Hamulec ręczny

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#61 Post autor: darkp1 »

Proponuję rozejrzeć się u siebie w mieście czy gdzieś nie regenerują linek. Ja właśnie tak zrobiłem, zapłaciłem 100zł i linka działa jak nówka.

LoKi

#62 Post autor: LoKi »

darkp1, to ja lepiej ruszać tego nie będe :/ poczekam do wiosny, odmarznie, przesmaruje i powinno być rox :)

darkp1

#63 Post autor: darkp1 »

LoKi, też miałem taki zamiar jak Ty. Przesmaruje, wypłukam z brudu i będzie hulać. Ale jak zobaczyłem ile stamtąd po psiknięciu WD a potem oleju wypływa błota, a linka i tak chodziła ciężko to zrezygnowałem... Oczywiście wcześniej wyjąłem ją sobie całą, powiesiłem na sznurku i próbowałem rozruszać ;) A jak masz popękane gumki to raczej sam ich nie wymienisz w domowym zakresie ;)

LoKi

#64 Post autor: LoKi »

ha problem się rozwiązał u mnie dosłownie "prawie" sam :) oddałem autko na wymiane termostatu i generalne sprawdzenie, mechanik zrobił co trza i jeszcze mi ręczny podregulował :P pysznie :mrgreen:

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#65 Post autor: dzarko »

Podłącze się. W wersji 1.6 z 2001 roku ręczny jest bębnowy, tak? Nie mogę tego rozgryźć, czy hamulec ręczny obsługują hamulce tarczowe, czy bębnowe.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

jacek28

#66 Post autor: jacek28 »

dzarko pisze:Nie mogę tego rozgryźć, czy hamulec ręczny obsługują hamulce tarczowe, czy bębnowe.
jesli masz z tyłu bębny to obsługuje ham.bębnowe a jesli tarcze to tarczowe ;) :P :P

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#67 Post autor: dzarko »

No są jeszcze tarczo-bębny czasem. Pytanie moje stąd wynika, że przy normalnym hamowaniu jest cicho z tyłu, ale po zaciągnięciu ręcznego podczas jazdy słychać tarcie.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#68 Post autor: MieHor »

Przy zaciągniętym hamulcu to jest normalne zjawisko, niezależnie od tego czy będą to tarczowe czy bębnowe. Gdyby to tarcie występowało na zwolnionym hamulcu, to należałoby się tym zainteresować

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#69 Post autor: dzarko »

OK, dzięki. Pytanie może nieco OT. Rano, jak wyjeżdżam, z przodu słyszę szorowanie przy hamowaniu z przodu, które ustępuje po chwili jazdy. 3 tygodnie temu przy wymianie opon mechanik stwierdził, że na zimę mi jeszcze klocków starczy, ale trochę mnie to irytuje. Powinienem wymienić, czy mogę do marca poczekać? Chodzi mi o to, czy to może być sól z poprzedniego dnia, czy klocki się skończyły?
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

LoKi

#70 Post autor: LoKi »

jeżeli Ci to tarcie znika po czasie to spokojnie nie masz się co przejmować, ja po każdym dłuższym postoju tak mam :) na tarczach osiada syf-rdza i po każdym nowym dniu gdy hamujesz ścierasz to coś :) a gdyby Ci sie klocki kończyły i zaczeły rysować tarcze to byłby to dużo inny dźwięk.

PS: Gdyby Ci się klocki starły to komputer by Cie o tym powiadomił :)

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#71 Post autor: dzarko »

Gdybym go miał, to może ;-)
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

lulek501
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2010, 10:24
Imię: Marek
Lokalizacja: Starogard Gd
Auto: Opel Zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y2.0dth
Gender:

#72 Post autor: lulek501 »

ja kupiłem na allegro 4 gumki oryginały z czego dwie zniszczyłem przy nakładaniu na linkę,linkę wymontowałem,trzeba wypiąć tłumniki i potraktowałem linkę olejem w strzykawce.po rozruszaniu trwało to 4 godz przy -15 jest ok.koszt gumek 5zł/szt.
lulek501

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#73 Post autor: Jaymzarf »

ehhh...
Jako że mam już przejechane prawie półtora miliona kilometrów w ciągu 15-tu lat to coś mogę o zamarzającym ręcznym powiedzieć.
DWIE RADY:
- ręczny jest po to, by go używać jak najczęściej niezależnie od pory roku!!! W nieruszanym, zbiera się wilgoć, smar zbija się w grudki i... linka zamarza...
- przed zimą warto spojrzeć czy owe gumki nie są popękane, strzykawką zapodać kilka mililitrów środka smarnego (olej silikonowy, grafitowy) ale o niskiej temp. krzepnięcia.

Takie zasady zawsze stosowałem i nigdy mi ręczny nie zamarzł, nie ważne czy jeździłem wartburgiem, maluchem, poldkiem, doblo, seatem, ciapkiem czy teraz Zośką...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

pepe001

#74 Post autor: pepe001 »

lulek501: podrzuć mi aukcję do tych gumek

lulek501
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2010, 10:24
Imię: Marek
Lokalizacja: Starogard Gd
Auto: Opel Zafira a
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y2.0dth
Gender:

#75 Post autor: lulek501 »

wpisz na allegro " gumka linki hamulca ręcznego opel" to ci wyskoczy jedna firma.Gumki ma w opakowaniach wyglądających na oryginał.Są napewno sprawdzałem>Aukcja jeszcze 5 dni i często się powtarza,bo facet ma firmę robiącą linki.
lulek501

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”