Wspomaganie układu kierowniczego
Moderator: Sebu$
Witam,
Opel Zafira 2,0DTI 101km 2001r 512.300km
Problem wspomagania zaczął się kilka dni temu po odpaleniu auta musiałem zaczekać około
20-30sekund aby układ wspomagania załapał potem doszły przerwy działania układu wspomagania w trakcie jazdy aż przed świętami po włączeniu silnika wspomaganie nie ruszyło. Płyn w układzie jest, bezpieczniki całe, nic nie wskazywało na jakieś problemu, nie buczało, nie wyło, płynnie chodziło jedyne to przerywanie i pytanie do osób obeznanych w problemie gdzie szukać? Alternator? ogólny problem z napięciem? czy bezpośrednio pompa? Pzdr.
Opel Zafira 2,0DTI 101km 2001r 512.300km
Problem wspomagania zaczął się kilka dni temu po odpaleniu auta musiałem zaczekać około
20-30sekund aby układ wspomagania załapał potem doszły przerwy działania układu wspomagania w trakcie jazdy aż przed świętami po włączeniu silnika wspomaganie nie ruszyło. Płyn w układzie jest, bezpieczniki całe, nic nie wskazywało na jakieś problemu, nie buczało, nie wyło, płynnie chodziło jedyne to przerywanie i pytanie do osób obeznanych w problemie gdzie szukać? Alternator? ogólny problem z napięciem? czy bezpośrednio pompa? Pzdr.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Poszła pompa albo maglownica. Sprawdź w warsztacie poziom płynu hydraulicznego i stan osłon na końcach maglownicy - może się okazać że padły uszczelniacze i płyn poszedł "papa"
Janusz
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
przecież piszeJanus pisze:płyn poszedł "papa"
Proponuje test za pomocą interfejsu diagnostycznego.Marcin1769 pisze:Płyn w układzie jest
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2015, 15:57 przez bykmark, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapomniałem dodać, auto było podłączone pod komp.v-scan. błędy C1523 & C1530 poza tym hmmm lewy przegub zew. strzela wizualnie ta guma jest oberwana, ale płyn jest wszystko
jest.
Dobra właśnie wróciłem od mechanika i... wspomaganie zaczęło działać staram się dowiedzieć co zrobił na pewno wiem że wyczyścił bezpieczniki koło akumulatora, przewody, styki oraz "coś" dzięki czemu ruszyło wspomaganie
jest.
Dobra właśnie wróciłem od mechanika i... wspomaganie zaczęło działać staram się dowiedzieć co zrobił na pewno wiem że wyczyścił bezpieczniki koło akumulatora, przewody, styki oraz "coś" dzięki czemu ruszyło wspomaganie
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 21:22 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam. Ja również mam problem najprawdopodobniej z pompą tylko że w mojej zafirze słychać dziwne rzęszenie gdy nie kręcę kierownicą gdy zaczynam kręcić buczenie ustaje. Również po przejechaniu kilku kilometrów jak juz samochód się rozgrzeje buczenie ustaje.
Najpierw sprawdziłem stan płynu w zbiorniku. Po wyjeciu bagnetu byl suchy wiec dolalem 50 ml i na dolnej czesci bagnetu widac ze plyn jest. Niestety nie wiem czy jest to wystarczajaca ilosc gdyz nie moge nigdzie znalezc takiego typu zbiorniczka i informacji do ktorego miejsca lac plyn. sam bagnet ma ksztalt pelnej rurki i parzac od dolu najperw jest cienki nastepbie jest ok 5mm zgrubienie i spowrotem cienki.
moje pytanie to czy pompa bedzie do wymiany czy moze za malo dolalem pynu.
Najpierw sprawdziłem stan płynu w zbiorniku. Po wyjeciu bagnetu byl suchy wiec dolalem 50 ml i na dolnej czesci bagnetu widac ze plyn jest. Niestety nie wiem czy jest to wystarczajaca ilosc gdyz nie moge nigdzie znalezc takiego typu zbiorniczka i informacji do ktorego miejsca lac plyn. sam bagnet ma ksztalt pelnej rurki i parzac od dolu najperw jest cienki nastepbie jest ok 5mm zgrubienie i spowrotem cienki.
moje pytanie to czy pompa bedzie do wymiany czy moze za malo dolalem pynu.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5222
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Klima stajeiceman_n pisze:Na odpalonym aucie wszystko jest OK, a po przekręceniu kluczyka gdy silnik już nie pracuje słychać dźwięk podobny do silnika odrzutowego który schodzi z obrotów
WJUUUUuuuuuuuuu
Żadnych innych objawów nie ma, wszystko działa jak należy oprócz siłownika centralnego zamka.
Czytam i czytam, wychodzi mi, że chyba pompa wspomagania, no bo alternator staje razem z silnikiem, a to wyje jeszcze 1,5 sekundy po zgaszeniu, co myślicie?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2015, 15:04 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Można sprawdzić czy to pompa wyjmując bezpiecznik 7 pod maską. Odpowiada on właśnie za wspomaganie. http://forum.opel24.com/topic/45974-bez ... i-astra-g/
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
A może ktoś zna sposób na "podkręcenie" siły wspomagania pompy? Mam pompę świeżo po regeneracji - wymiana nie dalej jak 3 miesiące temu. Chodzi jak moja poprzednia - bez problemów, podobnie mocno - ale wciąż za słabo
Zastanawiam się, jak napięcie zasilania na pompę może wpływać na ciśnienie w układzie? Bo może tam jest o 1-2V za mało? Obecnie mam ładowanie na poziomie 13,3-13,5V (diesel) i nie wiem, czy nie trzeby by było też nad tym posiedzieć...
Zastanawiam się, jak napięcie zasilania na pompę może wpływać na ciśnienie w układzie? Bo może tam jest o 1-2V za mało? Obecnie mam ładowanie na poziomie 13,3-13,5V (diesel) i nie wiem, czy nie trzeby by było też nad tym posiedzieć...
Janusz