Sprężyny Zafira A

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#61 Post autor: wamka18 »

Podnieś cały tył najlepiej na podnośniku ale robiąc to w garaży to obie strony po kolei podkładając kobyłki, klocki nie zapominając o zabezpieczeniu przednich kół klinami. Potem odkręć koła, amortyzatory wystarczy po jednej śrubie na każdej sztuce odchylasz belkę w duł wyciągasz sprężyny i wkładasz z powrotem nowe. Lewarkiem pod windujesz każdą ze stron tak aby można było wkręcić śrubę amortyzatora. Zakładasz koła i auto opuszczasz na koła.

A co do gum to zależy:
-jak nie liczysz każdej złotówki to do wymiany
-jak chcesz żeby było dobrze ale nie chcesz wydawać bez sensu pieniędzy to oceniasz w jakim są stanie jeśli się rozpadają są mocno wygniecione albo z kruszały to do wymiany ale jak są w przyzwoitym stanie i nie widać zużycia nadmiernego to można zostawić

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#62 Post autor: ekmir »

Mariusz 79
wamka18


Wielkie podziękowania :piwo:

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#63 Post autor: MARCEL! »

To czyli jakie by były dobre sprężyny? Takie, żeby Zośka była wysoko :-D
D&D lub Bilstein albo Lesjofors? Może K+F ?
Czy może warto zainwestować w oryginalne na przód ?
http://sklep.dixi-car.pl/sprezyna-zawieszenia-przod-kpl2-astra-gvectra-bzafira-p-6829.html
Tylko, że to koszt ok 600 zł.

Podobno do Opla sprężyny robi D&D, to jeśli by kupić D&D to sztuka ok 100 zł kosztuje.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2016, 20:27 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 2 razy.

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#64 Post autor: robertgl17 »

Panowie takie pytanie. Jaka powinna być prawidłową odległość między górą opny 195/65 a dołem nadkola błotnika na tylnej osi. Mam pękniętą tylną sprężynę (ostatni zwój) i wychodzi mi 4 cm. Z drugiej strony, dobra sprężyna, mam 5-6 cm.

Awatar użytkownika
black_fort
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
Imię: Przemek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#65 Post autor: black_fort »

Cześć!
Mam pytanko odnośnie sprężyn..
mianowicie, z tyłu z prawej strony brakuje mi jednego zwoju.
Czy MOGĘ wymienić jedną, czy MUSZĘ wymienić 2 sprężyny tylne?
Jakie macie z tym doświadczenia?

Skasowany użytkownik 16629

#66 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Podstawa w przypadku zawieszenia i hamulców - zawsze wymieniaj parami! Kupisz jedną nową i zapewne będzie wyższa i twardsza, szczególnie jak kupisz najtańszy zamiennik. Jeżeli kupisz używaną to już loteria, może być niżej/wyżej, a może akurat trafisz dobrze. Dla pewności i świętego spokoju (bo jeżeli jedna sprężyna pękła to druga też może niebawem) kup dwie nowe sprężynki dobrej marki i masz spokój na lata. Ja osobiście nie mam doświadczeń z wymianą jednej, ale nikt raczej nie poleci Ci takiej oszczędności

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#67 Post autor: MARCEL! »

Ja polecam D&D Resory (chyba teraz Daewoon - jakaś spółka powiązana z Daewoo).
Sprężyny produkowane w Polsce dla GM (na terenie dawnego FSC/Daewoo a przecież Daewoo było częścią GM).
U mnie bezpośrednio z hurtowni fabrycznej 320 zł komplet (przód + tył wzmacniany).
Ostatnio zmieniony 30 cze 2016, 11:51 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemo1977

#68 Post autor: Przemo1977 »

Ja też polecam d&d

Awatar użytkownika
black_fort
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
Imię: Przemek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#69 Post autor: black_fort »

Wczoraj kupiłem d&d na tył, dzisiaj zamontowane ;) pojeździmy, zobaczymy :)
Ale stare to już na wykończeniu były, na jednej zamiast 9 było 8,5 zwoja, a na drugiej 7 tylko :shock:

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#70 Post autor: MARCEL! »

black_fort pisze:Wczoraj kupiłem d&d na tył, dzisiaj zamontowane ;) pojeździmy, zobaczymy :)
Ale stare to już na wykończeniu były, na jednej zamiast 9 było 8,5 zwoja, a na drugiej 7 tylko :shock:
Poszło auto w górę po wymianie na D&D ?
Ja mam komplet, czeka na montaż, ale fabryczne mam jeszcze niepopękane, to jest sens wymieniać? Skoro fabryczne są niepopękane, może już tyłu ciut osiadł (LPG) ale nie szura w kilka osób.

marcin03

#71 Post autor: marcin03 »

Odświeżam temat ;)
W piątek mają mi montować LPG zbiornik w kole zapasowym.
Z tylu mam pękniętą jedną sprężynę na pierwszym zwoju i do wymiany amortyzatory.
Jakie sprężyny polecicie w rozsądnej cenie biorąc pod uwagę, że dojdzie waga zbiornika LPG + hak.
Jak się sprawują D&D? Patrzyłem na katalog KYB i zastanawiam się nad RX6979 lub RX5420....
Załączniki
kyb.jpg

Awatar użytkownika
black_fort
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
Imię: Przemek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#72 Post autor: black_fort »

W dalszym ciągu smigam na d&d bez żadnych zastrzeżeń. Po wymianie auto nie poszło w górę(dla mnie zaleta), trzyma normalny poziom. Zdarza się, że jeżdże w 7 osób i żadnych minusów do tej pory nie zauważyłem. W dalszym ciągu polecam.

marcin03

#73 Post autor: marcin03 »

Pamiętasz może jakie oznaczenie miały na pudełku? Nie masz LPG i haka?
Zastanawiam się nad wzmocnionymi ze względu na LPG i hak.
W piątek zapytam gazownika co myśli na ten temat.
Zbiornik 48 litrów bruttto zatankowany gazem trochę waży (liczę 25 kg sam zbiornik + gaz, pewnie jakieś 50 kg) i wisi cały ciężar na tylnej osi.
Dużo albo i niedużo, jakby jeden pasażer więcej ;)

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#74 Post autor: MARCEL! »

marcin03 ja u siebie na tylnych sprężynach D&D mam oznaczenie wzmocnione.

marcin03

#75 Post autor: marcin03 »

Kupiłem w idealnym stanie używki Monroe SP3512 za śmieszne pieniądze (1 sztuka nówka kosztuje 150,00 zł a ja za 2 zapłaciłem 90 zł z przesyłką)
Po wyjęciu starych okazało się, że SP3512 są o jakieś 1,5 cm niższe. Tył siadł właśnie o te 1,5 cm. Trochę to widać, ale nie żałuję zakupu. Planuję kupić gumy podwyższające i zamontuję na wiosnę przy zmianie kół na letnie.
Wymiana sprężyn (przypominam, że jedna była pęknięta - odpadł ostatni górny zwój) i amortyzatorów sprawiły, że teraz Zafirka lepiej i pewniej się prowadzi. Nie ma takiego nieprzyjemnego bujania na drodze. Na wiosnę planuję wymianę amorków z przodu.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”