Pęknięta tylna sprężyna

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
baczek007

Pęknięta tylna sprężyna

#1 Post autor: baczek007 »

Witam
Dziś usłyszałem metaliczny hałas i brzdęk. Zatrzymałem się i znalazłem kawałek sprężyny.
Zastanawiam się teraz nad wymianą i mam dylemat.
Wymienić na używki - wydatek około 2x 60zł
Wymiana na nowe firmy jakitaki - wydatek 2x 70zł
Wymiana na nowe np Monroe - wydatek 2x 150zł

Rocznie robię około 30kkm. Zazwyczaj 2dorosłych 3 dzieci, bez bagaży, ale zdarza się sporadycznie napchanie na maxa.

Proszę bardziej doświadczone osoby o sugestie jakie nabyć.

Pozdrawiam

cieniassss

#2 Post autor: cieniassss »

baczek007, jakietakie odradzam, sprzedawałem takie i nie nadają się, ja bym oszczędnie kupił jedną używaną, albo nowe 2szt kayaby

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#3 Post autor: Harry200 »

Ja też raczej zainwestowałbym w dwie nowe..

olo018

#4 Post autor: olo018 »

Ja wymieniłem na jamex i po roku jest spoko,kup takie nie jak orginały na końcach cieniutkie,tylko drut od początku gruby.

KALI

#5 Post autor: KALI »

Mialem to samo są wie wersie albo jedną używaną lub dwie nowe i na pewno nie te najtańsze

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#6 Post autor: firek »

baczek007, Ja kupiłem Jemexy wzmocnione i juz roczek spokojnie polatały, a balast ze zboirnika maja non stop ;)

Awatar użytkownika
skrool
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 01 lut 2011, 14:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: ZPY zach-pom
Auto: 1,8 92 KW, aut
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#7 Post autor: skrool »

Ja kupiłem dwie używki na allegro, wymieniłem pół roku temu przed wyjazdem na wakacje z przyczepą kempingową, trzy dorosłe osoby i bagaż z tyłu. Przejechałem 2000 km i nic. Wszystko dobrze.

Awatar użytkownika
slawk
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 08 cze 2013, 10:06
Imię: Sław
Lokalizacja: tczew
Auto: Opel Zafira A 2,0 Di
Model: ZA
Oznaczenie silnika: DTL
Gender:

#8 Post autor: slawk »

właśnie stoję przed takim dylematem czy wymienić tylko pękniętą czy obie ... jedna mi pękła ale na ostatnim zwoju i tak na razie jeżdzi ... mechanik mówi że to nie amortyzatory mogę wymienić tylko uszkodzoną . .. jakoś mnie to nie przekonuje ... jakieś sugestie ... znalazłem jakieś polskie D&D PONOĆ DOSYĆ DOBRE 90 zł za sztukę ... dobry wybór ...

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Wojti »

Powinno się wymienić obie .Jeśli zdecydujesz innaczej to lipa .Pojeżdzisz ale...zawsze to niebezpieczne :shock:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#10 Post autor: lech31 »

Wymień obydwie sprężyny. Na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać. Pozdrawiam.

markov

#11 Post autor: markov »

Nie kupisz używki z tą samą charakterystyką jak "stara", przez co auto może stać nierówno a w konsekwencji nieobliczalne podczas jazdy.

Ja w marcu kupiłem dwie lesjo... (coś tam) bardzo dobre sprężyny za 130zl/szt. Teraz wiem że warto. No i nie zapomnij sprawdzeniu gumowych odboi - u mnie były do wymiany tylko dolne.

olo018

#12 Post autor: olo018 »

Nie wiem ale takie rzeczy jak sprężyny amorki tarcze czy piasty kupować i zakładać?? używane??,trochę to niepoważnie ,gdzie tu oszczędność??.
Amortyzatory,tarcze,klocki,sprężyny, wymienia się parami tzn obie na osi !!.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: miodzik »

Wymień tylko i wyłącznie na nowe i dobre!
Po pierwsze jak piszą wszyscy - bezpieczeństwo nie ma ceny. Drugie to weź pod uwagę właściwości metalu. Ot co jakby nie było sprężyny z plastiku robione nie są. Wiadomo. I teraz jeżeli jedna była skorodowana, przepracowana, zwyczajnie pękła bo tak, ale druga się jeszcze trzyma i wymienisz tylko jedną to możesz być pewien, że stara nie będzie Ci pracowała jak nowa bo będzie wygnieciona, co spowoduje utratę stabilności zawieszenia na wybojach a już tragedią będzie wpadnięcie w poślizg i latanie tyłu auta po mokrej nawierzchni. Dlatego wymienia się parami.
Inna sprawa to stopy metalu z jakiego robione są sprężyny. Ja osobiście nigdy nie odważyłbym się założyć sprężyn zrobionych gdzieś tam z metalu o niskiej jakości bo zwyczajnie jeśli kupisz coś co owszem, działa, ale jest kruche, to jazda na autostradzie jeszcze zda egzamin. Ale na naszych drogach wystarczy kilka dziur i znów będziesz miał pęknięcie bo kruchy metal nie wytrzyma.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
slawk
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 08 cze 2013, 10:06
Imię: Sław
Lokalizacja: tczew
Auto: Opel Zafira A 2,0 Di
Model: ZA
Oznaczenie silnika: DTL
Gender:

#14 Post autor: slawk »

No i tak też myślałem więc kupiłem dwie ... Firma D&D polskie resory i sprężyny , znajomy takie mi polecił cenowo wychodzi 180 za obie , więc spoko ... U znajomego już trzeci rok siedzą i jeszcze nie pękły ...jak pytałem mechanika mówił że mogą być polskie , ponoć takie już zakładał i nie miał reklamacji ... Jeszcze muszę zobaczyć ile biorą za taką wymianę sprężyn bo co mechanik to inna cena a samemu nie mam gdzie tego zrobić ... Wymieniał ktoś ostatnio sprężyny ile Was skasowali ...?

:ok:

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#15 Post autor: Kacperuch »

Ale kup wzmacniane, bo zwykłe koledze szybko padły- straciły na sztywności i auto robi się coraz niższe. na drugiej osi ma wzmacniane i nic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”