drgania ,mrowienie okołó 2200 tys obrotow
Moderator: Sebu$
Spoko, ale koło można łatwo zdiagnozować, objawy są wyraźne nawet dla laików.
Przy gaszeniu motoru na biegu jałowym (nie naciskamy pedału sprzęgła) metaliczne "trrrr", na wolnych obrotach klekotanie, po dodaniu gazu ustępujące. Podobnie właśnie w niektórych zakresach niższych obrotów na poszczególnych biegach - wyraźnie słychać "obce" dźwięki towarzyszące pracy silnia.
Nawet w tym samym modelu i silniku, objawy zużycia potrafią się znacznie różnić, ale któreś z powyższych będzie występowało.
Przy gaszeniu motoru na biegu jałowym (nie naciskamy pedału sprzęgła) metaliczne "trrrr", na wolnych obrotach klekotanie, po dodaniu gazu ustępujące. Podobnie właśnie w niektórych zakresach niższych obrotów na poszczególnych biegach - wyraźnie słychać "obce" dźwięki towarzyszące pracy silnia.
Nawet w tym samym modelu i silniku, objawy zużycia potrafią się znacznie różnić, ale któreś z powyższych będzie występowało.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Dole, koło "dzwoni" jak już jest całkiem padnięte. Nieznaczne luzy (poza fabrycznymi) mogą dawać efekt mrowienia pod obciążeniem.
Ramirez, w Twoim przypadku to raczej nie będzie dwumasa.
Przytoczyłem jedną z możliwych znanych mi przyczyn, która w moim przypadku się potwierdziła.
Mnie dopadła inna usterka, chyba poważniejsza. Wszystko wskazuje na padniętą pompę PSG16 (dwuwtykowa)
Ramirez, w Twoim przypadku to raczej nie będzie dwumasa.
Przytoczyłem jedną z możliwych znanych mi przyczyn, która w moim przypadku się potwierdziła.
Mnie dopadła inna usterka, chyba poważniejsza. Wszystko wskazuje na padniętą pompę PSG16 (dwuwtykowa)
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Jedyny sposób to dostać się do dwumasy i sprawdzić palpacyjnie luzy.
Jeśli już wyeliminowałeś wszelkie inne zewnętrzne możliwości to odłącz skrzynię biegów i sprawdź dwumasę.
Ale to już ostateczność!!! Nie chcę, by ktoś się z powodu porady pakował w niepotrzebne koszta!!!
Przeguby, półosie, poduszki, inne elementy można sprawdzić tanim kosztem - dwumasę tylko zdejmując skrzynię biegów. Jeszcze co mi przychodzi na myśl w sprawie drgań a co sprawdzał mój mechanik to jakieś koła pasowe silnika ale jakie to nie mam pojęcia.
Twoja dwumasa była wymieniana (na nową) czy regenerowana? Podobnież (tak słyszałem od mechaników i wyczytałem w necie) ciężko jest regenerować dwumasy i często się trafi źle zrobiona....
Jeśli już wyeliminowałeś wszelkie inne zewnętrzne możliwości to odłącz skrzynię biegów i sprawdź dwumasę.
Ale to już ostateczność!!! Nie chcę, by ktoś się z powodu porady pakował w niepotrzebne koszta!!!
Przeguby, półosie, poduszki, inne elementy można sprawdzić tanim kosztem - dwumasę tylko zdejmując skrzynię biegów. Jeszcze co mi przychodzi na myśl w sprawie drgań a co sprawdzał mój mechanik to jakieś koła pasowe silnika ale jakie to nie mam pojęcia.
Twoja dwumasa była wymieniana (na nową) czy regenerowana? Podobnież (tak słyszałem od mechaników i wyczytałem w necie) ciężko jest regenerować dwumasy i często się trafi źle zrobiona....
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam...odświeżę temat Arkadiusz jak sobie poradziłeś z tematem??? Dwumasę wymieniłem dwa miesiące temu przejechałem 2.500 km i ..podczas jazdy czuję wyraźne drżenie pedału przyspieszenia..pozdrawiamARKADIUSZ pisze:Największe drgania występują przy dużym obciążeniu układu napędowego tj. jadąc pod górę z pełnym obciążeniem i w zakresie prędkości obrotowej silnika 1800-2300, niezależnie, czy to na trzecim czy na czwartym biegu.
Czy przyczyną tego może być sprzęgło ze swoim dociskiem? No bo koła i ich wyważenie raczej odpadają (chyba powinno drgać tylko przy pewnej prędkości jazdy samochodu a nie być zależne od prędkości obrotowej silnika), podobnie ze zbieżnością, tak więc pozastaje jeszcze właśnie sprzęgło, które przenosi napęd i ewentualnie półosie ze swoimi przegubami
Ja mam objawy drgania wyczuwalne na czwartym i piątym biegu pod obciążeniem na dodatek drgania zwiększają się podczas pokonywania łuków na drodze . Wydaje mi się ze to przeguby tylko nie wiem jak to zdiagnozować . Drgania nasilają się od pewnego czasu . Szarpałem za przeguby ale mają one jednakowe luzy , czy trzeba je wyciągnąć .