Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#436 Post autor: Dziadek13 »

Obrazek

Jak widać na fotce bolczyk idzie od strony tłoczka w te wycięcie blokuje on obracanie się tłoczka (wykręcanie) co by nie zablokował tarczy.
Sprężynka jedna na klocek tam gdzie pasuje to widać na foto.

Shooter
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Nowa Wieś
Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#437 Post autor: Shooter »

Dziękuję za uwagi, klocki mają wcięcia po obu stronach i producent dołącza 8 blaszek. Raczej nie dają podwójnej ilości bo mogę zgubić, stąd ten dylemat.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2020, 23:45 przez Shooter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#438 Post autor: Dziadek13 »

Nie mają wycięć co widać na fotce i nie pasują z prawej strony zawsze wyleci, ale nie widać po założeniu do jarzma.

Obrazek

Obrazek

Tu masz jak wymienić klocki zacisku LUKAS.

https://www.youtube.com/watch?v=QxxagHYPT1Q
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2020, 10:10 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Shooter
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Nowa Wieś
Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#439 Post autor: Shooter »

Dzięki Dziadek13,
Widziałem ten film i właśnie między innymi dlatego przejdę na Lukasa, bo przy każdej zmianie klocków wymienię blaszki prowadzące. O systemie Boscha niewiele znalazłem. Jak widzisz na rysunkach, które nadesłałeś, te blaszki-spręzynki idą na obie strony.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#440 Post autor: Dziadek13 »

Ale jak pisałem inaczej je widać luzem a inaczej w całym jarzmie.Ja w swojej zośce DTL miałem też zaciski boscha i nie było problemu przez ten cały okres dopuki ktoś sobie jej nie pożyczył, tyle że już nie pamiętam wymiany klocków ale przeważnie miałem problemy z linką ręcznego one często zaciągały i już nie odpuszczały zacisku.Do zacisków lukasa też jest inna linka niż do boscha.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#441 Post autor: firek »

Ja się troszku wetnę- jeśli masz zmieniać osłony tarcz hamulcowych to proponuje od razu nastawić się wtedy na wymianę systemu na Lukasa, bo akurat będziesz miał odkręcone piasty, co i tak będziesz musiał zrobić aby zmienić blachy do mocowania jarzma.
Sam przeszedłem również ten proces w mojej Zośce, niestety na raty-dwa razy ta sama robota.
A co do linek to niby powinny być inne-mają inne końcówki, ale spokojnie może latać jedna za drugą.
Ja najpierw zmieniłem zaciski a dopiero z 2 latka później linka poszła i wtedy dostała dedykowaną do Lukasa-polecam linki Cofli( nie wiem czy pisownia prawidłowa).
A tak w ogóle jakbyś tych blach potrzebował to się odzywaj, w związku z tym że Zośka już nie jeździ to tylna belka z blachami wypoczywa pod wiatką :D Pozdro

Shooter
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Nowa Wieś
Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#442 Post autor: Shooter »

Dzisiaj pojechałem do mechanika. Nie mogłem uwierzyć w to co usłyszałem, ale właśnie przed chwilą sprawdziłem i osadziłem prawidłowo te blaszki-sprężynki.
https://photos.app.goo.gl/x1deRAJtyELvzhN77

Obrazek

Wychodzi na to, że te klocki są jakby na jarzmo konkretnej strony. Po założeniu innej pary wszystko było OK, więc tę która na wcześniej przedstawianych zdjęciach ni pasowała zamontowałem w drugie jarzmo i efekt widać na zdjęciu z linku powyżej.

Wstawiłem fotkę / Sebu$
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2020, 06:38 przez Sebu$, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#443 Post autor: Dziadek13 »

Właśnie koniec języka za przewodnika.
I teraz pasi sprężynka nie wyleci.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#444 Post autor: Czesław »

KOPERNIK pisze: 04 wrz 2009, 12:06 Witam.sprawdziłem dzisiaj te czujniki bo wciąż wyświetla mi BRAK PAD i może były troszke luźne to je troszkę po rozginałem i nadal wyświetla ten cholerny komunikat. i co tu z nim zrobić bo zaczyna mi brakować pomysłu.pozdrawiam po wymianie klocków jakiś miesiąc było ok ...
Wyciąg i sprawdź te klocki i przewody tam gdzieś musi być zwarcie na masę powstałe przy wymianie
czesiek_ze

Shooter
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2020, 16:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Nowa Wieś
Auto: Zafira A 1.8 16V 116kM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#445 Post autor: Shooter »

Witam ponownie,
Zakupiłem i zregenerowałem zaciski Lucas. Idąc siłą rozpędu zdemontowałem z dźwigni hamulca ręcznego pierścienie z gumą w środku.

Obrazek

Wydobyłem tuleję gumową i po wypiaskowaniu pomalowałem.

Obrazek

Niestety po złożeniu okazało się, że jest bardzo duży luz między metalem a gumową tuleją.
Czy prezentowany element można dokupić? jeśli tak to prosił bym o numer lub nazwę. Jeśli nie to propozycje naprawy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”