łożyska (przód)

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
borsooq

#76 Post autor: borsooq »

Witam, jestem nowym użytkownikiem zarówno forum, jak i Zafiry.

Równo tydzień temu kupiłem sztukę z końca 2000 roku, 2.0 DTI, Elegance w niskiej (pozornie) cenie. Auto sprawdziłem w serwisie - naprawy (drążki kierownicze, klima, wymiana świec żarowych) wycenione na 510pln. Wstawiłem w poniedziałek do serwisu i doszło kilka innych 'drobnostek'. Niestety końcowy rachunek wyszedł - 2150 :(. Najwięcej wyszło za maglownicę - łącznie 950pln. Nic to - trzeba przeżyć.

Niestety w serwisie stwierdzili, że śruba mocująca prawe przednie koło nie trzyma, i jest to wina piasty. Rzeczywiście oryginalna - śruba łapie bardzo daleko (założone są oryginalne alufelgi Opla) i nie wiem, czy da się ją dokręcić porządnie.

Na razie zamówiłem dłuższe śruby, ale nie jestem pewien, czy to pomoże. Zobaczymy.
Jeśli nie - będzie trzeba kupić piastę z łożyskiem. Jak widzę opinie co do marki są jednoznaczne - wszyscy polecają SKF. Ja się jednak zastanawiam cały czas nad czymś tanim, bo spłukałem się doszczętnie tymi naprawami, a na czterech śrubach trochę strach jeździć.

Czy może ktoś się podzielić opiniami dotyczącymi tych łożysk/piast firm innych niż SKF? Na allegro widzę GENOPARTS, AKUSAN (ponoć wyrabiane w Turcji w fabryce Forda), HP, MASTER SPORT, GSP i jakieś inne.

Wiem i widzę, że ci, co kupili SKF nie narzekają, ale czy są tacy, którzy poskąpili i narzekają?

Szkoda mi strasznie tej kasy wydawać z powodu jednej śruby :(

Jeszcze jedna sprawa, czy zna ktoś serwis w okolicach Warszawy, Żyrardowa, Skierniewic, Mszczonowa, gdzie wykręcają mocno zapieczone świece żarowe?

Aha, i jeszcze jedno: opony. Czy warto brać Dębicę Presto? Mam obecnie łyse 3 sztuki i zapas, bo czwarta jest dziurawa i nie opłaca się a, nawet chyba nie można jej naprawić. W Astrze mam założone Fuldy EcoControl (tanie i dobre niby 165/65/R14) i byłem z nich zadowolony bardzo przez pierwszy rok - teraz potrafią zapiszczeć podczas ruszania, co jest irytujące. Zrobiłem na nich raptem z 5kkm :/, więc chyba jeszcze nie czas na piszczenie. Bardzo proszę o porady.

podbiel

#77 Post autor: podbiel »

Co tu dużo pisać na swoim przykładzie widzisz że mało nie znaczy dobrze. Chcesz mieć spokój na jakiś czas to dołóż i kup porządne a w przyszłości nie będziesz żałował. Wiadomo wydawanie kasy boli ale takie inwestycje jak piasta to własne bezpieczeństwo i zdrowie, a to chyba jest najważniejsze. Oponki polecam podobnie jak z zimówkami - w dobrej cenie Uniroyal Rainexpert. trochę ponad 200 za sztukę to nie jest dużo, a oponka naprawdę nie jest zła. Bynajmniej ja o nich nie powiem złego słowa. Ani na mokrym, ani na suchym nie zawiodłem się na nich.

cieniassss

#78 Post autor: cieniassss »

borsooq pisze:Czy może ktoś się podzielić opiniami dotyczącymi tych łożysk/piast firm innych niż SKF?
z tańszych optimal albo MAR, będziesz zadowolony

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#79 Post autor: MARCEL! »

Ja do Skody zastosowałem FAG (fabrycznie szły SKF). Nie ma problemów z FAGiem, natomiast nie wiem jak się sprawdzą w Oplu...
Co do Optimala to różne opinie słyszałem

cieniassss

#80 Post autor: cieniassss »

MARCEL! pisze:Co do Optimala to różne opinie słyszałem
bo są dwa rodzaje optimala, lepsze i gorsze, lepsze mają na końcu numeru +

Arczi

#81 Post autor: Arczi »

MARCEL! pisze:Ja do Skody zastosowałem FAG (fabrycznie szły SKF).
Takze w innym swoim aucie zalozylem FAG-a z polecenia.
Lozysko to lozysko i niema znaczenia do jakiego auta. Najwazniejsze jest aby dobrze wprasowac a nie mlotkiem wbic.

borsooq

#82 Post autor: borsooq »

Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Znalazłem na allegro taką część Optimala:

KLIK - OPTIMAL

Teraz, oczywiście, będzie moje pytanie :):
czy to jest to z plusem (tak, wiem, żadnego nie widzę), czy też nie? Warto kupić coś takiego? Zauważyłem, że FAG jest w cenie SKF, więc ta alternatywa raczej odpada.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#83 Post autor: Bodek »

Nr katalogowy dla Twojej części:

9117620 - nr części
16 03 209 - nr katalogowy
PIASTA PRZEDNIA, ZESP., Z CZUJNIKIEM PRĘDKOŚCI OSI (4 STOJAK)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#84 Post autor: firek »

A ja mam na jednej stronie SKF a na drugiej FAG i jak narazie nie ma różnic poza cena(chyba z 5 zeta), a juz obie maja z 50 tys. Innych nie polecam bo nie zakładałem...i nie zamierzam.

I słusznie ;) - Bodek
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 20:34 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

cieniassss

#85 Post autor: cieniassss »

borsooq pisze:czy to jest to z plusem
to jest bez +

tofik1975

#86 Post autor: tofik1975 »

Witam kolegów.
Też przymierzam sie do wymiany łożysk przód.
Wiem że niby SKF są najlepsze ale cena trochę przytłacza.
Czy ktoś miał styczność z piastami firmy MARGO (niby Polskie z Torunia)?
Pozdrawiam

KrilanPL

#87 Post autor: KrilanPL »

tofik1975 pisze:Witam kolegów.
Też przymierzam sie do wymiany łożysk przód.
Wiem że niby SKF są najlepsze ale cena trochę przytłacza.
Czy ktoś miał styczność z piastami firmy MARGO (niby Polskie z Torunia)?
Pozdrawiam
a ja proponuję przejechać się na złom i zobaczyć ,które nie ma luzu i zakładać cena na pewno będzie niższa 3 razy

derk

#88 Post autor: derk »

Witam
Posiadam Zafire z 2005r 2,2DTI z ABS I ESP
Mam pytanie w zafirach piasty są jednakowe, czy muszę szukać typowo do 2,2 DTI?
W sumie nie wiem którą słychać przednią, czy z tylną .
Mam nadzieje że się skończy na wymienia jednej piasty :)

Puzon

#89 Post autor: Puzon »

Jak rozpoznać czy łożysko do wymiany czy piasta? szumi mocno na skręcaniu kół prawo-lewo zdjełem koło i poruszałem tarczą to jest luz. tarcza nie była luźna jakby co..

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#90 Post autor: miodzik »

Puzon ale łożysko masz w komplecie razem z piastą...

Przynajmniej ja tak mam :)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”