Zapalające się kontrolki ABS i ESP
Moderator: Sebu$
Jestescie lepsi od niejednego komputera. Codziennie jezdze po mechanikach. Wczoraj odebralam woz od jednego, nic nie znalazl. Abs przestal sie swiecic, komputer wykazal, ze sa blednie wgrane komponenty. 20 euro. Serwis opla sie klania. Pojechałam, wyczekalam sie. Pokazuje kartke z diagnoza. Oni, ze to nic im nie mowi. Musza zrobic jeszcze swoj test. 1,5 h czekania. Diagnoza piasta. Koszt testu i sprawdzenia abs 81 euro. Wymiana piasty 450 euro. W serwisie nie robimy. Zabralismy zoske. Facet powiedzial, ze na okolo trzech tygodni wytrzyma. Cholipa cholernie duzy koszt. Ale boje sie jechac do pl. Tylko sie smieje, ze moglam was posluchac i w kieszeni miec 81 euro.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
To akurat miłe wyrazy uznaniaPit pisze:Tylko sie smieje, ze moglam was posluchac i w kieszeni miec 81 euro.
Forum jest nie tylko po to, żeby być lepszym od komputera. Wymiana samej piasty dla faceta z odrobiną smykałki mechanicznej też nie jest wielką przeszkodą. Mając zakupioną powinnaś znaleźć jakiegoś swojego kolegę, który za dobre piwo też by Ci ją sam wymienił, znowu zaoszczędzając na mechaniku.
Jak wymienić samą piastę jest właśnie opisane na forum. Krok po kroku wraz ze zdjęciami. <- po to właśnie forum jest. Aby przede wszystkim pomóc.
przykład ceny piasty - oryginał SKF
[TUT] Zmiana piasty koła przedniego.
Się tak właśnie zastanawiam, bo dopadła mnie ta zaraza ale nie wiem czy to tylko sprawa piasty.
Komp (tech) wskazuje oczywiście czujnik ABS, jednak w czasie kiedy świecą się te obie kontrolki, po wysprzęgleniu obroty spadają tak, że czasem silnik zgaśnie. Kiedy kontrolki się nie zapalą takich objawów nie ma. Więc stąd moje rozterki: czy to tylko czujnik, czy może tylko komp zaczyna szwankować, czy może jedno i drugie?
Od czego zacząć?
Wysłać kompa do sprawdzenia?
Komp (tech) wskazuje oczywiście czujnik ABS, jednak w czasie kiedy świecą się te obie kontrolki, po wysprzęgleniu obroty spadają tak, że czasem silnik zgaśnie. Kiedy kontrolki się nie zapalą takich objawów nie ma. Więc stąd moje rozterki: czy to tylko czujnik, czy może tylko komp zaczyna szwankować, czy może jedno i drugie?
Od czego zacząć?
Wysłać kompa do sprawdzenia?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Oczywiście zacząć od czujnika. Lewy przedni podaje również tak zwany sygnał przebytej drogi (czujnik prędkości pojazdu) - sygnał z niego jest wykorzystywany przez radio, komputer pokładowy, prędkościomierz wraz z kilometrami, ECU silnika oraz nie wiem czy nie przez moduł układu chłodzenia.knott pisze:Się tak właśnie zastanawiam, bo dopadła mnie ta zaraza ale nie wiem czy to tylko sprawa piasty.
Komp (tech) wskazuje oczywiście czujnik ABS, jednak w czasie kiedy świecą się te obie kontrolki, po wysprzęgleniu obroty spadają tak, że czasem silnik zgaśnie. Kiedy kontrolki się nie zapalą takich objawów nie ma. Więc stąd moje rozterki: czy to tylko czujnik, czy może tylko komp zaczyna szwankować, czy może jedno i drugie?
Od czego zacząć?
Wysłać kompa do sprawdzenia?
Przez silnik ten sygnał jest wykorzystany do określania momentu hamowania silnikiem - w zależności od prędkości toczenia oraz zamknięcia przepustnicy, sterownik silnika odpowiednio zmniejsza dawkę paliwa i dostosowuje uchylenie przepustnicy...
Janusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
podłączylem dzis do mojej zafiry interfejs opeltech2 i pojawil sie blad : C0040 RF WHEEL SPEED CIRCUIT - niby cos z prawym przednim kołem , wykasowalem błędy kontrolki zgasły , jak przejechalem sie kawąłek to znów sie palą , ABS nie działa czy to bedzie PP piasta do wymiany ??
U mnie w przypadku gaszącego się silnika po wciśnięcia sprzęgła i spadaniu obrotów, winna była bardzo brudna przepustnica. Wyczyszczenie jej jest dość proste, pamiętają o solidnym przeczyszczeniu dwóch malutkich kanalików. U mnie to wyeliminowało w 100% gaszenie silnika przy spadających obrotach. Pamiętajcie aby zakupić nową uszczelkę pod przepustnicę gdy się zdecydujecie na jaj czyszczenie.knott pisze:Się tak właśnie zastanawiam, bo dopadła mnie ta zaraza ale nie wiem czy to tylko sprawa piasty.
Komp (tech) wskazuje oczywiście czujnik ABS, jednak w czasie kiedy świecą się te obie kontrolki, po wysprzęgleniu obroty spadają tak, że czasem silnik zgaśnie. Kiedy kontrolki się nie zapalą takich objawów nie ma. Więc stąd moje rozterki: czy to tylko czujnik, czy może tylko komp zaczyna szwankować, czy może jedno i drugie?
Od czego zacząć?
Wysłać kompa do sprawdzenia?
Pozdrawiam
Cinek
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sama pompa bardzo rzadko się psuje, być może to czujnik.duszekt pisze:Dzień dobry
W mojej zofii 1.8 b zaczyna pojawiać się następujący problem . Podczas jazdy włącza się lampka abs i kontroli trakcji . W tym momencie pojawia się również brak abs. Po jakimś czasie problem ginie i wszystko działa normalnie za jakiś czas znowu sie pojawia i tak dalej.
Macie jakiś pomysł. Czy to pompa ABS siada?
Ostatnio zmieniony 04 gru 2016, 11:51 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lut 2017, 19:26
- Lokalizacja: Pszów
- Model:
Witam
W moim przypadku sytuacja wygląda identycznie jak w przypadku który opisał duszekt ("Podczas jazdy włącza się lampka abs i kontroli trakcji . W tym momencie pojawia się również brak abs. Po jakimś czasie problem ginie i wszystko działa normalnie za jakiś czas znowu się pojawia i tak dalej").
Jestem już po diagnostyce u mechanika który potwierdził że błędy "sieje" uszkodzony czujnik ciśnienia w bloku pompy ABS (Bosch 0265005303). Czujnik już zamówiłem, tylko mam pytanie czy ktoś miał okazję samodzielnie go wymieniać - chciałbym to zrobić samodzielnie (u mojego mechanika ciężko z wolnym terminem) ale mam 2 wątpliwości:
1. czy podczas wykręcania starego czujnika i montażu nowego istnieje ryzyko zapowietrzenia układu?
2. czy podczas wykręcania starego czujnika trzeba uważać na ciśnienie w bloku pompy ABS tzn. czy pod czujnikiem jest ciśnienie czy też pojawia się dopiero podczas pracy silnika?
Pozdrawiam
Robert Mroczek
W moim przypadku sytuacja wygląda identycznie jak w przypadku który opisał duszekt ("Podczas jazdy włącza się lampka abs i kontroli trakcji . W tym momencie pojawia się również brak abs. Po jakimś czasie problem ginie i wszystko działa normalnie za jakiś czas znowu się pojawia i tak dalej").
Jestem już po diagnostyce u mechanika który potwierdził że błędy "sieje" uszkodzony czujnik ciśnienia w bloku pompy ABS (Bosch 0265005303). Czujnik już zamówiłem, tylko mam pytanie czy ktoś miał okazję samodzielnie go wymieniać - chciałbym to zrobić samodzielnie (u mojego mechanika ciężko z wolnym terminem) ale mam 2 wątpliwości:
1. czy podczas wykręcania starego czujnika i montażu nowego istnieje ryzyko zapowietrzenia układu?
2. czy podczas wykręcania starego czujnika trzeba uważać na ciśnienie w bloku pompy ABS tzn. czy pod czujnikiem jest ciśnienie czy też pojawia się dopiero podczas pracy silnika?
Pozdrawiam
Robert Mroczek
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 kwie 2018, 16:53
- Imię: Robert
- Auto: Opel Zafira 1.8 16 V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam....
Mój problem to święconce się kontrolko od ABS i ESP....po wymianie tarcz i klocków zaświeciły się i co jakiś czas gasły i zaświecały się na nowo,teraz świecą się cały czas,po podpięciu do komputera wyskoczył Błąd 4550 Sterownik Komponent uszkodzony.Został skasowany ale i tak po odpaleniu auta pojawił się na nowo.Wszystko inne działa prędkościomierz obrotomierz itp....
Piszcie o co chodzi
Opel Zafira silnik 1.8 125 KM rok 2002
Mój problem to święconce się kontrolko od ABS i ESP....po wymianie tarcz i klocków zaświeciły się i co jakiś czas gasły i zaświecały się na nowo,teraz świecą się cały czas,po podpięciu do komputera wyskoczył Błąd 4550 Sterownik Komponent uszkodzony.Został skasowany ale i tak po odpaleniu auta pojawił się na nowo.Wszystko inne działa prędkościomierz obrotomierz itp....
Piszcie o co chodzi
Opel Zafira silnik 1.8 125 KM rok 2002
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, 16:27 przez roberto.cz, łącznie zmieniany 2 razy.