drgania na kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kubik_CDTi

#16 Post autor: kubik_CDTi »

Drga kierownica,zaczynamy od wyważania kół.
Ostatnio też po 10tys.km na nowych CPC2 zaczęła drgać kierownica przy 130-140km/h,na wyważanie wzięli,była niedowaga, test drive i jak ręką odjął.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#17 Post autor: rzadki »

kubik_CDTi pisze:Ostatnio też po 10tys.km na nowych CPC2 zaczęła drgać kierownica przy 130-140km/h,na wyważanie wzięli,była niedowaga, test drive i jak ręką odjął.
normalna sprawa - eksploatacja opon, trzeba przypomnieć że koła nie są metalowe jak w pociągu, a złożone z 2 elementów, w tym jeden jest gumowy. działanie sił hamowania, zakręty, dziury, czasem różnice w ciśnieniu powietrza - to wszystko ma wpływ, więc wg mnie - pierwsza rzecz przy drganiach to wyważanie ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

chinek

#18 Post autor: chinek »

koszmar powraca

wymienione oba łaczniki, sworzeń wahacza , wywarzone koła i ustawiona zbieżność - kierownica już prawie ok

żona pojeździła tydzień i wczoraj wsiadam a kierownicą jeszcze gorzej niż było - co ciekawe najbardziej wyczuwalne to jest przy małej prędkości 20-40km/h

chyba znów zaczną od wyważenia kół - może gdzies fele zagięła?
:evil2:

Besiek

#19 Post autor: Besiek »

Ja bym jeszcze sugerował sprawdzenie felg pod kątem odkształceń, samo wyważenie nie zniweluje wibracji przy pogiętych felgach. Od razu zaznaczę iż felga mimo to że krzywa może być wyważona z wynikiem 0 0, a przy naszych równiutkich jak stół drogach pokrzywić felgi bardzo łatwo.

chinek

#20 Post autor: chinek »

byłem u wulkanizatora - wywarzył przednie koła - sprawdził wszystkie felgi i oponu organoleptycznie i stwierdził że opony do kitu ba faktycznie na wirówce gołym okiem widac że balony

chyba potestuje z oponami od innego auta i sprawdzę..

chinek

#21 Post autor: chinek »

:driver:
wymiana opon (mam nadzieję) rozwiązała mój problem
ale po kolei

przy 20-50 km/h trzepało mi kierownicą - zbieznośc ustawiona, opony wyważone - okazało się jednak, że są bicia po obwodzie czego wywarzanie nie wyłapie - ale widac to gołym okiem

kupiłem 2 opony i założylismy na przód - opony które teraz miałem na tylnej osi musiały byc kiedyś na przodzie bo były pościnane dlatego je wywaliłem a te z przodu dałem na tył

kierownica nie trzęsie (tfu tfu, puk puk)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#22 Post autor: rzadki »

to dobrze że jest dobrze :) trzeba się przyglądać i oponom, bo też bywają błędy w produkcji
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

esio

#23 Post autor: esio »

badz w trakcie zrobia sie guzy .......

jurek 1771

#24 Post autor: jurek 1771 »

witam ! wymienilem przod ,tyl tarcze klocki od razu drgania sie pojawily myslalem ze sie uloza ...nic z tego sa jeszcze wieksze ! trzeba bedzie przetaczac ...NOWE!! MOZE POMOZE ...

spiotrowski

#25 Post autor: spiotrowski »

mierzone było bicie na nowych tarczach ? jeśli źle założyli nowe tarcze bo będzie taki objaw jak opisujesz

jurek 1771

#26 Post autor: jurek 1771 »

panowie a jak zmierzyc bicie na tarczach ? zalozmy ze czujnikiem a ile moze byc dopuszczalne ...? 0,2 dychy ? czy moze wiecej .. ? drgania przy hamowaniu ok 90 / godz / nowe tarcze zalozone

Anony Mous

#27 Post autor: Anony Mous »

Miałem podobny przypadek. Po założeniu alufelg przy prędkości już 110km/h były odczuwalne bicia. Myślałem że to tylko opona odpowiednio się ułożyła i trzeba raz jeszcze podjechać do wulkanizatora i sprawdzić wyważenie. Niestety okazało się,że są bicia na obwodzie. Powiedział,że jak zakładał oponę na fele to tych bić nie było. Wyważarka pokazała w którym miejscu trzeba dodać odważnik ale niestety bicia na obwodzie nie zniweluje. Zatem fela musi iść do prostowania. Pozdrawiam

spiotrowski

#28 Post autor: spiotrowski »

jurek 1771 pisze:panowie a jak zmierzyc bicie na tarczach ? zalozmy ze czujnikiem a ile moze byc dopuszczalne ...? 0,2 dychy ? czy moze wiecej .. ? drgania przy hamowaniu ok 90 / godz / nowe tarcze zalozone
generalnie producenci tarcz dopuszczają max do 0,1mm, są też inni co dopuszczają 0,05mm
ale tak naprawdę im mniejsze tym lepsze 0,02-0,03mm

chinek

#29 Post autor: chinek »

dopisze jeszcze może innym sie przyda

przy jeżdzie ok 120km/h lekko trzepało kierownicą - wymieniłem przód tarcze + klocki i problem ustał

greco

#30 Post autor: greco »

U mnie problem polega na tym, iż bicie pojawia się przy prędkości 135-145 km/h, ale nie zawsze :?:
Czasami bicie nie występuje wcale, czasem jest niewielkie, a nieraz kierownicą prawie szarpie :?:

Mam wrażenie, że ma to związek z temperaturą otoczenia, im cieplej tym bicie częściej się objawia.

Jakieś pomysły :?:

Zawieszenie OK zero luzów, tarcze nie biją przy hamowaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”