Pukanie zawieszenie przód

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#91 Post autor: gaco12 »

Własnie zamówiłem łączniki lemfordera. Nie wyemianiałem jeszcze zaczołem od gum stabilizatora.
Były zjechane były jajowate i spruchniałe moim zdaniem teraz auto lepiej sie prowadzi.
Sprawdzał mechanik górne mocowanie amortyzatora jest dobrze dokecone i nie nie ma luzów. Tuleje sanek dziś sprawdzał i mówi że wszysstko jest dobrze nie widać nic. Wymieniałem ostatnio tuleje wachacza bo wykryli mi na stacji doagnostycznej.
Dobrze piszesz i tak zrobie jak łacznik wymienie i nie bedzie to to bede tak jezdził.
Myslałem juz aby jaką kamerke zamocowac u dołu i zobaczyc z kad tak stuka :)

Piotr7704
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:45
Imię: Piotr
Lokalizacja: Brzozów
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#92 Post autor: Piotr7704 »

u mnie było tak... Zaczęło coś pukać z przodu. Zbliżał się termin przeglądu więc pomyślałem że ,,chłopaki'' zobaczą i mi powiedzą. Ale na szarpakach nic nie wyszło. więc jeździłem dalej. ale pukanie było coraz większe. pomyślałem ze to łącznik. Kupiłem i już po wymontowaniu starego wiedziałem że to nie łącznik, był w bardzo dobrym stanie. Prostą metodą ,,na wagę'' pojawił się winny....sworzeń :) Sprawdź dokładnie ;)

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#93 Post autor: gaco12 »

Czyli jak metoda na wage ?

Sworzeń był ostatnio wymieniany na nowy.
Bo przy skrecie na dołkach stukało mi a teraz juz tego nie ma

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#94 Post autor: gaco12 »

Koledzy nakreciłem filmik.
Przymocowałem telefon z góry tam gdzie jest sruba co przykreca sie amortyzator i posłuchajcie.
Mysle że nie bedzie to łacznik stabilizatora tylko cos innego.

Filmik
Ostatnio zmieniony 04 sie 2017, 21:31 przez gaco12, łącznie zmieniany 4 razy.

Skasowany użytkownik 23188

#95 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

smerw4 pisze:Trudno powiedzieć sprawdź czy któryś z łącznika stabilizatora się nie poluzował też tak miałem to może być sporo rzeczy może pobujaj nim trochę
Cześć,

Sprawdzałem łączniki - są nowe i nie są poluzowane.
Mało tego, wróciłem już z urlopu, i wymieniłem cały wahacz na nowy (a co się będę .... ;) i tak
miałem go w garażu).
Niestety dalej jest to samo.
Powiem szczerze, że zgłupiałem.

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#96 Post autor: gaco12 »

Koledzy rozwiązałem problem ze stukaniem.
Mechanik żle zamontował sprężyne tzn. u góry w kielichu sprężyna była za blisko scianki i waliła o nia i dlatego tak stukało :)

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#97 Post autor: Dek »

A w jaki sposób "naprawione" zostało to stukanie ?

W sumie w ostatnich dwóch miesiącach wymieniałem (sam) przednie sprężyny w dwóch swoich oplach (zafira i vectra) i się trochę naoglądałem jak to jest tam zbudowane dlatego nie mogę sobie wyobrazić co zrobił mechanik nie tak.
Górne łożysko odwrócone (w poziomie) o 180 stopni czy jakie inne licho ?

A tak poza tematem ja zaczął bym się bać tego mechanika.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2017, 08:34 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

sowa198310

#98 Post autor: sowa198310 »

Witam. jestem nowy na forum, proszę o wyrozumiałość jeśli pisze w złym wątku. Trochę poczytałem już w swoim problemie i brakuje mi już pomysłów.
Mianowicie, stuka w przednim zawieszeniu, Zacznę od początku, tuż po kupnie we wrześniu 17 r., wymieniłem końcówki drążków kierowniczych bo grzechotały i wyszły na badaniach, faktycznie pomogło ale uwidoczniło się głuche stukanie na głębszych dołkach. Pojechałem na stację diagnostyczną i zupełnie nic nie wyszło. W listopadzie pomyślałem, że to może łączniki, niestety wymieniłem dobre na nowe, znowu na stację diagnostyczną i nic. W grudniu podjechałem do mechanika i rozbujaliśmy Zafirę na boku, wyszły lekkie luzy-stuki na górnym mocowaniu amorka, 02-01-18 wymieniłem górne poduszki amorka i łożyska, po odebraniu samochodu masakra, nie dość, że sutka dalej to doszło jeszcze lekkie grzechotanie na małych nierównościach. Dziś pojechaliśmy na stację razem z mechanikiem i znowu nic nie wyszło. Nadmienię, że sworznie, wahacze, tuleje stabilizatora, tuleje sanek, wszyscy mówią że są dobre.
Nie mamy już pomysłu z mechanikiem co to może być, proszę o pomoc, może ktoś poleci dobrego mechanika w Białymstoku, a może macie jakieś propozycje. Nie chciałbym już wymieniać znowu dobrego na nowe. Od 8 lat mam Astre G i z nią nie ma problemu, jak już coś stukało to zaraz wychodziło na ścieżce. Biorąc jako drugi samochód Zafirę sugerowałem się łatwością napraw zawieszenia i prostotą diagnozy, a tu niekoniecznie.
Proszę pomóżcie.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#99 Post autor: dikeys »

Sprawdź przeguby...

sowa198310

#100 Post autor: sowa198310 »

Przeguby powinny grzechotać podczas manewrowania na parkingach, przy skręcaniu na rondzie, nie raczej to nie to, na pewno nie mają uszkodzonych osłon-oglądałem je. Gdzieś na forum znalazłem podobne przypadki gdzie ludzie większe pieniądze włożyli w zawieszenie i dalej waliło, któryś z użytkowników wymienił całego mcphercona na używanego i pomogło. Nie mam już pomysłów.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#101 Post autor: dikeys »

Różnie może być mi kiedyś w Asterce G cosik pukało przy hamowaniu i przyspieszaniu szło jakby z dołu. Wymieniłem co się dało i dalej sobie pukało.szukałem z pół roku aż pewnego razu przesmarowałem smarem zamki w drzwiach i ucichło, okazało się że w zamku jest blaszka która była luźna. Niosło ewidentnie z dołu samochodu...
Także z tymi stukami to różnie może być :lol:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#102 Post autor: Dziadek13 »

sowa198310 pisze: 04 sty 2018, 13:52 Nadmienię, że sworznie, wahacze, tuleje stabilizatora, tuleje sanek, wszyscy mówią że są dobre.
Mówią czy sprawdzali po odciążeniu zawieszenia nie dawno ten sam problem był na forum i uszkodzone tuleje sanek były, a rok z tym walczył.

sowa198310

#103 Post autor: sowa198310 »

Wczoraj byłem mechanika, który zajmuje się się tylko przednimi zawieszeniami, w porannych godzinach swojej pracy zajmuje się tylko diagnozami. Sprawdzał na podniesionym przednim zawieszeniu, nie widziałem za co podniósł ale posprawdzał wszystko, powiedział, że tuleje na sankach jeszcze dobre, sworznie oryginalne (na nitach jeszcze) nie wykazują luzów, w końcu przejechaliśmy się po piaszczystych wertepach, jego zdaniem to amortyzatory, Pomimo tego, że nie pociekły i wykazują normalną sprawność na diagnozach to po prostu od wieku i przebiegu 180 tys. mogą już mieć jakiś luz. Tylko nurtuje mnie jak to sprawdzić, czy faktycznie amorka nie da się jakoś sprawdzić, te drobne, częste stuki na lekkich nierównościach powinny świadczyć o dużych luzach na amorku. Powiedział jeździć do wiosny, że to w niczym nie przeszkadza, jakby nie powinno powodować innych uszkodzeń zawieszenia.

aro
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2018, 15:22
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Lubuskie [FSU]
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#104 Post autor: aro »

Tak na uwadze! To nie kupuj najtańszych części to Ciebie tylko zmyli, też to przerabiałem okazało się że warto parę złotych dać więcej i mieć święty spokój. Moim zdaniem to gumy mocujące stabilizator. Powodzenia :ok:

Alvin2k18
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2020, 15:22
Imię: Adam
Lokalizacja: Southampton
Auto: Vauxhall Zafira A z18xe
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#105 Post autor: Alvin2k18 »

Hej wszystkim. Dodam cos od siebie.
Tez mam stukanie takie "gluche", i... rozlozylem rece ja, mechanicy, stacja diagnostyczna. W czasie eliminowania stukow wymienione... oczywiscie czesci (Lemforder,Febi etc... nie najtansze)
mcPherson caly bez sprezyny (bo byla dobra), poduszki (kilka razy), lozyska, amortyzatory
lozyska kol (w sumie to w calosci)
przeguby napedowe
wachacze , wraz z z przegubami (fabryczne nity)
tuleje sanek
gumy stabilizatora
laczniki stabilizatora, kilka razy
koncowki kierownicze wewnetrzne i zewnetrzne, poduszki silnika i skrzyni (wszystkie 4),
do tego tarcze, klocki i wiele innych...
Sporo wydatkow (ile to juz sam nie wiem), po kika razy to samo, dobre na lepsze, mam w garazu za to sporo czesci ;)
... i nadal stuka na nierownosciach. Ale mam dobre radio.
Czytajac tutaj, sprawdze jeszcze maglownice, chociaz nie widzialem tam luzow, wymieni sie, zobaczymy..
No chyba ze ktos ma jakies sugestie.
Dzieki wszystkim za wiele informacji... w trakcie boju z zawieszeniem i mechanikami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”