Zapadający się pedał hamulca, a później kontrolka hamulców

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: lawless »

Może są źle odpowietrzone ?
Myśl samodzielnie!

jurek 1771

#17 Post autor: jurek 1771 »

koledzy robil to ktos w aso ? jaki koszt wymiany metalowych przewodow hamulcowych ?

Skasowany użytkownik 6483

#18 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kup sobie przewody hamulcowe z metra, nie powinny być wcale drogie. Kiedyś kupowałem , założyłem i nie narzekałem . Tylko musisz sobie wymierzyć długości poszczególnych przewodów i możesz spokojnie zakładać :piwo:

jurek 1771

#19 Post autor: jurek 1771 »

przewody nowe stop odpowietrzone 2 razy stop wyciekow nie ma stop a zeby autko chcialo nagle zrobic stop musze 2 razy poprawic naciskanie pedału /mechanik co robil sugeruje cienkie okladziny ,tylko ze przed wymiana pedal byl twardszy i wyzszy /....bedzie pan zadowolony

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Wojti »

Hm może serwo lub pompa siadła... :shock: lipa straszna....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Luko »

Może faktycznie serwo powoli daje o sobie znać, ale może jednak mechanik ma rację i klocki lub tarcze do wymiany. Tanio i bez kosztów możesz to sprawdzić, wystarczy podnieść auto, odkręcić koła i pobawić się suwmiarką.
Ręczny działa i trzyma dobrze? Może któryś zacisk się zapieka (lub oba) i stąd te problemy?
Zacząłbym od sprawdzenia grubości tarcz i klocków, następnie rozmontowanie, sprawdzenie i oczyszczenie zacisków. Jeżeli te elementy działają poprawnie to przyczyna będzie w pompie lub serwo.
Najlepiej zaczynać diagnozę od najtańszych elementów :)
Daj znać jak poszło jeśli tylko znajdziesz przyczynę :piwo:
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#22 Post autor: Janus »

Luko_krk pisze:Może faktycznie serwo powoli daje o sobie znać, ale może jednak mechanik ma rację i klocki lub tarcze do wymiany. Tanio i bez kosztów możesz to sprawdzić, wystarczy podnieść auto, odkręcić koła i pobawić się suwmiarką (...)
Grubość tarczy i klocka raczej niewiele ma do siły hamowania. Ilu ludzi dojeździło klocki do blachy i tarcze do grubości wafla... Tylko siła nacisku i współczynnik tarcia grają tu rolę. Tłoczki w zaciskach nie mogą być zatarte. Z przodu zacisk musi swobodnie "pływać". Tarcze nie mogą być zaolejone/zatłuszczone. Myślę, że gdzieś leci w dół ciśnienie w układzie hydraulicznym. Albo jest dalej zapowietrzony. Ewentualnie wadliwie działające serwo/brak należytego podciśnienia na serwo.

Serwo sprawdzasz po włączeniu silnika przy naciśniętym mocno pedale hamulca. Jak po uruchomieniu wpadnie pedał jeszcze głębiej (i to na ogół wyczuwalnie głębiej), tzn że wspomaganie działa.
Janusz

jurek 1771

#23 Post autor: jurek 1771 »

moje hamulce po ponownym odpowietrzeniu wrocily do normy tzn dzialaja pedal jest w "polowie" ale dosc twardy mozna powiedziec jest ok .pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”