Wspomaganie układu kierowniczego
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Możesz sprawdzić ładowanie bo i przy za małym i powyżej 16.5V przestaje działać,sprawdz też bezpieczniki przede wszystkim 80 A w komorze silnika, to jest bezpiecznik nr 7 .Jeżeli to będzie w porządku a masz pompę TRW II to możesz sprawdzić odpinając pompę od instalacji elektrycznej i podłączając do akumulatora wg. opisu w tym poście: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1740
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 19:46 przez Harry200, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam.
Ja też miałem kłopot ze wspomaganiem kierownicy.
Pojechałem zawieść dzieci do szkoły i w pewnym momencie wysiadło mi wspomaganie, więc pojechałem prosto do mechanika (bez wspomagania).
Okazało się że wysiadł mi regulator napięcia w alternatorze. Koszt regulatora wraz z wymianą to 200zł i wspomaganie wróciło.
Ja też miałem kłopot ze wspomaganiem kierownicy.
Pojechałem zawieść dzieci do szkoły i w pewnym momencie wysiadło mi wspomaganie, więc pojechałem prosto do mechanika (bez wspomagania).
Okazało się że wysiadł mi regulator napięcia w alternatorze. Koszt regulatora wraz z wymianą to 200zł i wspomaganie wróciło.
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam - mam pytanie, czy ktoś dolewał lub wymieniał olej do zbiornika układu kierowniczego? U mnie jest go mało i związku z tym muszę kupić, tylko nie wiem jaki.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2010, 17:33 przez johanes, łącznie zmieniany 1 raz.
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
- scaniairizar
- Mieszkaniec
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
- Lokalizacja: małopolska
- Model:
dark, sprawa jest troche skomplikowana. musisz mieć śrubokręt i klucz dziesiątke.
rozkręcasz całe podszybie (tj. dwie klapki - jedna na zatrzaskach, druga na klucz 10) potem ręke wkładasz za turbine, odkręcasz korek na którym jest mały plastikowy bagnecik i ot. olej sprawdzony.
rozkręcasz całe podszybie (tj. dwie klapki - jedna na zatrzaskach, druga na klucz 10) potem ręke wkładasz za turbine, odkręcasz korek na którym jest mały plastikowy bagnecik i ot. olej sprawdzony.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!
it's forfit śwagier!
Witam-kilka dni temu wymienilem pompe wspomagania kierownicy.Moja pompa to TRV.
wymienilem ją na pompe z astry 2,oczywiscie z nie wielkimi przerobkami uchwytu.ale mam pytanie-czy mozna w pompie TRV wymienic sam sterownik ? Dodam ze pompa raz dzialala a raz nie ,tz.po odpaleniu silnika zadzialala to juz bylo ok.może jakies sugestie co do awarii sterownika,bo z wielu informacji wynika ze moze byc gdzies zimny lut.
pozdrawiam
wymienilem ją na pompe z astry 2,oczywiscie z nie wielkimi przerobkami uchwytu.ale mam pytanie-czy mozna w pompie TRV wymienic sam sterownik ? Dodam ze pompa raz dzialala a raz nie ,tz.po odpaleniu silnika zadzialala to juz bylo ok.może jakies sugestie co do awarii sterownika,bo z wielu informacji wynika ze moze byc gdzies zimny lut.
pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Może posprawdzaj sobie wszystkie przewody głównie masy w aucie i oczywiście czy jest dobre(ani za duże anie za małe) ładowanie, bo wspomaganie jest dosyc czułe w tym temacie.
A co do wymiany sterownika, nie wiem czy jest to opłacalne, bo żeby zdobyc sterownik to trzeba kupic pompę kompletna a więc ze sterownikiem, tylko po co wtedy rozbierac i modzic jak mozna włozyc tą druga
Ja troszke szukałem kogos kto by pogmerał w tym układzie sterowania i poszukał wadliwego(wych) elemantów, ale nikomu za nieduze pieniadze ( nie mówie tu ze za 10zł)nie chce sie tego robic
A co do wymiany sterownika, nie wiem czy jest to opłacalne, bo żeby zdobyc sterownik to trzeba kupic pompę kompletna a więc ze sterownikiem, tylko po co wtedy rozbierac i modzic jak mozna włozyc tą druga
Ja troszke szukałem kogos kto by pogmerał w tym układzie sterowania i poszukał wadliwego(wych) elemantów, ale nikomu za nieduze pieniadze ( nie mówie tu ze za 10zł)nie chce sie tego robic
Witam Panowie podepne sie pod temat,otoz dziwnie ciezko kreci sie kierownica przy dzialajacym wspomaganiu.Plyn jest na maxa pompa cicha maglownica suchutenka luzow brak wymienilem lozyska amortyzatorow kompletne oryginal GM zero roznicy przedtem krecilo sie sporo lzej,a niedawno szwagier kupil zoske dti i u niego to bajka spora roznica.Pytanie co moze byc pompa ma za male cisnienie? a moze wymienic na poczatek plyn wspomagania auto ma 225 tkm moze jest jakis przerobiony,ewentualnie wie ktos jak to sprawdzic?Jak wymienic plyn wspomagania ktora rurke odkrecic czy mozna odpalic i pokrecic kierownicą aby wygnalo caly dokladnie?Prosze o rade.pzdr.