Problem ze wspomaganiem kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#196 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kup sobie taką gruszke od np. Renault, Pomaga :)

Skasowany użytkownik 6483

#197 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie, od dluzszego czasu i ja miałem problem ze wspomaganiem bo go w ogóle nie mialem :/ . Sprawa tak mnie irytowała ,że postanowiłem oddac auto do mechanika by wyjął pompe i ją sprawdził. Okazało się ,że mój olej zmienił się w czarną maź , która zatkała przewody i pompa nie mogła toczyć oleju. Kumpel przeczyścił wszystkie przewody , zalał nowym olejem i wspomaganie chodzi jak nigdy dotychczas :piwo: . Być może jednak warto tam zajrzeć i zacząć naprawe od wyczyszczenia całego układu bo mi sie syf zrobił i sam sie dziwie ,że pompa przez to mi nie padła :piwo:

Grześ K.

#198 Post autor: Grześ K. »

Witam, wymieniał ktoś łożyska pompy wspomagania? Chodzi mi o TRW II generacji. Chcę się przygotować do wymiany łożysk i żeby czasu nie tracić wolę już przygotowane mieć i w ciągu dnia temat ogarnąć. Pytanie brzmi o numer tych łożysk.

Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#199 Post autor: Harry200 »

Gdzieś opisywałem wymianę ale nie mogę teraz namierzyć swojego posta,podaję opis jak ja to robiłem...Wypinamy wiązkę zasilania pompy która jest w okolicy pompy ABS.Odkręcamy przewody ciśnieniowe od maglownicy i trzy nakrętki mocujące zespół pompy.Żeby ją wyjąc jest trochę zabawy ale po zdemontowaniu przewodów od turbo, górnej śruby do alternatora i przesunięciu go do silnika jest na tyle miejsca że pompa wychodzi do góry Odkręcamy opaskę zaciskową i zdejmujemy plastikową osłonę. Odkręcamy dwie śruby kluczem imbusowym 6 i wyciągamy pompę z korpusu, następnie kluczem Torx T 40 odkręcamy dwie śruby i możemy rozłożyć pompę. Najczęściej jednak w tych układach siadają łożyska od silnika , żeby do nich się dostać trzeba zdemontować dolną osłonę ( jest trochę z tym zabawy ponieważ ona jest przyklejona do korpusu klejem silikonowym ).Demontujemy wirnik silnika i wymieniamy dwa łożyska 6000 2RS i 6000,wklejamy z powrotem dolną osłonę ( ja do tego celu użyłem kleju do klejenia blach karoserii samochodowych) ,składamy pompę i górna osłonę. Montujemy do samochodu i zalewamy olejem ok.0,6 l . Możemy całość sprawdzić podłączając dwa grube przewody zasilające do akumulatora oraz cienkie- czarny (plus po stacyjce) i niebiesko-biały (kontrolka ładowania) do plusa. Brązowo-białego nie podłączamy gdyż on służy do diagnostyki. Po podłączeniu tych przewodów pompa startuje, trzymamy ją na obrotach ok. jednej minuty ,po tym czasie kręcimy kierownicą w prawo i w lewo i układ mamy odpowietrzony. Rozłączamy prowizorkę i podłączamy pod instalacje samochodu. Cała naprawa zajęła mi ok.7 godzin z czego 3 godz. to czas na wyschnięcie kleju do dolnej pokrywy.

Grześ K.

#200 Post autor: Grześ K. »

Dzięki, czyli łożyska 6000 2RS i 6000 do TRW II?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#201 Post autor: Harry200 »

Tak to jest do TRW II, ja miałem taką w swojej Zośce i po wymianie buczenie pompy wspomagania zniknęło..

Grześ K.

#202 Post autor: Grześ K. »

Dzięki :piwo:

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#203 Post autor: SD72 »


Grześ K.

#204 Post autor: Grześ K. »

Jeszcze raz dzięki. Łożyska zakupione SKF. I jeszcze pytanie do Harrego - ciężko zdjąć ten dolny dekiel? Pisałeś że jest klejony. Domyślam się że trzeba uważać żeby go nie połamać.
A złożenie tego z powrotem - trzeba kleju jakiegoś mocnego czy silikon wystarczy?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#205 Post autor: Harry200 »

Po zdjęciu trzeba wyskrobać z kanału obudowy stary klej i lekko podważyć, ja do przyklejeniu obudowy użyłem kleju do karoserii, silikon może być za słaby ale sam nie próbowałem..

Grześ K.

#206 Post autor: Grześ K. »

Witajcie, pompa wyjęta. Dekiel zdjęty ale za nic nie mogę zdjęć stojanu z wirnika. Kręci sie ciężko ale nie schodzi za nic....
Jak to ruszyć?

A tak z innej beczki - czym się różnią między sobą pompy oznaczone żółtą naklejka np. EU a EX czy ED? Zewnętrznie sa takie same

Grześ K.

#207 Post autor: Grześ K. »

Po przygodach z pompą muszę stwierdzić że opis kolegi Harry200 nie jest do końca szczegółowy. Wymiana łożysk nie wiąże się tylko z demontażem aluminiowego dekielka od spodu ale także plastikowej obudowy pompy - zbiorniczka. Demontaż stojana to sprawa delikatna, bowiem w silniczku to on się kręci. Jest fabrycznie wyważony - nacięcia na korpusie i łatwo go uszkodzić przez co będzie miał bicie.

wilasek

#208 Post autor: wilasek »

Witam. Jako że jestem nowy na tym forum dołacze swój problem do tego tematu w mojej zafirze problem polega na tym ze wspomaganie raz jest a raz go nie ma.. Podłączałem u mechanika pod komputer ale nie wykazał żadnych błędów (niestety mechanik akurat nie miał czasu zajrzeć pod maskę :cry: ) dodam jeszcze ze raczej problem nie leży po stronie alternatora ponieważ wycieraczki nawiew klima i inne "pierdoły" działają bez zarzutów..
Dodam jeszcze że gdy pompa działa to cicho mruczy przy kręcieniu kierownicą.

JamCi

#209 Post autor: JamCi »

U mnie była podobna sytuacja, aż pewnego dnia pompa całkowicie przestała działać. Dopiero całkowicie przez przypadek podczas deszczu znowu zaczęła normalnie pracować, a gdy zrobiło się sucho znowu zonk. Okazało się, że miałem przerwę w przewodzie zasilającym pompę. Radzę zacząć sprawdzenie od zasilania.
Elektryk z zamiłowania.

Skasowany użytkownik 16286

#210 Post autor: Skasowany użytkownik 16286 »

witam jestem nowym posiadaczem zafiry 2000r 2.0 tdi powiedzcie gdzie znajdę zbiorniczek wyrównawczy wspomaganie , szukałem pod maską i nigdzie go nie widzę .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”