Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#331 Post autor: SD72 »

Ostatnio zmieniony 22 lut 2016, 07:30 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

pablo2374

#332 Post autor: pablo2374 »

Panowie czy ktoś założył i używa tarcze i klocki Delphi? Czy warto to montować ?

Breezer48

#333 Post autor: Breezer48 »

Dobra Pany, przyznaje się ze nie przeglądnąłem wszystkich 22 stron z tematu hamulce, ale mam pytanie - warty jest ten zestaw coś, ktoś miał, jakieś opinie ?

http://www.bozarto.pl/pl,p,659_sportowa ... a-gtr.html

dzięki za odpowiedzi :) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#334 Post autor: SD72 »

Breezer48 pisze:Dobra Pany, przyznaje się ze nie przeglądnąłem wszystkich 22 stron z tematu hamulce,
To naprawde warto poczytac i przegladnac ;) :>

A potem w razie niejasnosci pytac i zadawac pytania ;)


Ps 1 Podoba mi sie twoja szczerosc :lol:

Ps 2 http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=17664
Ostatnio zmieniony 03 maja 2016, 19:10 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

Breezer48

#335 Post autor: Breezer48 »

ok, to biorę się za lekturę ehh (myślałem ze mi się upiecze) jak nic nie znajdę będę zły !!

jeszcze się odezwę

P.S. Dane profilu uzupełnione :ok:

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#336 Post autor: grzes »

pablo2374 pisze:Panowie czy ktoś założył i używa tarcze i klocki Delphi? Czy warto to montować ?
Założyłem do matiza i jestem zadowolony. Ścierają się równo i jak na matiza, hamują :lol: Obecnie przejechane 65t km i jeszcze trochę klocków jest. Myślę, że do 80t dociągnę. Fakt, że matiz to nie zafira ale dodam, że do oryginalnych tarcz przy przebiegu 80t km założyłem nowe klocki TRW i przez cały okres ich użytkowania nie chciało to hamować. Ponad to tarcza się ścierała pod skosem. Tutaj dodam, że tarczy przed wymianą klocków nie toczyłem. Nie byłem zadowolony. Czy zakupię do zafiry? Nie wiem, będę czytał temat i podejmę decyzję jak przyjdzie czas.

pablo2374

#337 Post autor: pablo2374 »

Panowie zdecydowałem się na tarcze ATE, tylko mam dylemat: czy na przód brać zwykłe płaskie czy może nacinane POWER DISC? Co doradzacie ,bo różnica w cenie to tylko 20zł?

Te Obrazek czy te Obrazek

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#338 Post autor: SD72 »

Pare miesiecy temu tez sie nad tym zastanawialem i wybralem te zwykle :D
bazyliszek72

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5219
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#339 Post autor: fredas »

Klasyczne najlepsze ;)
Obrazek
Obrazek

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#340 Post autor: Mariusz 79 »

Witam, moim zdaniem jak będziesz miał nacinane to będzie mocniej hamował ale kosztem szybszego zużycia klocków hamulcowych, wszystko zależy jaki masz styl jazdy.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 12:50 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 1 raz.

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#341 Post autor: Emilson »

Z góry przepraszam o lekko odbiegający wątek od tematu.

Może ktoś z Kolegów miał taki problem jak ja, mianowcie: Miałem tarcze trv i klocki ate (te nadal są) i bodajże w marcu tamtego roku zaczęło bić na kierownicy przy hamulowaniu, no cóż, pewnie tarcza. Poszły obie przednie do toczenia, faktycznie na lewej wewnetrzny dysk był lekko sfałdowany. tarcze wytoczone, klocki zostały,bo były faktycznie grube. 3-4 miesiące znów telepanie przy hamulcu, drugi raz toczyć nie bede, nowe. Nowe tarcze, klocki stare, bo wciąż były grube (o dziwo...) mówie majstrowi, niech może je wymieni, bo coś podejrzanie ich nie ubywa, a tylne zdążyły się zjechać przez rok... A on, że nie warto, bo grube, no i ATE! (ło sku*wesyn!) i co?! I pare tysięcy i lipa, znów trzęsie i zaczęły robić się fioletowe tarcze, czyli przegrzewa. No ale kurde, 80% przebiegu to autostrady, a pamiętam jak dziś, że tarcza mi zaczęła bić jak hamowałem może z 60/70 do zera...

I tu moje pytanko, warto spróbować przetoczyć te lekko przegrzane tarcze, czy lepiej z miejsca nówki, bo klocki na pewno wymienię, bo mam Zafirę od 85kkm i wciąż są z przodu te klocki, na których przyszła... Miał ktoś styczność z klockami Brek?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2016, 12:12 przez Emilson, łącznie zmieniany 2 razy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#342 Post autor: Janus »

Emilson pisze:o?! I pare tysięcy i lipa, znów trzęsie i zaczęły robić się fioletowe tarcze, czyli przegrzewa. No ale kurde, 80% przebiegu to autostrady, a pamiętam jak dziś, że tarcza mi zaczęła bić jak hamowałem może z 60/70 do zera...
A kanały chłodzące tarcze przykręcone pod zderzakiem Kolega ma??
Janusz

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#343 Post autor: Emilson »

Tak, przykręcone oraz drożne.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#344 Post autor: Janus »

W sobotę i dzisiaj walczyłem z tematem wymiany tarcz tylnych, klocków oraz osłon przeciwbłotnych tarczy (tutaj była cała trudność...).
W obu kołach ukręciłem śruby centrujące tarczę do piasty - w późniejszym terminie czeka mnie rozwiercenie i przegwintowanie otworu + nowa śruba. Tym razem gwint powlekę smarem z dodatkiem miedzi żeby dało się to kiedyś odkręcić ;)

Ale do rzeczy: Aby zapakować nowe klocki na nową grubszą tarczę, trzeba im zrobić miejsce, bo inaczej nie wejdą w zacisk. W tym celu normalnie wpycha się tłoczek. Ale nie w Zafirze - tutaj tłoczek się wkręca... Do tego proponowany jest specjalny przyrząd, którego oczywiście hobbysta nie ma i mieć raczej nie będzie :( jako że potrzeba jest matką wynalazku, poratowałem się kluczem do dokręcania nakrętki mocującej tarcze tnące do szlifierki kątowej :P pasuje prawie idealnie. Więc jeżeli komuś potrzebny taki "przyrząd specjalistyczny", to polecam klucz do szlifierki Black&Decker 125mm ;)
Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 20:44 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Skasowany użytkownik 6483

#345 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No ja swego czasu zastosowałem do tego klucz "francuz" :lol: . Chwyciłem tłoczek bokiem i go dokręcałem i tez mi poszło :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”