Wspomaganie układu kierowniczego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#136 Post autor: firek »

spidi, bezpieczniej jest wymontować całą pompe z wiązka elektryczna z samochodu. Oczywiście mozna te kable odłączyć ale trzeba najpierw odkręcić dekielek od pompy a nastepnie dwa kable zsunąć z konektorów a dwa odkręcic.
Pozdro

spidi

#137 Post autor: spidi »

po prostu trochę mnie przeraża to wyciąganie wiązki z puszki bezpieczników itd,

macie jakiś patent na odklejenie tej dolnej osłony pompy?

mam drugą pompę po przejściach jako dawcę, wyrwana kostka i połamany zbiorniczek; fajny egzemplarz do nauki ale po odkręceniu 6-ciu torxów na dole nie chce mi się rozdzielić ten biały klej - chyba, że ktoś już wcześniej użył jakiegoś supersilikona...

jarek8v
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:53
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#138 Post autor: jarek8v »

Trochę odgrzeję temat ale czy macie jakis sprawdzony sposób na ściągniecie tego górnego, plastikowego zbiorniczka z korpusu pompy? Jakoś udało mi się go w końcu ściągnąć ale trochę pobijałem pompę :). A co samego wyciągania pompy to ja u siebie wyciągałem pompę od dołu. Najpierw odkręcamy pompę od uchwytu, odpinamy przewody od klemy-bezpiecznika i wtyczki, później odkręcamy sam uchwyt i go wyciągamy też dołem. Żeby mieć więcej pola do manewru odkręciłem wyważenie półosi i ściągnąłem gumowe uchwyty katalizatora. Dużo sprawe ułatwia np. drut w celu podwieszenia pompy podczas wyciągania uchwytu pompy. A co do osób przerażonych puszką bezpiecznika to na pocieszenie powiem że ta czynność jest chyba najłatwiejsza :) bo wtyk pompy po prostu wyciąga się z puszki.

piter218

#139 Post autor: piter218 »

Wymieniłem w swojej pompie łożyska, tak jak opisał to kolega firek w pompie TRW1. Niestety nie słyszę żeby cokolwiek się polepszyło. Buczy dalej tak samo jak bym ciągle kręcił kierownicą, pomimo że jej nie dotykam. Oczywiście jak zacznę kręcić kierownicą to dźwięk robi się nieco głośniejszy i wyższy co świadczy o tym ze obroty się podwyższają. Być może jeszcze jest problem z elektroniką, sterowaniem silnika elektrycznego... Kończą mi się już pomysły, płyn jet oczywiście wymieniony na nowy.
Znalazłem na forum taką informacje że od maja 2000r były montowane w Zafirach pompy TRWII, po numerze vin wyszła mi data produkcji 25 październik 2000r i mam zamontowaną pompę TRW1 co mnie nieco dziwi. Chyba że ta informacja jest jakaś błędna. Ktoś może ja potwierdzić?
Kolego jarek8v po co zdejmowałeś zbiorniczek na płyn?

Arek1309
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 16 lut 2012, 16:15
Imię: Arek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V 125KM+lpg ELEGANCE
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#140 Post autor: Arek1309 »

Panowie proszę o poradę.
Jak spuścić stary płyn od wspomagania w ZA 2003 1.8 16v? bo jest zalana czerwonym ATF a chcę napełnić układ zielonym GM a z tego co się zdążyłem zorientować są to płyny nie mieszalne i jeszcze jedno czy ten czerwony płyn mógł spowodować rozszczelnienie układu w jakiś sposób?

za odpowiedzi z góry dziękuje:)
Arek

enzo

#141 Post autor: enzo »

i dopadła mnie pierwsza awaria:
w trakcie jazdy zniknęło wspomaganie kierownicy.
bez wcześniejszego hałasu i jakichkolwiek oznak
płyn jest. bezpiecznik cały....

pompa trw2 i brak pomysłów jadę do mechanika bo sam tego nie wyjmę...

[ Dodano: Wto Cze 18, 2013 17:05 ]
nie moge dopisac już wiec w nowej

padla pompa a dokładnie rozleciały się dwie z trzech takie gumowe poduszki, na których jest mocowana co spowodowało wyłamanie kabli na styku z pompą - nie rozbieralna = wymiana pompy.

zrobione.

Kinia25

#142 Post autor: Kinia25 »

a ja mam problem taki zaczęły się upały i wyszło ... przy skręcaniu słychać świszczenie brzęczenie drganie niosące sie po calej karoserii jeżeli wykonam energiczny ruch kierownicą to jest ok zaznaczam ze to jest na włączonym i wyłączonym silniki czy mozna w tym przypadku wykluczyć pompę a bardzie stawiać na łożyska na kolumnach ???? co o tym sądzicie poziom oleju ok aha sila wspomagania bez zmian



naprawione :) zatarty drążek kierowniczy od strony maglownicy:)

maximar

#143 Post autor: maximar »

Witam. Proszę o odpowiedź odnośnie pompy TRW II. Chcę zdemontować wiązkę przewodów i oraz dostać się do elektroniki. Czy muszę zdjąć osłonę silnika? Jeśli tak, to czy osłona silnika pompy jest tylko wklejona, czy również mocowana śrubami? Jakiego kleju użyć do ponownego klejenia? Czy może być np.czerwony silikon (odporny na temp. 250 st.C)? Może ma ktoś jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie osłony aby nic nie uszkodzić?
Dziękuję i pozdrawiam

Yaneck

#144 Post autor: Yaneck »

Witam, na forum znalazłem opis jak wymienić łożyska w pompie TRWII, ale nie było mowy o tym czy należy wymienić simmering (bądź uszło mi uwadze). Mam pytanie, czy oprócz łożysk powinno się wymienić uszczelnienie tzw. simmering. Czy w pompie znajduje się jeden simmering czy może dwa. Jaki ewentualnie jest rozmiar (tego) tych simmeringów.

mariuszb35

#145 Post autor: mariuszb35 »

Na początek Witam wszystkich ,jako nowy urzytkownik Zafirki i forum ;) a teraz problemik :/
Od jakiegoś czasu mam tak, że po odpaleniu wspomaganie chodzi, ale czasami jakby się coś rozłączało i w trakcie kręcenia kierownicą napotykam na opór (wrażenie jak by coś blokowało przy szybkim kręceni w lewo ,prawo zwłaszcza na małej prędkości) dzieje się to na wolnych prędkościach tylko, na parkingu lub jak skręcam gdzieś (mocny skret na osiedlowkach itp..). Pompa nie buczy, ale jak przekręcam kierownicą słyszę na wolnych obrotach jakby jakiś płyn się przelewał (gdzieś w okolicy deski rozdzielczej za zegarami) , miał z was ktoś tak? CO to możę być, pada wspomaganie (pompa) ,za mało płynu czy może maglownica. . Bardzo dziękuję z góry.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#146 Post autor: SD72 »

Musisz sprawdzic ilosc plynu ewentualnie uzupelnic jesli potrzeba to podstawa a jesli nie pomoze to bedziesz szukal przyczyny dalej ;)
bazyliszek72

Skasowany użytkownik 6483

#147 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego Mariusz, ja miałem podobnie w mojej Zośce. Podjechałem do kumpla by rozebrał pompę i wtedy sie okazało co sie stało. Otóż zamiast oleju do spomagania , miałem tam smołę !!! Czarna gęsta maź i dlatego pompa nie miała ducha by ten "płyn przepompować" . Poza tym miałem pozapychane przewody od pompy, wszystko mi wyczyścił , nalałem nowego płynu i kierownica kręce teraz jednym paluszkiem :piwo: . Miałem identyczne objawy jak Ty, jesli wolno kręciłem to jeszcze jakos działało ale jak chcialem energicznie skręcić to się blokowało. Zatem kup sobie nowy płyn i rozbierz pompę i przewody i wyczyść to , być może na tym sie skończy :)

mariuszb35

#148 Post autor: mariuszb35 »

dzięki za rady , okazało się że moja Zośka gubiłą płyn , po diagnozie mechanika wyszło na jaw że walnięta jest przekładnia kierownicy (maglownica ) i gdzieś tam z pod (listwy) czyli z pod tych gum ochronnych wali płynem , i teraz pytanie czy kupować urzywkę na Alledrogo za ~350 -400 ziko (dają nawet 6 mc gwarancje) czy brać regenerowaną ,tylko tu już róznie jak od reki to drogo jak poczekam to taniej ,a zafira nie może stać więcej jak 1 dzień w warsztacie (dzieci do szkoły , praca itd) i też ceny regenerowanych to jakaś masakra jedni chcą 500 i uszkodzoną spowrotem a inni nawet 1050 zeta :shock: jak sklep typu Auto Land.
Na ewentualne pytania czemu jeszcze nie naprawiłem , to ze względu że miałem remont w domu i to był dla mnie priorytet ;) , teraz remont skończyłem i mam czas sie zająć Zośką , a tak to raz na tydzień 100-200 ml płynu dolałem i spoko wspomaganie działa jak powinno, no ale ile można tak jezdzić ( zasyfiony podjazd od płynu)

alizafir

#149 Post autor: alizafir »

Cześć, czy pompy wspomagania różnych producentów są kompatybilne? Jeśli teraz ma ZF, to w ciemno mogę zamontować w to miejsce TRW?

pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#150 Post autor: Bodek »

alizafir pisze:Cześć, czy pompy wspomagania różnych producentów są kompatybilne? Jeśli teraz ma ZF, to w ciemno mogę zamontować w to miejsce TRW?

pozdrawiam
Andrzej
według Twojego nr VIN powinna być taka:

93181657 - nr części
5948070 - nr katalogowy
POMPA WSPOMAGANIA UKŁADU KIEROWNICZEGO, ZESP., ZE WSPORNIKIEM, KIEROWNICA PO LEWEJ (BEZ OSŁONY CIEPLNEJ) (CZĘŚĆ ZAMIENNA 93190155 - nr części 5948229 - nr katalogowy OPEL)
Dla:
Z18XER[2H0], Z20LER[LU2], Z20LEH[LPI], Z17DTJ[LPV], A17DTJ[LPV], A17DTR[LPL], Z19DTL[LPP], Z19DT[LPM], Z19DTH[LRD], Z16YNG[LR1]

i nr nadwozia poniżej:

-82088404
-8G082401

5948070 - http://e-autoparts.pl/advanced_search_r ... 0&numer=oe

http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... ng=5948229+

http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... ng=5948070+

Nowa w ASO:

Numer katalogowy: 5948070
Nazwa części: POMPA
Cena netto*: 4 488,00
Cena brutto*: 5 520,24
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”