Drganie kierownicy podczas hamowania.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lucjan2333

#46 Post autor: lucjan2333 »

Tarcze firmy nie pamiętam ale podobno dobre niby nigdy reklamacji na nie nie mieli , zaciski się nie blikują tarcze nieraz sprawdzałem ich ciepłota była w normie , zakładane na sucho tylko dobrze czyszczone piasty , ale skoro jak ktoś pisze że rozgrzane po zetknięciu z wodą się wichrują to znaczy że materiał do D .... , bo co by mieli robić kierowcy mieszkających w górach gdzie w dodatku często pada , co zmieniają tarcze po każdym zjeździe z góry w czasie deszczu , Mam jednego mechanika i sprawdzał wszystko a jednak coś nie tak , auto jedzie prosto żadnych bić kół naprawdę już mam dość tego modelu chyba kupię czwarte tarcze i od razu go sprzedam

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#47 Post autor: wampir11111 »

Jest jeszcze jedna opcja moze klocki masz za miekie i pala tarcze szkoda ze niewiesz producenta tarcz i klockow

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#48 Post autor: ryba1 »

lucjan2333, w godz popołudniowych bede w Bedzinie.jak załt3ie sprawę mogę na Twoją furę

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#49 Post autor: Jaymzarf »

lucjan2333, Twoje objawy mogą świadczyć również o zapowietrzeniu jednostronnym układu hamulcowego. Mało kto wiąże bicie/drganie podczas hamowania z zapowietrzeniem, a jednak jest taka możliwość. Również zbyt duża kumulacja wilgoci w jednym z przewodów hamulcowych może dawać podobne efekty (stary płyn hamulcowy).

W podręcznikach szkolnych z zakresu mechaniki pojazdowej takie zjawiska są opisywane. Ma to związek z ciśnieniem i nagłym rozgrzewaniem się (na wskutek ciśnienia). Hamujesz - zwiększa się ciśnienie w układzie, płyn z powodu swoich właściwości nie zmienia objętości, jednakże woda (wilgoć) jak i niewielkie pęcherzyki powietrza nagle się nagrzewają i zwiększają objętość powodując chwilowy nagły wzrost ciśnienia i siły hamowania w jednym z kół, rozprężając się - następuje nagłe ochłodzenie i siła hamowania słabnie. I tak w kółko do zatrzymania się koła.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#50 Post autor: Fedorak »

DAREK 78 pisze:tez stawiałbym ze tarcze masz krzywe
Pozostaje jeszcze jeden test - pogonienie autka do 120-140 km/h i sprawdzenie czy drgania się nie pojawiają BEZ HAMOWANIA. Jeśli nie, to raczej tarcze, jeśli tak, to na bank sworznie - u mnie jak koła trzepotały jak motyle i kierownica skakała po 5-6 mm na lewo prawo to okazało się że oba sworznie wahaczy miały prawie 2 mm luzu. Po wymianie spłynęła na mnie cisza i spokój... :) Mam teraz sworznie MOOG'a, zasilającego w części zawieszenia auta jeżdżące w NASCAR Racing, więc myślę że będzie dobrze...

http://www.moogparts.com/racing/motorsp ... itors.html

Jest też dodatkowy objaw przy wyrąbanych sworzniach - w trakcie wolnego (20-30 km/h) najeżdżania na wzniesienia w skręcie czuć i słychać w momencie wjechania na górkę uderzenie w kierownicę. Walić będzie z tej strony, z której umarł sworzeń :) U mnie swego czasu poległy oba, więc stukało z każdej strony...
Ostatnio zmieniony 09 paź 2016, 23:52 przez Fedorak, łącznie zmieniany 2 razy.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#51 Post autor: Sumik »

Fedorak pisze:pogonienie autka do 120-140 km/h i sprawdzenie czy drgania się nie pojawiają BEZ HAMOWANIA. Jeśli nie, to raczej tarcze, jeśli tak, to na bank sworznie
Tutaj wchodzą w grę jeszcze przeguby wewnętrzne. Ich zużycie objawia się biciem kierownicy ( a nawet czasem całej budy) w jakimś przedziale prędkości. Zazwyczaj jest to ok 80 - 130 km/h.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”