Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#376 Post autor: Wojti »

Jak to bywa jedni chwalą inni nie ale sporo zależy od stylu jazdy ...:)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#377 Post autor: Mariusz »

Od lat w różnych samochodach montuję ATE i klocki i tarcze. Nigdy na nie nie narzekałem. Może jedyną wadą jest to że mocno pylą i brudzą felgę.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#378 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam wszystkich.
Dołączę się do tematu:

Jakie obecnie klocki i tarcze koledzy polecają do Zafirki 18 Njoy z 2003r (model na 2004)? Jeżdżę głównie po mieście, 2x do roku morze, góry. Raczej nie jeżdżę agresywnie - nie hamuję na ostatnią chwilę.
Będę wdzięczny za podpowiedzi
Pozdrawia
Rafał

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#379 Post autor: Wojti »

Śmiało można polecić ATE i klocki i tarcze :)
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Kaszol75
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 12 lut 2018, 12:00
Imię: Paweł
Auto: Opel zafira 2.2DTI
Model: A
Oznaczenie silnika: Y2DTR

#380 Post autor: Kaszol75 »

Witam. Ostatnio po zdjęciu koła przedniego zauważyłem ze na tarczy zrobił sie rant koło 2 mm. Czy ktoś wie czy jest jakaś minimalna grubość tarcz. Bo nie wiem czy to sie da przetoczyć czy kupić nowe tarcze.

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#381 Post autor: evillysy »

Minimalna grubość to chyba 22 milimetry.

Kaszol75
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 12 lut 2018, 12:00
Imię: Paweł
Auto: Opel zafira 2.2DTI
Model: A
Oznaczenie silnika: Y2DTR

#382 Post autor: Kaszol75 »

to jest razem z tą szczeliną w tej tarczy.

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#383 Post autor: evillysy »

Pomiar najlepiej wykonać poniżej tego rantu.
Załączniki
00026S0CFBCRU1JL-C317-F3.jpg

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#384 Post autor: gumis8604 »

Witajcie, mam pytanie.. czeka mnie wymiana tarcz i klocków przód i tyl wygląda na to póki co zaczynam od tyłu.. na tył raczej nie chce wsadzać nic specjalnego bo myślałem o tarczach z TRW i jakieś klocki.. co polecilibyście do tych tarcz? różne opinie są o TRW dlatego w sumie zastanawiam się czy to dobry wybór?
druga sprawa przód.. mam bicia na kierownicy przy ok 120 km/h to mogą być tarcze zwichrowane ale nie koniecznie, zweryfikuje to nie długo przy zmianie kół na letnie.. ale prawdopodobnie będzie i tak czekać mnie wymiana ich.. i kolejne pytanie czy ktos mial z Was do czynienia z tarczami MIKODA? Opinie ktore do tej pory slyszalem sa bardzo podzielone..zdecydowany jestem na cos nawiercanego i nacinanego do przodu bo na litych tarczach to auto dla mnie nie hamuje.. oprocz MIKODY rozwazam na przod zalozyc ewentualnie ROTINGERY nawiercane i nacinane rowniez i tu znalazlem juz duzo wiecej opini na temat tej naszej Polskiej firmy i musze przyznac ze w zasadzie wszystkie sa bardzo pozytywne. Tu link do takich tarcz:
http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-za ... 64707.html
Dla sprecyzowania: na tył zamierzam wrzucić tarcze lite na przód przychylam się bardziej do nawiercanych i nacinanych. Co z wymienionych opcji polecicie? Wasze doswiadczenia? Kazda opinia cenna:)

evillysy
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2017, 19:47
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki/Łódź
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#385 Post autor: evillysy »

Ja osobiście używam od dawna i polecam tarcze/klocki TEXTAR.
o Mikodzie kiedyś słyszałem,że podobno robią części dla Brembo ale nie wiem ile w tym prawdy

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#386 Post autor: gumis8604 »

Mam zamontowany system LUCASa w swojej zafirze i mam pytanie.. jak wymieniam tarcze klocki to czujniki zużycia tez musze wymienic w komplecie?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#387 Post autor: SD72 »

Ja polecam wymienic.

Koszt nie jest wielki a czujniki i kabelek moga sie uszkadzac z biegiem czasu.

Moze pomoze ;)

viewtopic.php?t=238
bazyliszek72

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#388 Post autor: MARCEL! »

Mi też się kończą z tyłu tarcze i klocki.
Lepiej kupić TRW czy Textar?
TRW mi się sprawdziły, ale to było już dawno, może pogorszyli jakość?

gumis8604
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2018, 17:04
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice
Auto: Zafira A 2.0T z20let
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#389 Post autor: gumis8604 »

Kupilem TEXTAR-a tarcze i klocki i jestem bardzo zadowolony, zestaw na tyl kosztowal mnie cos 230zl tarcze plus klocki. Na temat TRW jak czytalem sa rozne opinie.. na temat textara nie znalazlem zlych opinii.. uwazam ze naprawde dobre a z TRW bywa roznie.. ja osobiscie polecalbym textara.. przejechalem na nich juz ok 500km i przezyly juz hamowanie z 200km/h i nic nie za piszczaly..

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#390 Post autor: MARCEL! »

Dzięki za odpowiedzi. Tak myślałem przez chwilę o BREMBO ale Brembo warto..... tylko te sportowe wersje.
Zimmerman też był dobry, ale jak teraz-to nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”