[TUT] Montaż haka Steinhof

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Renowator

[TUT] Montaż haka Steinhof

#1 Post autor: Renowator »

Przed przystąpieniem proponuję wszystkie wkręty znajdujące się od spodu i w wnękach nadkola solidnie potraktować np. WD40

1. Odkręcacie wkręty mocowania zderzaka Torx 20. W wnękach nadkola znajdują się kołki rozporowe plastikowe, które na środku łba mają cieńki rdzeń plastikowy. Należy rdzeń wcisnąć do środka (najlepiej żeby wypadł) wówczas kołek lekko wyjdzie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Poniższy wkręt należy w szczególności potraktować dużą ilością WD40 z wyprzedzeniem
Obrazek
Obrazek

2. Mając zdjęty zderzak odkręcamy belkę
Obrazek
Obrazek

3. Zdejmujecie belkę i pojawiają się miejsca fabrycznie wytłoczone pod montaż haka. Nawiercacie otwory do średnicy 20mm, przez które mają przejść tuleje, w które wejdą śruby M12.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

4. Wyciągasz gumowe zaślepki znajdujące się w głębi wywierconych otworów.
Obrazek

5. Do podłużnicy wkładasz wygięty płaskownik z przyspawaną nakrętką M10 i za pomocą śruby, załapujesz element montażowy haka. Nie warto przykręcać od razu z pełną siłą, ponieważ później będzie problem z załapaniem śrub M12 przechodzących przez hak i tuleje.
Obrazek

6. Zakładasz hak - pracowałem sam więc przez hak przełożyłem śruby M12, od drugiej strony założyłem tuleje na wszystkie cztery śruby i przełożyłem przez wywiercone otwory. Załapujesz wszystkie śruby i skręcasz z odpowiednią siłą M10-50Nm i M12-85Nm. Jeśli nie masz klucza dynamometrycznego to powiem, że pracując grzechotką 1/2" dla mnie gościa średnio wątłego to prawie dociągnięcie na maxa.

Obrazek
Obrazek

7. Podłączasz przewody elektryczne zgodnie z instrukcją. Przeprowadziłem kabel przez oryginalną zaślepkę, która wcześniej ciasno nawierciłem. Polecam przeprowadzić przewody zaczynając od góry od świateł i dopiero podłączyć pod wtyk haka. Jeśli zrobicie to w odwrotnej kolejności będziecie mieli problem przeprowadzeniem kabli z podłogi do świateł ponieważ przeszkadzać będzie wam grawitacja i giętkość przewodu :) Łatwiej prowadzić kabel w dół, niż w górę przez zakamarki nadwozia.
Obrazek

8. Podłączacie elektrykę. Ja podłączyłem się pod światła, lutując kable do właściwych przewodów. Oczywiście żadne błędy w komputerze nie wyskakują z tego tytułu. Ustalenie, który kabel za co odpowiada jest banalne trzeba mieć tylko prostą próbówkę elektryczną i odpiąć wtyk reflektora tylnego. Włączasz np. kierunkowskaz i sprawdzasz, w którym złączu próbówka się zapali.

9. Skręcasz zderzak, otwierasz pifko i rogal na twarzy
Obrazek

Jak widać na powyższym zdjęciu, zderzak jest lekko podgięty ale dziś zrozumiałem, że nie można było go zaprojektować niżej. Zjeżdżając z chodnika huknąłem mocowaniem o krawężnik ...

Na czas kiedy nie jeżdżę z hakiem zawinąłem wtyczkę do środka, a nadmiar kabla żeby nie wisiał wciągnąłem do środka przez wcześniej zrobiony otwór.

Awatar użytkownika
Polaris
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira A Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Polaris »

Bardzo dobry temat, przyda się na pewno, w planach mam montaż haka w swojej zośce, co prawda nie jest opc ale zasada ta sama.

Małe pytanie - gdzie po zdjęciu kuli podziało się gniazdo z tabliczką i wiązką?

Kuba1644
Posty: 1
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:51
Lokalizacja: Gora kalwaria
Model:

#3 Post autor: Kuba1644 »

Pytanko jeszcze jedno czy montuje się znowu tylna belkę?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#4 Post autor: Mariusz »

Kuba1644 pisze: 06 maja 2019, 09:19 Pytanko jeszcze jedno czy montuje się znowu tylna belkę?
Zamiast belki jest Konstrukcja haka. Belka nie wejdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”