Zapalające się kontrolki ABS i ESP

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#16 Post autor: Rybka »

Samego czujnika abs nie zmieni bo jest on w piaście.
Trzeba całą piastę, więc koszt ok 320 zł + robota.

Pit

#17 Post autor: Pit »

Ja nie pytalam czy wymieniac, bo to nie podlega dyskusji. Zastanawiam sie czy dojade do pl po prostu. Dzieki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#18 Post autor: Rybka »

Tak dojedziesz tylko nie będzie abs-u
Hamulce będą.

Pit

#19 Post autor: Pit »

Jestescie lepsi od niejednego komputera. Codziennie jezdze po mechanikach. Wczoraj odebralam woz od jednego, nic nie znalazl. Abs przestal sie swiecic, komputer wykazal, ze sa blednie wgrane komponenty. 20 euro. Serwis opla sie klania. Pojechałam, wyczekalam sie. Pokazuje kartke z diagnoza. Oni, ze to nic im nie mowi. Musza zrobic jeszcze swoj test. 1,5 h czekania. Diagnoza piasta. Koszt testu i sprawdzenia abs 81 euro. Wymiana piasty 450 euro. W serwisie nie robimy. Zabralismy zoske. Facet powiedzial, ze na okolo trzech tygodni wytrzyma. Cholipa cholernie duzy koszt. Ale boje sie jechac do pl. Tylko sie smieje, ze moglam was posluchac i w kieszeni miec 81 euro.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: miodzik »

Pit pisze:Tylko sie smieje, ze moglam was posluchac i w kieszeni miec 81 euro.
To akurat miłe wyrazy uznania ;)
Forum jest nie tylko po to, żeby być lepszym od komputera. Wymiana samej piasty dla faceta z odrobiną smykałki mechanicznej też nie jest wielką przeszkodą. Mając zakupioną powinnaś znaleźć jakiegoś swojego kolegę, który za dobre piwo też by Ci ją sam wymienił, znowu zaoszczędzając na mechaniku.

Jak wymienić samą piastę jest właśnie opisane na forum. Krok po kroku wraz ze zdjęciami. <- po to właśnie forum jest. Aby przede wszystkim pomóc.

przykład ceny piasty - oryginał SKF

[TUT] Zmiana piasty koła przedniego.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

knott

#21 Post autor: knott »

Się tak właśnie zastanawiam, bo dopadła mnie ta zaraza ale nie wiem czy to tylko sprawa piasty.
Komp (tech) wskazuje oczywiście czujnik ABS, jednak w czasie kiedy świecą się te obie kontrolki, po wysprzęgleniu obroty spadają tak, że czasem silnik zgaśnie. Kiedy kontrolki się nie zapalą takich objawów nie ma. Więc stąd moje rozterki: czy to tylko czujnik, czy może tylko komp zaczyna szwankować, czy może jedno i drugie?
Od czego zacząć?
Wysłać kompa do sprawdzenia?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#22 Post autor: Janus »

knott pisze:Się tak właśnie zastanawiam, bo dopadła mnie ta zaraza ale nie wiem czy to tylko sprawa piasty.
Komp (tech) wskazuje oczywiście czujnik ABS, jednak w czasie kiedy świecą się te obie kontrolki, po wysprzęgleniu obroty spadają tak, że czasem silnik zgaśnie. Kiedy kontrolki się nie zapalą takich objawów nie ma. Więc stąd moje rozterki: czy to tylko czujnik, czy może tylko komp zaczyna szwankować, czy może jedno i drugie?
Od czego zacząć?
Wysłać kompa do sprawdzenia?
Oczywiście zacząć od czujnika. Lewy przedni podaje również tak zwany sygnał przebytej drogi (czujnik prędkości pojazdu) - sygnał z niego jest wykorzystywany przez radio, komputer pokładowy, prędkościomierz wraz z kilometrami, ECU silnika oraz nie wiem czy nie przez moduł układu chłodzenia.
Przez silnik ten sygnał jest wykorzystany do określania momentu hamowania silnikiem - w zależności od prędkości toczenia oraz zamknięcia przepustnicy, sterownik silnika odpowiednio zmniejsza dawkę paliwa i dostosowuje uchylenie przepustnicy...
Janusz

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#23 Post autor: xbasser »

podłączylem dzis do mojej zafiry interfejs opeltech2 i pojawil sie blad : C0040 RF WHEEL SPEED CIRCUIT - niby cos z prawym przednim kołem , wykasowalem błędy kontrolki zgasły , jak przejechalem sie kawąłek to znów sie palą , ABS nie działa :( czy to bedzie PP piasta do wymiany ??

aleks1641
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2015, 14:47
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Nowa Ruda
Auto: Opel Zafira A 2.0dtl
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTH.
Gender:

#24 Post autor: aleks1641 »

Najprawdopodobniej tak ja w swojej zosi mialem tak ale z przednim lewym kolem i na dodatek abs nie dzialal i predkosciomiez wariowal sciaglem kolo i okazalo sie ze kable byly przy czujniku oberwane wymienilem piaste i po problemie
aleks1641

xbasser
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
Imię: DANIEL
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA A 1,8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#25 Post autor: xbasser »

jednak warto zdjąć koło poodpinac wszystkie wtyczki podpiąc na nowo , u mnie pomogło narazie abs wrocil do zywych :)

C_Cinek

#26 Post autor: C_Cinek »

knott pisze:Się tak właśnie zastanawiam, bo dopadła mnie ta zaraza ale nie wiem czy to tylko sprawa piasty.
Komp (tech) wskazuje oczywiście czujnik ABS, jednak w czasie kiedy świecą się te obie kontrolki, po wysprzęgleniu obroty spadają tak, że czasem silnik zgaśnie. Kiedy kontrolki się nie zapalą takich objawów nie ma. Więc stąd moje rozterki: czy to tylko czujnik, czy może tylko komp zaczyna szwankować, czy może jedno i drugie?
Od czego zacząć?
Wysłać kompa do sprawdzenia?
U mnie w przypadku gaszącego się silnika po wciśnięcia sprzęgła i spadaniu obrotów, winna była bardzo brudna przepustnica. Wyczyszczenie jej jest dość proste, pamiętają o solidnym przeczyszczeniu dwóch malutkich kanalików. U mnie to wyeliminowało w 100% gaszenie silnika przy spadających obrotach. Pamiętajcie aby zakupić nową uszczelkę pod przepustnicę gdy się zdecydujecie na jaj czyszczenie.

Pozdrawiam
Cinek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#27 Post autor: janekW67 »

duszekt pisze:Dzień dobry :)

W mojej zofii 1.8 b zaczyna pojawiać się następujący problem . Podczas jazdy włącza się lampka abs i kontroli trakcji . W tym momencie pojawia się również brak abs. Po jakimś czasie problem ginie i wszystko działa normalnie za jakiś czas znowu sie pojawia i tak dalej.

Macie jakiś pomysł. Czy to pompa ABS siada?
Sama pompa bardzo rzadko się psuje, być może to czujnik.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2016, 11:51 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

Robert_Mroczek
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2017, 19:26
Lokalizacja: Pszów
Model:

#28 Post autor: Robert_Mroczek »

Witam

W moim przypadku sytuacja wygląda identycznie jak w przypadku który opisał duszekt ("Podczas jazdy włącza się lampka abs i kontroli trakcji . W tym momencie pojawia się również brak abs. Po jakimś czasie problem ginie i wszystko działa normalnie za jakiś czas znowu się pojawia i tak dalej").
Jestem już po diagnostyce u mechanika który potwierdził że błędy "sieje" uszkodzony czujnik ciśnienia w bloku pompy ABS (Bosch 0265005303). Czujnik już zamówiłem, tylko mam pytanie czy ktoś miał okazję samodzielnie go wymieniać - chciałbym to zrobić samodzielnie (u mojego mechanika ciężko z wolnym terminem) ale mam 2 wątpliwości:
1. czy podczas wykręcania starego czujnika i montażu nowego istnieje ryzyko zapowietrzenia układu?
2. czy podczas wykręcania starego czujnika trzeba uważać na ciśnienie w bloku pompy ABS tzn. czy pod czujnikiem jest ciśnienie czy też pojawia się dopiero podczas pracy silnika?

Pozdrawiam
Robert Mroczek

roberto.cz
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2018, 16:53
Imię: Robert
Auto: Opel Zafira 1.8 16 V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#29 Post autor: roberto.cz »

Witam....
Mój problem to święconce się kontrolko od ABS i ESP....po wymianie tarcz i klocków zaświeciły się i co jakiś czas gasły i zaświecały się na nowo,teraz świecą się cały czas,po podpięciu do komputera wyskoczył Błąd 4550 Sterownik Komponent uszkodzony.Został skasowany ale i tak po odpaleniu auta pojawił się na nowo.Wszystko inne działa prędkościomierz obrotomierz itp....
Piszcie o co chodzi
Opel Zafira silnik 1.8 125 KM rok 2002
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, 16:27 przez roberto.cz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: SD72 »

bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”