Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mattai pisze:
Tylne dla przykładu odpowietrzają się niemal samodzielnie.
Gdyby nie słowo "niemal" napisałbym że to jakiś żart, podobnie jak kiedyś " i czasopisma..."
Robili mi hamulce w czwartek, ale dzisiaj zmusiłem tych matołów do odpowietrzenia. Oczywiście miałem słuszne podejrzenia że jest to konieczne.
Co prawda odpowietrzali starą metodą ale zabieg okazał się skuteczny.
Niemal , napisałem nie bez powodu. Niektóre zaciski się po prosu nie odpowietrzają. Ja po wymianie zacisku, i odkręceniu odpowietrznika, odpowietrzyłem zacisk bez pompowania.
Sprawdzone - bezbłędnie.
Warunkiem jest zaciśnięcie elastycznego zaciskiem do przewodów elastycznych.
Przećwiczone kilka razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Wczoraj się właśnie przyglądałem kumplowej ZA.
Tył dramat: na lewej tarczy ma centymetrowej szerokości wytarty pasek - reszta zardzewiała totalnie jakby to ze 3 lata stało gdzieś w krzokach, prawa tarcza ma jakiś 2,5cm szerokości pasek na tarczy - reszta podobnie. Obstawiam ze tam wszystko pospawane rdzą, okładzin też nie za wiele. Auto kupił jakieś pół roku temu ale kilometrów może ze 3 tyś zrobił dotychczas
Po zakupie u nie nie było układu hamulcowego. Wszystko wymagało natychmiastowej wymiany.
Dojechałem do domu na gołych klockach piłujących po tarczach...do tego tarcza była zużyta w klin gdzie na piaście miałem 4mm stali.
Polecam przy okazji regenerację zacisków, bo po zmianie tarcz znów się powtórzy problem.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Jaki jest koszt takiej imprezy ? Regeneracji ?
To trzeba do specjalistów zajmujących się regeneracją oddawać czy samemu można wymienić jakiś zestawik uszczelniaczy + przesmarowanie i będzie działać ?
Jak masz umiejętności to 70 komplet na zacisk razem z cylinderkiem. Jak nie masz możliwości to na znanych portalach jest kilka firm które regenerują. Jest gwarancja. Ok 140
Ja robiłem sam. Moim zdaniem gorsze w naprawie są tylne zaciski Boscha. Korciło mnie na wymianę Bosch-a na Lucasa...ale tu trzeba mieć 100% poprawnych danych bo ponoć jarzma coś nie pasują w prowadnicach i zaciski nie trafiają poprawnie w tarczę. Na forum jest o tym wątek.
Znajdziesz chyba gdzieś też mój opis akcji, jak nie mój to paru kolegów na forum były całe manuale.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Żeby nie zakładać nowego tematu, podłączę się tutaj.
Dziś rano zauważyłem, że dźwignia hamulca ręcznego jest luźna, a sam hamulec zaciśnięty na tyle, że nie da się jechać. Na czym może polegać problem?
rajli pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu, podłączę się tutaj.
Dziś rano zauważyłem, że dźwignia hamulca ręcznego jest luźna, a sam hamulec zaciśnięty na tyle, że nie da się jechać. Na czym może polegać problem?
Pomocy, proszę
Pewnie przymarzła linka - sprawdź, jest temat na Forum:
Tak myślałem, tylko zmyliło mnie to, że drążek ręcznego opuszcza się bez żadnego oporu. Sprawdziłem teraz i ręczny popuścił, a drążek zaciąga się z oporem przez cały czas. Tak więc kamień z serca i parkowanie na biegu, a potem co najmniej smarowanie, ale raczej wymiana.
Dziękuję za szybką reakcję
Tak myślałem, tylko zmyliło mnie to, że drążek ręcznego opuszcza się bez żadnego oporu. Sprawdziłem teraz i ręczny popuścił, a drążek zaciąga się z oporem przez cały czas. Tak więc kamień z serca i parkowanie na biegu, a potem co najmniej smarowanie, ale raczej wymiana.
Dziękuję za szybką reakcję