Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
spiotrowski

#76 Post autor: spiotrowski »

Kolego byncek85 przeczytałem kilka twoich postów i wynika z nich że od kwietnia wymieniłeś już 2 lub 3 komplety przednich tarcz a mimo to dalej masz z nimi problemy. Może zamiast tego zastanowisz się w czym tkwi problem ? bo wymiana kolejnych może być tylko kolejnym wydawaniem pieniędzy. To tak jak z błędami w kompie - powinno się je skasować po usunięciu usterki a nie tylko bezsensownie je kasować bo i tak powrócą. W tym poście dałem link do tego jak to się powinno zrobić http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=405 Jeśli zastosujesz się do rad dotyczących montażu (które przy okazji wykluczą krzywą piastę a to może być powodem ciągłego krzywienia się tarcz) to jedyną sytuacją gdzie możesz mieć takie problemy to przegrzewanie układu hamulcowego - wtedy zainwestuj w klocki które wytrzymają 600-700 st. C

byncek85

#77 Post autor: byncek85 »

kolego spiotrowski tarcze wymienilem 2 razy
Pierwsze tarcze kupilem i po zalozeniu okazalo sie ze fabrycznie byly krzywa BOSH-a
Drugie tarcze zalozylem ATE bylo wszystko dobrze tylko jak jechalem z niemiec do polski zapiekl mi sie klocek i przegrzalo mi jedna tarcze i dlategto chce zalorzyc teraz 3 komplet :)

spiotrowski

#78 Post autor: spiotrowski »

Czyli rozumiem że pierwsze tarcze Bosha które były krzywe jak twierdzisz fabrycznie zostały wymienione na nowe Bosha ? (komplet nieużywany za komplet nowy, bo w przypadku wady fabrycznej nowego towaru dostajesz w zamian nowy) bo czegoś nie rozumiem, piszesz od razu że drugim kompletem (nie wiem jaki był koniec pierwszego kompletu-kosz ?) były ATE i je przegrzało z powodu zapieczonego tłoczka. Nic nie dzieje sie bez przyczyny a tzw. bicie na tarczach to tylko efekt końcowy np. w przypadku: błędnego montażu, krzywej piasty lub przegrzania. Żeby uniknąć kłopotu z kolejnym kompletem zastosuj się po prostu do prawidłowego montażu i ewentualnie lepszych klocków jeśli masz "ciężką nogę" a nie będziesz miał kłopotu z hamulcami.

PS. to taka rada osoby z doświadczeniem jeśli chodzi o hamulce ;)

byncek85

#79 Post autor: byncek85 »

tarcze bosha zareklamowalem w sklepie i dostalem zwrot gotowki i pozniej kupillem ate

djrafix

#80 Post autor: djrafix »

a ja mam pytanie dotyczace montazu klockow moze ktos sie orientuje,chodzi mi o wcisniecie tloczka przy wkladaniu nowych klockow, czy jego sie wkreca w jakoś stronę, czy po prostu wciska sie go tak klasycznie?

djrafix

#81 Post autor: djrafix »

super mi podpowiedziałeś:), właśnie mi chodzi o przód , bo tył zmieniałem a niedawno zdejmowałem przednie koło bo piastę wymieniałem i trzeba się bedzie pomału rozglądać,tylko ciekawiło mnie czy się wlasnie z przodu wkreca ten tloczek, czy normalnie wciska, dzieki oczywiscie za info;), pozdro. :)

djrafix

#82 Post autor: djrafix »

wymieniłem u siebie w zafi wszystkie klocki i tarcze :). Pieknie sei teraz hamuje,tylko mam jeden problem poniewaz w jednym z tylnym prawym kole gdzies mi trze klocek , w lewym tylnym kole mialem tak samo , po zdjeciu kola posmarowalem to takie prowadzenie dzieki ktoremu mozna podniesc zacisk do gory i klocki wlozyc, i jest OK, natomiast w drugim kole te prowadzenie chodzilo ok o ile pamietam, tak samo ciezko bylo z dokreceniem tloczka . Czy moge go calkiem wykrecic ewentualnei przesmarowac zeby lzej ten tloczek chodzil? nie zapowietrzy sie nic zebym szkód nie narobił, bo trze klocek az smierdzi tarcza :?

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#83 Post autor: opelmen »

djrafix, trzeba wypchnąć tłoczek max ile się da, ale nie do końca, aby nie wydostał się płyn bo wtedy czekać Cię będzie odpowietrzanie układu.
Jeśli na tłoczku będą rysy, nalot to trzeba wziąć kawałek papieru ściernego gr. 2000 i przepolerować, potem taką specjalną pastą (w małej niebieskiej tubce) smarować tłoczek i wkręcać lekko dociskając (nie wciskać !) .
U mnie nie było tak lekko i poradziłem sobie bez specjalistycznego klucza :lol:
Wykorzystałem ścisk stolarski lekko dociskając tłoczek i kręciłem kluczem tzw. "szwedem". Tą operację powinieneś wykonać kilkakrotnie aż do momentu aż tłoczek będzie się wkręcał lekko.
Powodzenia ;)
Obrazek
Obrazek

djrafix

#84 Post autor: djrafix »

ok, dzięki ale obyło się jakoś bez wymianu zacisku:), i jakoś sie jeździ, nie ociera:), pozdro :D

kecajx26

#85 Post autor: kecajx26 »

mam pytanie jakie tarcze z przodu zastosować bo umnie się kączą jakigo producenta wybrać

Anony Mous

#86 Post autor: Anony Mous »

Np.ATE,Brembo,Bosch,TRW...ile producentów tyle opinii ....osobiście polecam ATE.

P.S.Kolega chyba kąciki pomylił,bo to dział ZB.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#87 Post autor: rhaaziel »

Ja z TRW nie jestem przesadnie zadowolony (dot. AG), do ZB wybiorę raczej ATE lub ewentualnie te oryginalne z logo GM.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

szip

#88 Post autor: szip »

Witam. "MAILE" klocki i tarcze i jestem zadowolony.

Skasowany użytkownik 323

#89 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Ja jak wymieniałem wziąłem Jurid do tego klocki Jurid i płyn hamulcowy Jurid.
Jestem zadowolony.

Rafał

#90 Post autor: Rafał »

Ja mam tarcze Boscha i klocki TRW i jak narazie wszystko w porządku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”