Wspomaganie układu kierowniczego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
andy17

#31 Post autor: andy17 »

Czesc , wlasnie mam problem ze wspomaganiem . Przestalo dzialac . Na forum przeczytalem , ze jest to zwiazane z elektryka . Czy ktos moze mi powiedziec jak to sprawdzic ?
Andy

olo018

#32 Post autor: olo018 »

Sprawdz ładowanie jak alternator za mało ładuje to nie ma wspomagania .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#33 Post autor: Harry200 »

Możesz sprawdzić ładowanie bo i przy za małym i powyżej 16.5V przestaje działać,sprawdz też bezpieczniki przede wszystkim 80 A w komorze silnika, to jest bezpiecznik nr 7 .Jeżeli to będzie w porządku a masz pompę TRW II to możesz sprawdzić odpinając pompę od instalacji elektrycznej i podłączając do akumulatora wg. opisu w tym poście: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1740
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 19:46 przez Harry200, łącznie zmieniany 2 razy.

Greg63

#34 Post autor: Greg63 »

Witam.
Ja też miałem kłopot ze wspomaganiem kierownicy.
Pojechałem zawieść dzieci do szkoły i w pewnym momencie wysiadło mi wspomaganie, więc pojechałem prosto do mechanika (bez wspomagania).
Okazało się że wysiadł mi regulator napięcia w alternatorze. Koszt regulatora wraz z wymianą to 200zł i wspomaganie wróciło.

Awatar użytkownika
johanes
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
Imię: Johanes
Lokalizacja: Gorlice
Auto: opel zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#35 Post autor: johanes »

Witam - mam pytanie, czy ktoś dolewał lub wymieniał olej do zbiornika układu kierowniczego? U mnie jest go mało i związku z tym muszę kupić, tylko nie wiem jaki.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2010, 17:33 przez johanes, łącznie zmieniany 1 raz.

ares ares

#36 Post autor: ares ares »

witam
ja uzupełniłem castrolem hydraulicznym
chociaż zalecają wszyscy oryginał opla
pozdrawiam

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#37 Post autor: scaniairizar »

oryginał nie oryginał, byleby był zielony. koszty miedzy aso, a sklepem mot. są nie duze, wiec spokojnie mozesz do aso jechac i kupic sobei pół litra.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

darkp1

#38 Post autor: darkp1 »

A ja mam podobne pytanie. Jak sprawdzić poziom tego płynu? Ten czarny zbiorniczek jest tak upchany że ciężko jest dopchać się do tego.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#39 Post autor: firek »


Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#40 Post autor: scaniairizar »

dark, sprawa jest troche skomplikowana. musisz mieć śrubokręt i klucz dziesiątke.

rozkręcasz całe podszybie (tj. dwie klapki - jedna na zatrzaskach, druga na klucz 10) potem ręke wkładasz za turbine, odkręcasz korek na którym jest mały plastikowy bagnecik :) i ot. olej sprawdzony. :)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

darkp1

#41 Post autor: darkp1 »

Czyli zabawa na sobotnie popołudnie. Czas sprawdzić, bo rok jeżdżę i nikt nie sprawdzał, pompa niby jęczy tylko przy maksymalnie skręconym kole kierownicy, jak już opór jest.

romanek005

#42 Post autor: romanek005 »

Witam-kilka dni temu wymienilem pompe wspomagania kierownicy.Moja pompa to TRV.
wymienilem ją na pompe z astry 2,oczywiscie z nie wielkimi przerobkami uchwytu.ale mam pytanie-czy mozna w pompie TRV wymienic sam sterownik ? Dodam ze pompa raz dzialala a raz nie ,tz.po odpaleniu silnika zadzialala to juz bylo ok.może jakies sugestie co do awarii sterownika,bo z wielu informacji wynika ze moze byc gdzies zimny lut.
pozdrawiam

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#43 Post autor: firek »

Może posprawdzaj sobie wszystkie przewody głównie masy w aucie i oczywiście czy jest dobre(ani za duże anie za małe) ładowanie, bo wspomaganie jest dosyc czułe w tym temacie. ;)
A co do wymiany sterownika, nie wiem czy jest to opłacalne, bo żeby zdobyc sterownik to trzeba kupic pompę kompletna a więc ze sterownikiem, tylko po co wtedy rozbierac i modzic jak mozna włozyc tą druga ;)
Ja troszke szukałem kogos kto by pogmerał w tym układzie sterowania i poszukał wadliwego(wych) elemantów, ale nikomu za nieduze pieniadze ( nie mówie tu ze za 10zł)nie chce sie tego robic

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#44 Post autor: darek_s »

Witam Panowie podepne sie pod temat,otoz dziwnie ciezko kreci sie kierownica przy dzialajacym wspomaganiu.Plyn jest na maxa pompa cicha maglownica suchutenka luzow brak wymienilem lozyska amortyzatorow kompletne oryginal GM zero roznicy przedtem krecilo sie sporo lzej,a niedawno szwagier kupil zoske dti i u niego to bajka spora roznica.Pytanie co moze byc pompa ma za male cisnienie? a moze wymienic na poczatek plyn wspomagania auto ma 225 tkm moze jest jakis przerobiony,ewentualnie wie ktos jak to sprawdzic?Jak wymienic plyn wspomagania ktora rurke odkrecic czy mozna odpalic i pokrecic kierownicą aby wygnalo caly dokladnie?Prosze o rade.pzdr.

Woytas

#45 Post autor: Woytas »

darek_s pisze:a moze wymienic na poczatek plyn wspomagania
tak właśnie zrób, dopiero potem myśl o rozkręcaniu.
pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”