Właśnie wróciłem z piwnicy gdzie leży nieszczęsna półoś i popatrzyłem na to jeszcze raz na spokojnie.
I tak przegub ten w zielonej obudowie jest od strony skrzyni tak ? w takim razie:
Przegub od strony koła jest na 100 % do wymiany gdyż były trudności ze zdjęciem go i pokrzywiło całą oś gwintowaną przegubu a co do drugiego tego od skrzyni nie jestem właśnie pewien... jak dowiedzieć się czy jest dobry czy uszkodzony... ? no i po trzecie na półośce od strony koła jest trochę przetarty gwint więc pewnie bedzie problem z założeniem przegubu... dlatego właśnie zastanawiam się nad kupnem kompletnej półosi...
doliczyłem się że od strony koła są 33 zęby a od strony skrzyni 35 zębów zewnętrznych... Do tego długość całkowita półośki to 60cm
W takim razie co mi doradzicie zrobić ? Gdzie taką półośkę dostać w miarę rozsądnej cenie ? tą nówkę za 500 (zamiennik) czy szukać jakiegoś oryginału ? na allegro jest 1 ale za cenę 1500zł... ;/[/quote]
jeses chyba naprawde "LENIWIEC" szukaj, czytaj i wnioski wyciagaj, bo ople to nie statki kosmiczne
spro informacji znajdziesz na niemickich forach. tam wlasnie ludzie pisali ze lewa poloska pasuje od zoski z silnikami diesla.
ja szukalem az wkoncu znalazlem bo przegub wewnetrzny na prawa strone jest dostepny tylko w servisie opla za jedyne 1450 zl!! a polos o vectry kosztowala mnie 250 z wymiana oslon!
jak sprawdzic czy przegub jest dobry? zalozyc i pojezdzic lub rozebrac i sprawdzic czy nie ma tam zadnzch luzow, dolkow itp. prawdopodobnie u ciebie jesli wewnetrzny ma smar to jest ok.
tu masz jeden z przegubow co moze pasowac na twoja polos, kwestia tylko tego jakie masz zalozone zabezpieczenie. czy jest takie samo - wewnetrznie czy jest to taki drut co trzeba go rozszerzyc zeby wyjac.
http://allegro.pl/przegub-opel-astra-za ... 73330.html
poszukaj dalej a napewno cos znajdziesz.
co do lewej polosi to dlugosc calkowita w katalogu to 593 mm, zeby od skrzyni - 34, od kola 33, srednica walka to chyba 27 mm (nie pamietam juz ale sprawdze).
poszukaj jeszcze bo wydaje mi sie ze od calibry 2.0 i wyzej/ od vectry b 2.0 i wyzej tez powinny lewe poloski pasowac!
Przegub Zafira A OPC
Moderator: Sebu$
sory ze tak post pod postem pisze, ale przerabialem ostatniio temet polosi z lewej strony tj. pekla oslona. Gdy w sklepie usyszalem cene to troche mi sie nogi ugiely, ale jak zawsze przy specjalnych autach do sklepu zabieram ze sodana czesc do porownania. Na szsczescie okazalo sie ze te zamowione oslony wogole nie pasuja.
Po gruntownym szukaniu okazalo sie ze oslona na przegub zewnetrzny pasuje idealnie od zoski z silnikiem 2.2 TDI, a wewnetrzna jak mnie pamiec nie myli tez dopasowalismy od tego modelu (orginalne wymiary 87/24/110 chyba).
No i tak zamiast 115 zlotych wyszlo przyzwoicie 45 zlotych za dwie oslony.
Po gruntownym szukaniu okazalo sie ze oslona na przegub zewnetrzny pasuje idealnie od zoski z silnikiem 2.2 TDI, a wewnetrzna jak mnie pamiec nie myli tez dopasowalismy od tego modelu (orginalne wymiary 87/24/110 chyba).
No i tak zamiast 115 zlotych wyszlo przyzwoicie 45 zlotych za dwie oslony.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Ostatnio wymieniałem u siebie zewnętrzny przegub firmy PASCAL G1X011PC ilość zębów od strony piasty 33 od strony półosi 25 zębów.
Uwaga posiada pierścień ABSu który trzeba usunąć można go zbić lub rozciąć bo i tak do wywalenia.
Jak na razie daje radę i jest w końcu cicho :-)
Uwaga posiada pierścień ABSu który trzeba usunąć można go zbić lub rozciąć bo i tak do wywalenia.
Jak na razie daje radę i jest w końcu cicho :-)