Hamulec ręczny
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- KrystiaN548
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 lis 2012, 09:04
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Tarnów [ KT 6332A ]
- Auto: Opel Zafira Opc 2.0T 1.6v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
- Kontakt:
juz po problemie kontrolka sie swiecila poniewaz rurka hamulca byla przerdzewiala i dla tego wyciekał plyn hamulcowy
Nie trzeba ruszać tlumika bo linki wysuwasz z tych rurek a w nich na gorze sa wyciecia przez ktore wychodzi linka oczywiscie bez pancerzapejko pisze:wczoraj wymieniałem linkę ręcznego i mam kilka info, może komuś się przyda. w mojej opc są z tyłu hamulce tarczowe system Lucas.
1. wybrałem linkę włoską cofle nr kat 11.5864 /cena 85 zł/
2. nie polecam polskiej linki Linxa nr kat 32.01.72 z powodu braku harmonijkowych osłon od
strony zacisku.
3 operacja wymiany wymaga kanału /nie trzeba ściągać kół /. należy opuścić wydech- zdjąć 5
ostatnich wieszaków, odkręcić dwie śruby mocujące osłonę termiczną wydechu/.
wymiana zajęła mi 1h spokojnej pracy. potem tylko reg. linki przy dźwigni ręcznego i gotowe.
[ Dodano: Nie Cze 02, 2013 14:50 ]
niecałe 2lata temu zakładałem linki jakiejs firmy o krotkiej nazwie ale nie TRW i niestety juz prawa stanela a 1 nie da sie wymienic wiec kupiłem w Fota za 108zł ich firmowe KAGER,zobaczymy ile pochodząGrzegorz 73 pisze:Jakiego producenta linek z czystym sumieniem możecie polecić?
-
- Przeglądacz
- Posty: 74
- Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: Kia
- Model: Sportage
- Oznaczenie silnika: CRDI
- Gender:
Odgrzewam temat bo myślę że to będzie odpowiedni temat. Mianowicie wymieniłem dziś z tyłu klocki. Strona kierowcy - ręczny działa ale bardzo słabo po zaciągnięciu można kręcić kołem ale tak było też przed wymianą. Strona pasażera ręczny działał. Ze stroną pasażera miałem już problem ze zdjęciem linki ręcznego, ale udało się założyłem nowe klocki, tłoczek wkręcony składam i linka taka krótka że kombinerkami ją wyciągałem z tego peszla i trochę wyszła, udało się złożyć. Problem w tym, że jak zaciągnę ręczny to te "zaciski" i po lewej i po prawej czy jak się to fachowo nazywa (to o co zaczepiam końcówkę linki) nie odbijają same do końca. O ile ten od strony kierowcy idzie ręcznie popchnąć z kanału to od strony pasażera nie ma opcji i jest jakby delikatnie ręczny zaciągnięty. W przypadku jak zaciągnę ręczny i nie odbije rękami tych zacisków to wiadomo auto strasznie ciężko jedzie tzn od razu hamuje. Linki do wymiany?? Może te sprężynki co tam są już nie odbijają?? Jakieś propozycje?? Z tyłu mam tarcze i zaciski bosch.
- in4matik
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:27
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira A 1.8 116KM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam
wygląda na to że czeka mnie wymiana linek od hamulca ręcznego, przyjrzałem się dzisiaj jak to jest zamontowane i na pierwszy rzut oka wygląda na to że trzeba demontować tłumik i osłonę termiczną, chce wymienić całość z pancerzem. Śruby mocujące osłonę termiczną są w fatalnym stanie i na pewno ich nie odkręcę, z pewnością zostaną urwane przy próbie odkręcania. Czy mocowanie tych linek jest daleko za osłoną termiczną, trzeba ją zdejmować całą czy wystarczy lekko odchylić od strony tyłu auta ?
Jak potem przymocować osłonę termiczną ? blachowkrętem ?
wygląda na to że czeka mnie wymiana linek od hamulca ręcznego, przyjrzałem się dzisiaj jak to jest zamontowane i na pierwszy rzut oka wygląda na to że trzeba demontować tłumik i osłonę termiczną, chce wymienić całość z pancerzem. Śruby mocujące osłonę termiczną są w fatalnym stanie i na pewno ich nie odkręcę, z pewnością zostaną urwane przy próbie odkręcania. Czy mocowanie tych linek jest daleko za osłoną termiczną, trzeba ją zdejmować całą czy wystarczy lekko odchylić od strony tyłu auta ?
Jak potem przymocować osłonę termiczną ? blachowkrętem ?
pozdrawiam
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998
- in4matik
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:27
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira A 1.8 116KM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Bardzo dziękuję za pomoc. Twój wpis mi tylko uświadomił jakim jestem debilem bo nie mam wyobraźni i wiedzy jak te linki zmienić. W moim aucie linki się chowają pod osłoną termiczną i potem już ich nigdzie nie widać.
pozdrawiam
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Może jest różnica w silnikach diesla i benzynowych....Jak się przymierzałem do wymiany linek to też wyglądało na konieczność demontażu wymienionych wyżej elementów....in4matik pisze:Twój wpis mi tylko uświadomił jakim jestem debilem bo nie mam wyobraźni i wiedzy jak te linki zmienić.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2017, 14:09 przez ojciec polak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Manual wymiany linki ręcznego.in4matik pisze:wygląda na to że czeka mnie wymiana linek od hamulca ręcznego
http://www93.zippyshare.com/v/uRUOaNNR/file.html
- in4matik
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 11:27
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira A 1.8 116KM
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam
Serdecznie dziękuję za podesłany opis wraz ze zdjęciami. Mam dostęp do kanału i postaram się to zrobić bez podnoszenia auta i zdejmowania kół, pomysł z odrutowaniem dźwigienek bardzo dobry. Na zdjęciach widać, że łączenie linek jest bardzo blisko pod osłoną. Ciągle martwię się jednak, że nie odkręcę śrub trzymających osłonę tylko je urwę, próbowałem je przeczyścić, nie widać nawet na nich gwintu, rdza zeżarła wszystko. Będę musiał wymyślić sposób na przymocowanie ponownie osłony termicznej do podwozia.
Serdecznie dziękuję za podesłany opis wraz ze zdjęciami. Mam dostęp do kanału i postaram się to zrobić bez podnoszenia auta i zdejmowania kół, pomysł z odrutowaniem dźwigienek bardzo dobry. Na zdjęciach widać, że łączenie linek jest bardzo blisko pod osłoną. Ciągle martwię się jednak, że nie odkręcę śrub trzymających osłonę tylko je urwę, próbowałem je przeczyścić, nie widać nawet na nich gwintu, rdza zeżarła wszystko. Będę musiał wymyślić sposób na przymocowanie ponownie osłony termicznej do podwozia.
pozdrawiam
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998
Piotrek
Zafira A 1.8 16V X18XE1 2000
Zafira A 1.8 16V Z18XE 2004
Honda CB750 1998
Witam kolegów. Jakiś dobry rok temu wymieniłem linke hamulca ręcznego i do tamtego czasu mam z nim problemy. Dziś posprawdzałem tłoczki, wszystko ok. Zaciski działają prawidłowo a ręczny ledwo co ... . Dziś wyjałem linkę hamulca i widzę ,że jedna częśc jest dłuższa od drugiej o jakieś 2-3 cm. Ponadto na każdej lince od koła lewego i prawego są cyfry "1" i "2". Czy ktos może mi powiedzieć czy te cyfry cos oznaczają , czy tez można założyć linki obojętnie na które koło nie patrząc na te cyferki oraz na to ,że jedna jest dłuższa a druga krótsza? Muszę kupić druga linkę bo ja mi sie dzis zerwała no chce wiedzieć jak ja prawidłowo założyć bo liczę ,że problem z brakiem ręcznego wreszcie sie skończy. Proszę o poradę o co chodzi z tymi oznaczeniami na linkach?
Kręcisz nakrętką pod dźwignią ręcznego (bodajże 10 - najlepiej mieć taką długą "nasadkę")
Ostatnio zmieniony 22 mar 2018, 13:18 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.