Rama (sanki) zawieszenia, konserwacja

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Rama (sanki) zawieszenia, konserwacja

#1 Post autor: MARCEL! »

Hej! Właśnie zrobiłem konserwacje profili zamkniętych w Zafirce, ze 2 zaprawki (takie tam obdrapania parkingowe)....
Przejrzałem spód, wszystko ok pod spodem, natomiast na niektórych elementach zawieszenia jest nalot rudawy... Przetarłem to benzynką ekstrakcyjną, trochę starłem papierem ściernym, znowu mycie, na korozję która nie zeszła od papieru nałożyłem środek/podkład antykorozyjny tj. Super Loctite Rost Killer... Czy to wystarczy czy nałożyć na to jeszcze środek coś ala Bitex (dokładnie FLUID FILM PERMA FILM) ??? Czy nie ma sensu, bo tak będzie widać korozję jeśli będzie dalej atakować? Tzn. czy malować całe te sanki? Czy tylko ogniska korozji?

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: xbasser »

ja pomalowalem wszystko hammerite

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#3 Post autor: MARCEL! »

No już po zabiegu :-) Nie było aż tak źle z tymi sankami, ogólnie spód Zafiry w stosunku do mojego poprzedniego auta (Skoda Felicia) i auta mojej dziewczyny (Mazda 6 z 2009 rocznika) wygląda bardzo solidnie... Mazda już cała ruda od spodu, mimo tego, że nowsza o parę lat.
Ogólnie to najpierw przemyłem benzyną ekstrakcyjną wahacze, wyczyściłem papierem ściernym naloty rdzy, później jeszcze raz przemycie benzyną, żeby zetrzeć pyłki rdzy po szorowaniu papierem i na to położyłem Loctite Super Rost Killer. Następnego dnia konserwacja dodatkowa, a od wewnątrz w te sanki wpsikałem Fluid Film (do konserwacji profili zamkniętych).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”