Przewody hamulcowe sztywne - problem
Moderator: Sebu$
Jako ciekawostka. Kolega mi mówił, że jak był ostatnio na szkoleniu z układu hamulcowego, to koleś od ATE, powiedział, że przewodów hamulcowych stalowych, nie wolno wymieniać na miedziane (nie powinno się). Chodzi o to, że fabryczne stalowe podczas pracy ESP i ABS mają inną "dynamikę" przeniesienia ciśnienia do tłoczków Podejrzewam, że w jakichś wyczynowych, ekstremalnych warunkach to może to i ma znaczenie, ale przy normalnej jeździe Bynajmniej każdy na szkoleniu był mocno zdziwiony, bo każdy klientom miedziane zakładał
Mnie w sumie też czeka wymiana tych przewodów
Mnie w sumie też czeka wymiana tych przewodów
Nie mam pojęcia skąd taka teoria, ale nie będę się sprzeczał, w sumie alu i miedź mają trochę inne parametry i wydaje mi się, że podstawowy to odporność na korozję i chyba tędy jest droga... podobnie jak dzisiejsi producenci aut - lepiej założyć gorszej jakości, aby klient częściej wymieniał... nie wiem, tak mi się to widzi, ale z drugiej strony - dlaczego producenci prawie zawsze montują stalowe przewody? chyba dlatego, że taniej...DjHardy pisze:Jako ciekawostka. Kolega mi mówił, że jak był ostatnio na szkoleniu z układu hamulcowego, to koleś od ATE, powiedział, że przewodów hamulcowych stalowych, nie wolno wymieniać na miedziane (nie powinno się). Chodzi o to, że fabryczne stalowe podczas pracy ESP i ABS mają inną "dynamikę" przeniesienia ciśnienia do tłoczków Podejrzewam, że w jakichś wyczynowych, ekstremalnych warunkach to może to i ma znaczenie, ale przy normalnej jeździe Bynajmniej każdy na szkoleniu był mocno zdziwiony, bo każdy klientom miedziane zakładał
Mnie w sumie też czeka wymiana tych przewodów
Ostatnio zmieniony 06 sie 2017, 20:46 przez Skasowany użytkownik 16629, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Może pomoże
Zafira A - tył tarcze.
Fotka z aukcji na allegro.
Zafira A - tył tarcze.
Fotka z aukcji na allegro.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, 21:28 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam wszystkich.
ZAFIRA NJOY 1.8 125km 92 kw tarcze tył i przód
Szykuje mi się powoli wymiana przewodów hamulcowych w Zafirce.
Chciałem się zapytać forumowiczów czy może ktoś w ostatnim czasie wymieniał takie przewody w Warszawie lub okolicy?
Jeżeli tak to można prosić o namiary i ile to mniej więcej kosztowalo( przewody i wymiana).???
Z góry dziękuję za odpowiedź
Rafał
ZAFIRA NJOY 1.8 125km 92 kw tarcze tył i przód
Szykuje mi się powoli wymiana przewodów hamulcowych w Zafirce.
Chciałem się zapytać forumowiczów czy może ktoś w ostatnim czasie wymieniał takie przewody w Warszawie lub okolicy?
Jeżeli tak to można prosić o namiary i ile to mniej więcej kosztowalo( przewody i wymiana).???
Z góry dziękuję za odpowiedź
Rafał
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Jeśli masz możliwość ( kanał bądź podnośnik) i kogos do pomocy do odpowietrzania to spokojnie dasz radę zrobic to sam.W W-awie macie cosik takiego jak warsztat na godziny ...
Kupujesz 20m przewodu i kilka nakrętek na aledrogo i kilka godzinek i przewodziki zrobione.
Pozdro
Kupujesz 20m przewodu i kilka nakrętek na aledrogo i kilka godzinek i przewodziki zrobione.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 maja 2019, 22:11 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie.
Niestety ani nie mam kogo do pomocy, ani kanału ani... Zdolności.
Nie wezmę się za coś czego nigdy nie robiłem. To są hamulce a ja na codzień wożę 3 gnomy i nie będę ryzykować...
Na allegro znalazłem coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przewody-hamu ... 6880407245
Dlatego ponawiam pytanie: czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał w Warszawie lub okolicy przewody hamulcowe?
Z góry dzięki za odpowiedź
Rafał
Niestety ani nie mam kogo do pomocy, ani kanału ani... Zdolności.
Nie wezmę się za coś czego nigdy nie robiłem. To są hamulce a ja na codzień wożę 3 gnomy i nie będę ryzykować...
Na allegro znalazłem coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przewody-hamu ... 6880407245
Dlatego ponawiam pytanie: czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał w Warszawie lub okolicy przewody hamulcowe?
Z góry dzięki za odpowiedź
Rafał
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Nie jestem niestety(bądz stety) z W-wy, ale tak na szybko z googla:
http://automark.com.pl/hamulce/
http://www.sobczak.net/hamulce
http://automark.com.pl/hamulce/
http://www.sobczak.net/hamulce
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Tego Sobczaka to akurat poznałem. Robiłem u niego geometrię w aucie siostry. Nie mam zastrzeżeń do pracy tego warsztatu.firek pisze: ↑24 maja 2019, 19:15 Nie jestem niestety(bądz stety) z W-wy, ale tak na szybko z googla:
http://automark.com.pl/hamulce/
http://www.sobczak.net/hamulce
-
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Macie może jakieś foto jak dokładnie ułożony jest ten sztywny przewód od prawego koła? Przetarł się w miejscu gdzie wchodzi w komorę silnika i dalej nie mogę go zlokalizować. Jest on łączony gdzieś po drodze jeszcze czy leci bezpośrednio do pompy
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jestem Ślusarzem -hydraulikiem miałem do czynienia z ciśnieniami od 300- 600 Atm i takich bzdur nie słyszałem.Skasowany użytkownik 21152 pisze: ↑02 sie 2017, 15:11 nie wolno wymieniać na miedziane (nie powinno się). Chodzi o to, że fabryczne stalowe podczas pracy ESP i ABS mają inną "dynamikę"
Jak jest dobry sklep to przewody na miejscu zaprasują a nawet mechanik powinien mieć praskę ,wówczas kupuje przewód w rolce jest 5 i 10 mb i do tego złączki ba nawet sklep mu dowiezie.
końcówka 0,80 gr -1,20 zł mb przewodu ok 11,0zł
Ostatnio zmieniony 28 lis 2019, 20:39 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
lukasz1984-l2
Przewód jest nie łączony, zamocowany do grodzi w takich plastikowych prowadzeniach, w linku masz jego kształt
https://opel.7zap.com/en/car/t98/j/0/15-1/
Przewód jest nie łączony, zamocowany do grodzi w takich plastikowych prowadzeniach, w linku masz jego kształt
https://opel.7zap.com/en/car/t98/j/0/15-1/
Ostatnio zmieniony 29 lis 2019, 17:07 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Z kanału całość ogarnę czy u góry też coś będzie do odkręcenia? Dołem widzę go jak idzie po grodzi i gdzieś znika po prawej stronie
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
https://youtu.be/0Czj64Bwhag
Dodano po 12 minutach 24 sekundach:
Wpierw odpowietrzamy pompę hamulcową,pompę ABS,następnie koła i tu uwaga !z systemem ABS zaczynamy nie jak klasycznie od najdalszego lesz od najbliższego koła od pompy.
Następna uwaga kluczyk w stacyjce załączony na akcelerację (porostu licznik oświetlony) aby zaworki pracowały i były kanały otwarte,---- ja nawet włączałam silnik
Dodano po 12 minutach 24 sekundach:
Wpierw odpowietrzamy pompę hamulcową,pompę ABS,następnie koła i tu uwaga !z systemem ABS zaczynamy nie jak klasycznie od najdalszego lesz od najbliższego koła od pompy.
Następna uwaga kluczyk w stacyjce załączony na akcelerację (porostu licznik oświetlony) aby zaworki pracowały i były kanały otwarte,---- ja nawet włączałam silnik
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253