkowo przy przyśpieszaniu mam objaw jakby uszkodzonych opon biją (opony są ok sprawdzone), mechanik wymienił mi poduszkę po silnikiem i uparł się na przegub zewnętrzny lewy przy czym wymiana poduszki nie pomogła a przegubu nie wymieniłem.
Może ktoś by coś doradził? Pozdrawiam
widzę ze przerabiacie temat przegubu wewnętrznego bo mam takie objawy które sugerowały by ten przegub, a mianowicie występują stuki przy skręcaniu w prawo (jazda po parkingu ze skręconymi kołami cisza) dodatkowo przy przyśpieszaniu mam objaw jakby uszkodzonych opon biją (opony są ok sprawdzone), mechanik wymienił mi poduszkę po silnikiem i uparł się na przegub zewnętrzny lewy przy czym wymiana poduszki nie pomogła a przegubu nie wymieniłem.
Może ktoś by coś doradził? Pozdrawiam
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 maja 2009, 15:20
- Imię: Tomek
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Przegub wew. jest wymienialny, w tym sezonie w moim aucie to sie udało. Kupiłem za ok. 300 zł nową podróbkę. Na razie jest OKzetes pisze:Cześć, właśnie wyszedłem z ASO i po vinie wyszło że przegub jest niewymienialny. Znacie jakiś sklep gdzie mógłbym całą półośkę w rozsądnej cenie kupić ?
Jedź i daj jechać innym...
A ja niestety dołączę do grona tych co....mają opinię, że nie warto szukać przegubu bez półośki czy tanich zamienników.
W mojej Zośce wymieniany był ten tzw krótki idący od skrzyni biegów - jakieś 3 mce temu. Koszt niby mniejszy ale........inny mechanik, u którego regenerowałam maglownicę, i ogólnie zadowolona jestem z usług - zdecydowałam się na wymianę poduszki pod skrzynią biegów i zlikwidowaniem wycieku ze skrzyni - dokładnie sprawdził auto i stwierdził że niestety już są luzy na półośce. Przypomnę, półoś nie była wymieniana, wymiany zrobiono samego przegubu. I nie mówił tego by naciągnąć na kasę - podkreślił, że spokojnie mogę sporo pojeździć. Wyjaśniła się za to przyczyna dziwnych odgłosów gdy dodaję gazu na głębokich nierównościach drogi. Już nikt nie zwali winy na poduszkę.
Poza tym potwierdzenie ma dodatkowe uzasadnienie. Gdy te 3 mce temu wymieniony był przegub - Zosia śmigała bez tego hałasu. Do czasu. Już około 2 mce po wymianie przegubu - hałasy się pojawiły na nowo - stąd decyzja o wymianie poduszki. Ale dziś.... owszem, mniej ale jednak hałas ww jest, tak więc nie prawda, że jedynym wskaźnikiem wadliwego przegubu będzie stukot.....naprawdę gość dokładnie opisał ile "efektów towarzyszących" będzie przy wadzie tego elementu.
W mojej Zośce wymieniany był ten tzw krótki idący od skrzyni biegów - jakieś 3 mce temu. Koszt niby mniejszy ale........inny mechanik, u którego regenerowałam maglownicę, i ogólnie zadowolona jestem z usług - zdecydowałam się na wymianę poduszki pod skrzynią biegów i zlikwidowaniem wycieku ze skrzyni - dokładnie sprawdził auto i stwierdził że niestety już są luzy na półośce. Przypomnę, półoś nie była wymieniana, wymiany zrobiono samego przegubu. I nie mówił tego by naciągnąć na kasę - podkreślił, że spokojnie mogę sporo pojeździć. Wyjaśniła się za to przyczyna dziwnych odgłosów gdy dodaję gazu na głębokich nierównościach drogi. Już nikt nie zwali winy na poduszkę.
Poza tym potwierdzenie ma dodatkowe uzasadnienie. Gdy te 3 mce temu wymieniony był przegub - Zosia śmigała bez tego hałasu. Do czasu. Już około 2 mce po wymianie przegubu - hałasy się pojawiły na nowo - stąd decyzja o wymianie poduszki. Ale dziś.... owszem, mniej ale jednak hałas ww jest, tak więc nie prawda, że jedynym wskaźnikiem wadliwego przegubu będzie stukot.....naprawdę gość dokładnie opisał ile "efektów towarzyszących" będzie przy wadzie tego elementu.
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 08 maja 2009, 15:20
- Imię: Tomek
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
bogatemu wszystko wolno...zUla pisze:A ja niestety dołączę do grona tych co....mają opinię, że nie warto szukać przegubu bez półośki czy tanich zamienników.
Nigdy nie spotkałem się z tym, żeby luz występował na połaczeniu półoska-przegub. jak pisałem zmieniłem sam przegub, przejechałem ze 20 tyś., i nic mi nie hałasuje.zUla pisze:W mojej Zośce wymieniany był ten tzw krótki idący od skrzyni biegów - jakieś 3 mce temu. Koszt niby mniejszy ale........inny mechanik, u którego regenerowałam maglownicę, i ogólnie zadowolona jestem z usług - zdecydowałam się na wymianę poduszki pod skrzynią biegów i zlikwidowaniem wycieku ze skrzyni - dokładnie sprawdził auto i stwierdził że niestety już są luzy na półośce. Przypomnę, półoś nie była wymieniana, wymiany zrobiono samego przegubu.
Pogadać sobie można, jednak co naprawdę hałasuje, będzie wiadomo jak uda się to wyeliminować.zUla pisze:I nie mówił tego by naciągnąć na kasę - podkreślił, że spokojnie mogę sporo pojeździć. Wyjaśniła się za to przyczyna dziwnych odgłosów gdy dodaję gazu na głębokich nierównościach drogi. Już nikt nie zwali winy na poduszkę.
Poza tym potwierdzenie ma dodatkowe uzasadnienie. Gdy te 3 mce temu wymieniony był przegub - Zosia śmigała bez tego hałasu. Do czasu. Już około 2 mce po wymianie przegubu - hałasy się pojawiły na nowo - stąd decyzja o wymianie poduszki. Ale dziś.... owszem, mniej ale jednak hałas ww jest, tak więc nie prawda, że jedynym wskaźnikiem wadliwego przegubu będzie stukot.....naprawdę gość dokładnie opisał ile "efektów towarzyszących" będzie przy wadzie tego elementu.
Jedź i daj jechać innym...
stuki podczas jazdy moga wynikac z wielu elementow ruchomych w samochodzie - przeguby, lozyska w kolach, itp.
co do tego przegubu " w ktorym nie ma tego zabyzpieczenia" i ktory niby nie jest rozbieralny to - zabezpieczenia musi byc napewno i walek na 99% musi byc wyjmowany.
prawdopodobie to zabezpieczenie jest w srodku - tak samo jak w przegubie wewnetrznym meskim co wchodzi do skrzyni. popatrz na alegro zdjecia przegubow zewnetrznych do opla Vectra b. zafira a, i znajdziesz napewno taka fotke. zeby wyjac ten walek moim zdaniem powinienes pozadnie kilka razy stuknac mlotkie w ta gwizde co jest na walku osadzona.
mialem podobny Problem na prawej polosi w mojej zafirze a opc - walet z lozyskiem podporowym - rozebranie mozliwe bylo tylko w jedna strone- tak wiec mlotek i do dziela. po rozebraniu okazalo sie ze w srodku jest wa walku druciany pierscien zabezpieczajacy.
co do przegubu prawego wewnetrznego do zafiry a opc to widze ze nikt narazie nic ciekawego nie wymyslil, ale ja dlaej glebie temat.
ustalilem, ze moze pasowac od calibry 2.0 - ilosci zebow te same, ale w katalogu jest o 14 mm krotszy. czy to bedzie problem- ciezko powiedziec.
najlepszyn bedzie chyba jednack polos od vectry b 2.5 V6 /calibry 2.5 V6 - ilosci zebow sa takie same i cala polos w katalogu jest o 3 mm dluzsza niz w zafirze. tak wiec powinna pasowac idealnie. musze poszukac takiej uzywki w sprwdzic czy frezy pasuja dokladnie, ale mysle ze powinny pasowac idealnie.
co do tego przegubu " w ktorym nie ma tego zabyzpieczenia" i ktory niby nie jest rozbieralny to - zabezpieczenia musi byc napewno i walek na 99% musi byc wyjmowany.
prawdopodobie to zabezpieczenie jest w srodku - tak samo jak w przegubie wewnetrznym meskim co wchodzi do skrzyni. popatrz na alegro zdjecia przegubow zewnetrznych do opla Vectra b. zafira a, i znajdziesz napewno taka fotke. zeby wyjac ten walek moim zdaniem powinienes pozadnie kilka razy stuknac mlotkie w ta gwizde co jest na walku osadzona.
mialem podobny Problem na prawej polosi w mojej zafirze a opc - walet z lozyskiem podporowym - rozebranie mozliwe bylo tylko w jedna strone- tak wiec mlotek i do dziela. po rozebraniu okazalo sie ze w srodku jest wa walku druciany pierscien zabezpieczajacy.
co do przegubu prawego wewnetrznego do zafiry a opc to widze ze nikt narazie nic ciekawego nie wymyslil, ale ja dlaej glebie temat.
ustalilem, ze moze pasowac od calibry 2.0 - ilosci zebow te same, ale w katalogu jest o 14 mm krotszy. czy to bedzie problem- ciezko powiedziec.
najlepszyn bedzie chyba jednack polos od vectry b 2.5 V6 /calibry 2.5 V6 - ilosci zebow sa takie same i cala polos w katalogu jest o 3 mm dluzsza niz w zafirze. tak wiec powinna pasowac idealnie. musze poszukac takiej uzywki w sprwdzic czy frezy pasuja dokladnie, ale mysle ze powinny pasowac idealnie.
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wadowice
- Auto: OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Witam bardzo serdecznie. Niestety w mojej Zafci prawdopodobnie padł przegub od strony kierowcy czyli lewy... strasznie cięzko w ogóle było go wyciągnąć z auta ale to już inna historia. Mechanik polecił zakup całej półośki... Takie pytanie do Was gdzie znaleźć taką pół oś ?
Dodatkowe informacje:
Zewn. uzębienie, od strony koła: 33
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 55
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 35
I teraz tak na allegro znalazłem:
przegub za 350zł
http://allegro.pl/przegub-opel-astra-ve ... 38250.html
półośka za 500zł
Pisze że nowy zamiennnik...
oraz
używany oryginał za 1500zł
http://allegro.pl/zafira-opc-03r-2-0t-t ... 60439.html
Może ktoś coś doradzi ? Może jakieś inne miejsce gdzie kupię ??
Dodatkowe informacje:
Zewn. uzębienie, od strony koła: 33
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 55
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 35
I teraz tak na allegro znalazłem:
przegub za 350zł
http://allegro.pl/przegub-opel-astra-ve ... 38250.html
półośka za 500zł
Pisze że nowy zamiennnik...
oraz
używany oryginał za 1500zł
http://allegro.pl/zafira-opc-03r-2-0t-t ... 60439.html
Może ktoś coś doradzi ? Może jakieś inne miejsce gdzie kupię ??
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wadowice
- Auto: OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
NR VIN: W0L0TGF7522078470
ps. tak grzebie po tym internecie i znajduje przeróżne przeguby i półosie... jedne mają 33/35 inne zaś 34/35 z abs bez abs... ehh w zafirach opc chyba wszystkie były przecież z ABS
może wkleję zdjęcie o co mi chodzi:
<a href=http://zapodaj.net/ed167cdd2de5c.jpg.ht ... 449.jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/bc483dd61ae38.jpg.ht ... 456.jpg</a>
Fotki nie działają - Bodek
ps. tak grzebie po tym internecie i znajduje przeróżne przeguby i półosie... jedne mają 33/35 inne zaś 34/35 z abs bez abs... ehh w zafirach opc chyba wszystkie były przecież z ABS
może wkleję zdjęcie o co mi chodzi:
<a href=http://zapodaj.net/ed167cdd2de5c.jpg.ht ... 449.jpg</a>
<a href=http://zapodaj.net/bc483dd61ae38.jpg.ht ... 456.jpg</a>
Fotki nie działają - Bodek
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 20:58 przez LENIWIEC, łącznie zmieniany 1 raz.
LENIWIEC pisze:Witam bardzo serdecznie. Niestety w mojej Zafci prawdopodobnie padł przegub od strony kierowcy czyli lewy... strasznie cięzko w ogóle było go wyciągnąć z auta ale to już inna historia. Mechanik polecił zakup całej półośki... Takie pytanie do Was gdzie znaleźć taką pół oś ?
Dodatkowe informacje:
Zewn. uzębienie, od strony koła: 33
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 55
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 35
I teraz tak na allegro znalazłem:
przegub za 350zł
http://allegro.pl/przegub-opel-astra-ve ... 38250.html
półośka za 500zł
Pisze że nowy zamiennnik...
oraz
używany oryginał za 1500zł
http://allegro.pl/zafira-opc-03r-2-0t-t ... 60439.html
Może ktoś coś doradzi ? Może jakieś inne miejsce gdzie kupię ??
nie wiem po co chcesz cala poloskie wymieniac???????
ukreciles ja? oberwales frezy?
jesli padl tylko przegub to go wymien! teoretycznie powinien pasowac od zafiry 2.0, 2.2 z silnikami diesla, ale jest to tylko teoria.
tu masz pasujacy
http://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-Ge ... 4845f61348
poszukaj jeszcz na alego - powinno cos byc 33 - 35 zebow.
jak ci sie nie uda to poszukaj calej polosi od zoski z silnikiem 2.0 , 2.2 i skrzynia F23. bedziesz wtedy mial tania poloske do ktorej dopasujesz tanie przeguby.
ja na prawa strone przegubu prawego wewnetrznego szukalem ponad rok - jedyne co dostepne bylo to w servisie za 1500 pln-ów.
na niemieckich forach pisali ludzie ze lewa polos pasuje wlasnie od diesli, a prawa od calibry/vectry b 2.5 v6. PASUJE!!!!!! przymierzalem i pasuje idealnie, a z dostepnoscia przegubow tez nie ma problemow.
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wadowice
- Auto: OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
adam1985 pisze:LENIWIEC pisze:Witam bardzo serdecznie. Niestety w mojej Zafci prawdopodobnie padł przegub od strony kierowcy czyli lewy... strasznie cięzko w ogóle było go wyciągnąć z auta ale to już inna historia. Mechanik polecił zakup całej półośki... Takie pytanie do Was gdzie znaleźć taką pół oś ?
Dodatkowe informacje:
Zewn. uzębienie, od strony koła: 33
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 55
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 35
I teraz tak na allegro znalazłem:
przegub za 350zł
http://allegro.pl/przegub-opel-astra-ve ... 38250.html
półośka za 500zł
Pisze że nowy zamiennnik...
oraz
używany oryginał za 1500zł
http://allegro.pl/zafira-opc-03r-2-0t-t ... 60439.html
Może ktoś coś doradzi ? Może jakieś inne miejsce gdzie kupię ??
nie wiem po co chcesz cala poloskie wymieniac???????
ukreciles ja? oberwales frezy?
jesli padl tylko przegub to go wymien! teoretycznie powinien pasowac od zafiry 2.0, 2.2 z silnikami diesla, ale jest to tylko teoria.
tu masz pasujacy
http://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-Ge ... 4845f61348
poszukaj jeszcz na alego - powinno cos byc 33 - 35 zebow.
jak ci sie nie uda to poszukaj calej polosi od zoski z silnikiem 2.0 , 2.2 i skrzynia F23. bedziesz wtedy mial tania poloske do ktorej dopasujesz tanie przeguby.
ja na prawa strone przegubu prawego wewnetrznego szukalem ponad rok - jedyne co dostepne bylo to w servisie za 1500 pln-ów.
na niemieckich forach pisali ludzie ze lewa polos pasuje wlasnie od diesli, a prawa od calibry/vectry b 2.5 v6. PASUJE!!!!!! przymierzalem i pasuje idealnie, a z dostepnoscia przegubow tez nie ma problemow.
Właśnie wróciłem z piwnicy gdzie leży nieszczęsna półoś i popatrzyłem na to jeszcze raz na spokojnie.
I tak przegub ten w zielonej obudowie jest od strony skrzyni tak ? w takim razie:
Przegub od strony koła jest na 100 % do wymiany gdyż były trudności ze zdjęciem go i pokrzywiło całą oś gwintowaną przegubu a co do drugiego tego od skrzyni nie jestem właśnie pewien... jak dowiedzieć się czy jest dobry czy uszkodzony... ? no i po trzecie na półośce od strony koła jest trochę przetarty gwint więc pewnie bedzie problem z założeniem przegubu... dlatego właśnie zastanawiam się nad kupnem kompletnej półosi...
doliczyłem się że od strony koła są 33 zęby a od strony skrzyni 35 zębów zewnętrznych... Do tego długość całkowita półośki to 60cm
W takim razie co mi doradzicie zrobić ? Gdzie taką półośkę dostać w miarę rozsądnej cenie ? tą nówkę za 500 (zamiennik) czy szukać jakiegoś oryginału ? na allegro jest 1 ale za cenę 1500zł... ;/
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Osobiście bym szukał jakiegoś oryginału na szrotach :> Może się trafi w rozsądnej cenieLENIWIEC pisze:W takim razie co mi doradzicie zrobić ? Gdzie taką półośkę dostać w miarę rozsądnej cenie ? tą nówkę za 500 (zamiennik) czy szukać jakiegoś oryginału ? na allegro jest 1 ale za cenę 1500zł... ;/
- Albert Einstein
witam serdecznie .ma problem z przegubami wew.ale mam zafire 2004r,2.0 dtl w automacie czy ktoś może mi pomóc,orginał w SZPOCIe 1900 pln. szt. .jak ktoś zna jego parametry(ilość zębów i wymiary)to bardzo bym prosił o podanie i może ktoś poleci jakiś zamiennik wszyscy załamują ręce.dzięki i pozdrawiam.