drgania na kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
przemo0440
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 09 lut 2013, 19:28
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Model:

#91 Post autor: przemo0440 »

U mnie na szarpanie kierownicą pomogła wymiana poduszek sanek. Na 6 sztuk 5 to był totalny złom. Przy okazji znikły stuki przy odpalaniu i gaszeniu silnika.
ZAFIRA A 2.2 Elegance
WSK M06B3 KOS 1985r. - 100% ORYGINAŁ

Skasowany użytkownik 6483

#92 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

W Zosi je 6 poduszek ? :/

przemo0440
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 09 lut 2013, 19:28
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Model:

#93 Post autor: przemo0440 »

jarecki69 pisze:W Zosi je 6 poduszek ? :/

W sankach jest 6. Dodatkowo jeszcze prawa i lewa silnika i przednia i tylna skrzyni biegów.
ZAFIRA A 2.2 Elegance
WSK M06B3 KOS 1985r. - 100% ORYGINAŁ

duber

#94 Post autor: duber »

Zafirka przeszła przegląd bez żadnego ale
zero luzów itp...hmm

Skasowany użytkownik 6483

#95 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Czyli jak rozumiem, masz na mysli miejsca łączenia sanek do nadwozia tak? Jesli chodzi o to , to juz rozumiem. Myślałem ,że masz na mysli to ,że silnik wraz ze skrzynia biegów usadowiony jest na 6 poduszkach :lol:

przemo0440
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 09 lut 2013, 19:28
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Model:

#96 Post autor: przemo0440 »

[quote="jarecki69"]Czyli jak rozumiem, masz na mysli miejsca łączenia sanek do nadwozia tak?

Dokładnie tak. Sanki są na 6 poduszkach a silnik i skrzynia na dodatkowych czterech. U mnie na drgania pomogła wymiana właśnie tych sześciu poduszek sanek. Dodatkowo zniknęły stuki podczas odpalania i gaszenia.
ZAFIRA A 2.2 Elegance
WSK M06B3 KOS 1985r. - 100% ORYGINAŁ

Skasowany użytkownik 6483

#97 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

A wiesz, że to ma sens bo mi tez troszke szarpie podczas gaszenia auta , Musze to sprawdzić :)

zafirlub

#98 Post autor: zafirlub »

Witam.
Podczas mocniejszego hamowania z wyższych prędkości 90-120km/h trzęsie mocno kierownicą i przechodzi na budę. Przy niższych prędkościach i delikatnym hamowaniu nic nie czuć. Koła wyważone, zamieniane nawet z innej zafiry, na stacji diagnostycznej zero luzów. Pokazało tylko odchylenie na kołach jakoś lewe 4 prawe 10. Tarcze nowe-może z 10 tyś. klocki nówki. I w czasie jazdy zapala się trakcja, gaśnie po zgaszeniu auta, po odpaleniu nie świeci w czasie jazdy się zapala i tak w kółko Macieju. Dodam że tarcze sprawdzone u tokarza i OK. Pomóżcie...może łożysko i piasta? Już sam nie wiem.....
Ostatnio zmieniony 22 cze 2015, 22:29 przez zafirlub, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#99 Post autor: miodzik »

Jak Ci się zaświeca TC to sprawdź błędy. Będą w pamięci siedziały.

Skoro masz wszystko powymieniane jak piszesz stawiałbym na piastę.

Łożysko z piastą na jedną stronę dobrej firmy to koszt ok 400 zł.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

helgpu

#100 Post autor: helgpu »

Podłączę się pod temat tylko może trochę z innej beczki
kierownica drży powyżej 120km/h po wciśnięciu sprzęgła dalej się utrzymuje drżenie najlepsze w tym wszystkim jest to że objaw ten raz jest a za chwilę go niema wystarczy nierówność , łagodny łuk
zawieszenie wymienione praktycznie całe łącznie z półosiami
może ktoś coś poradzi :?:

zafirlub

#101 Post autor: zafirlub »

miodzik pisze:Jak Ci się zaświeca TC to sprawdź błędy. Będą w pamięci siedziały.

Skoro masz wszystko powymieniane jak piszesz stawiałbym na piastę.

Łożysko z piastą na jedną stronę dobrej firmy to koszt ok 400 zł.
komputer pokazuje błąd C 0161 -8
w google opis C0161 Kod OBD Definicja:
C0161 ABS / TCS Awaria obwodu przełącznika hamulca
piasta uszkodzona? w niej jest wtyczka i czujnik.... bo już nie wiem od czego te wibracje przy hamowaniu na kierownicy i na budzie...jest jeszcze błąd P0703
Obwód włącznika hamulca
Uwaga o awariach!
Brak zmian
Moduł TCM otrzymuje informację, że światło hamulca jest zawsze włączone.
Otworzyć sprzęgło blokujące.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2015, 21:56 przez zafirlub, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#102 Post autor: miodzik »

zafirlub pisze:piasta uszkodzona? w niej jest wtyczka i czujnik....
Dokładnie. w Piastach są umieszczane czujniki ABS.

Na swoim przykładzie...

Jest początek zimy. Temperatura szybko w nocy spada. Jestem w pracy, robię nadgodziny. Ok 23 postanawiam wrócić do domu. Listopad, lekka i natychmiast zamarzająca mżawka. Dojeżdżam do świateł, jadę spokojnie ok, 40 km/h jest czerwone - hamuję.

Panika! Noga na hamulec a on twardy jak kamień, słychać jakieś dziwne brzęczenie, świeci się TC i ABS, auto sunie dalej! Cale szczęście że nie ma nikogo przede mną, ulica pusta, ale lekki poślizg i co?

Jakoś auto wyhamowałem. Od razu miałem ciśnienie 200 i spociłem się jak szczur. O co chodzi????

Dojechałem delikatnie do domu. Ale chciałem sprawdzić czy nadal jest to samo. Ruszenie z miejsca, od razu noga na hamulec - to samo!

Aż mi się blado zrobiło jak pomyślałem, co by było jakbym jechał w dzień z większą prędkością i całą rodziną...

Wcześniej nie miałem objawów co do piasty. Czasem zaświeciło mi się TC i zgasło, nie pamiętam czy autem szarpało. I sporo bym się zastanawiał nad jej wymianą, bo w zasadzie nie było nic, co by poważnie sugerowało jej wymianę. Ale po tym wydarzeniu jakoś mocno nie musiałem namawiać się na kupno nowej..


Sprawdzałem później auto w różnych warunkach. Śnieg, lód, woda, poślizgi.

Do dzisiaj mam spokój.

Piasta SKF koszt zakupu ok 400 zł
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 09:49 przez miodzik, łącznie zmieniany 3 razy.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

zafirlub

#103 Post autor: zafirlub »

miodzik pisze:
zafirlub pisze:piasta uszkodzona? w niej jest wtyczka i czujnik....
Dokładnie. w Piastach są umieszczane czujniki ABS.

Na swoim przykładzie...

Jest początek zimy. Temperatura szybko w nocy spada. Jestem w pracy, robię nadgodziny. Ok 23 postanawiam wrócić do domu. Listopad, lekka i natychmiast zamarzająca mżawka. Dojeżdżam do świateł, jadę spokojnie ok, 40 km/h jest czerwone - hamuję.

Panika! Noga na hamulec a on twardy jak kamień, słychać jakieś dziwne brzęczenie, świeci się TC i ABS, auto sunie dalej! Cale szczęście że nie ma nikogo przede mną, ulica pusta, ale lekki poślizg i co?

Jakoś auto wyhamowałem. Od razu miałem ciśnienie 200 i spociłem się jak szczur. O co chodzi????

Dojechałem delikatnie do domu. Ale chciałem sprawdzić czy nadal jest to samo. Ruszenie z miejsca, od razu noga na hamulec - to samo!

Aż mi się blado zrobiło jak pomyślałem, co by było jakbym jechał w dzień z większą prędkością i całą rodziną...

Wcześniej nie miałem objawów co do piasty. Czasem zaświeciło mi się TC i zgasło, nie pamiętam czy autem szarpało. I sporo bym się zastanawiał nad jej wymianą, bo w zasadzie nie było nic, co by poważnie sugerowało jej wymianę. Ale po tym wydarzeniu jakoś mocno nie musiałem namawiać się na kupno nowej..


Sprawdzałem później auto w różnych warunkach. Śnieg, lód, woda, poślizgi.

Do dzisiaj mam spokój.

Piasta SKF koszt zakupu ok 400 zł

no właśnie...tylko ja na żadnym kole nie wyczuwam luzu. Na stacji diagnostycznej też nic nie znaleźli i teraz pytanie... która to piasta koła? prawa? lewa? z kodu błędu nie wychodzi...
Ostatnio zmieniony 28 cze 2015, 21:58 przez zafirlub, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#104 Post autor: Janus »

zafirlub pisze:
no właśnie...tylko ja na żadnym kole nie wyczuwam luzu. Na stacji diagnostycznej też nic nie znaleźli i teraz pytanie... która to piasta koła? prawa? lewa? z kodu błędu nie wychodzi...
Kolego - sam wrzucasz błąd dot włącznika świateł stop i pytasz się o który czujnik w piaście chodzi. A co ma piernik do wiatraka??
Janusz

zafirlub

#105 Post autor: zafirlub »

Janus pisze:
zafirlub pisze:
no właśnie...tylko ja na żadnym kole nie wyczuwam luzu. Na stacji diagnostycznej też nic nie znaleźli i teraz pytanie... która to piasta koła? prawa? lewa? z kodu błędu nie wychodzi...
Kolego - sam wrzucasz błąd dot włącznika świateł stop i pytasz się o który czujnik w piaście chodzi. A co ma piernik do wiatraka??
a no własnie...juz wiem na 100% że nie jest to żadna z piast. Kolega podpowiada że to ta kostka pod pedałem hamulca do wymiany ale od tego drgania? Sprawdze jeszcze amortyzatory u góry na mocowaniach bo na dole wszystko z zawieszeniem OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”