Strona 1 z 1

Szpilki do Felg

: 05 gru 2009, 20:49
autor: Ramirez
Witam. Mam pytanie czy to prawda że szpilki do kół aluminiowych są inne niż do salowych :?:

: 05 gru 2009, 22:34
autor: darkp1
U mnie też jest ok, nie trzeba zmieniać jak się ma stalowe czy aluminiowe. Może sa szpilki i szpliki?
Kolega Maciak ma ZA ;)

: 05 gru 2009, 22:52
autor: BajBus
nie w oplu
ja bym sie tak kategorycznie nie wypowiadał...

zależy też jakie masz alusy bo jeśli nie fabryczne oplowskie to mogą być potrzebne dłuższe niż do stalówek...
ja mimo że oplowskie alusy to mam dłuższe a do stalówek krótsze śruby..

: 05 gru 2009, 23:56
autor: rzadki
a do tego szpilki do alu są inne i do stalowych są inne. i nie mówię o rozmiarze a o materiale. w oryginalnych felgach opla problem rozwiązano tak że dali szpilki do felg stalowych a w alufelgi włożyli odpowiednie pierścienie które pozwalają dokręcać felgi właśnie tymi szpilkami, nie niszcząc przy tym samej felgi.

: 05 gru 2009, 23:57
autor: darkp1
rzadki pisze: problem rozwiązano tak że dali szpilki do felg stalowych a w alufelgi włożyli odpowiednie pierścienie które pozwalają dokręcać felgi właśnie tymi szpilkami, nie niszcząc przy tym samej felgi.
I to się nakłada na szpilkę?

: 06 gru 2009, 00:59
autor: rzadki
nie, otwory w alufelgach są trochę większe i tam włożono na stałe te pierścienie, a może lepiej brzmi "wkładki". ich się nie wyjmuje, bynajmniej u mnie są na stałe. służą jako swego rodzaju podkładki do śrub (są w kształcie ściętego stożka - z dziurą w środku oczywiście) i zabezpieczają alufelgę przed zniszczeniem jej właśnie śrubą- szpilką. śruba ma kontakt z felgą pośrednio właśnie poprzez ten pierścień. niestety nie mam aparatu aby zrobić zdjęcie i pokazać, a z komórki jest słaba jakość. w necie też nie znalazłem.

: 06 gru 2009, 10:17
autor: darkp1
Aha, to o czym piszesz to mam u siebie w oplowskich alusach. Nie mam tylko tych plastikowych (chyba?) nakładek na główkę szpilki.

: 06 gru 2009, 19:43
autor: Ramirez
koledzy a czy to możliwe żeby wszystkie 5 szpilek popuściło :?: Bo przydarzyło mi się taka przygod,a to już mi prawie koło podczas jazdy odpadło.

: 06 gru 2009, 21:37
autor: timi68
BajBus pisze:ja mimo że oplowskie alusy to mam dłuższe a do stalówek krótsze śruby..
Je też mam oplowskie alusy ale do stalówek z zimówkami użyłem tych samych śrób.
dejna pisze:pistoletem pneumatycznym za słabo
Alusów nie powinno się dokręcać pneumatem tylko zwykłym kluczem.

: 07 gru 2009, 01:18
autor: BajBus
timi68 pisze:tylko zwykłym kluczem
nie zwykłym tylko dynamometrycznym ;)
chociaż nie spotkałem sie jeszcze z zakładem który by takowy posiadał...

przypominam jednak czego dotyczy temat... :>

: 07 gru 2009, 12:40
autor: Lorry
No to ja się wypowiem: Mam jak wiadomo ZB i zimówki są na stalówkach, letnie na alu, używane są te same sruby do obu kompletów, rozmiary opon i felg takie same, zimówki są na oryginalnych stalówkach oplowskich, dobieranych w salonie. Jedyne co zauważyłem to że aluminiowe siedzą jakby głębiej w nadkolach w przeciwieństwie do stalówek


poprawiłem. irizar.

: 07 gru 2009, 18:38
autor: kebul
Lorry pisze:No to ja się wypowiem: Mam jak wiadomo ZB i zimówki są na stalówkach, letnie na alu, używane są te same sruby do obu kompletów, rozmiary opon i felg takie same, zimówki są na oryginalnych stalówkach oplowskich, dobieranych w salonie. Jedyne co zauważyłem to że aluminiowe siedzą jakby głębiej w nadkolach w przeciwieństwie do stalówek
mam podobnie jak kolega Lorry

: 22 sty 2010, 14:45
autor: leeoon
Często do alufelg stosuje się dłuższe szpilki(nawet tak zalecają). Felga stalowa zawsze będzie cieńsza od alusa.Więc przy alusach ubywa ze dwa zwoje.... A zgubić koło to średnia przyjemność.
Co do dokręcania alusów,po przejechani około kilosa należy je dociągnąć(muszą się ułożyć) ;)

: 05 mar 2012, 17:57
autor: Tommy
W moim przypadku do felg zarówno alu jak i blaszanych stosuję te same szpilki. A tak nawiasem mówiąc to felgi alu mam oplowskie. Przy innych alusach (grubszych) mogą być za krótkie. A jazda po zgubieniu koła nie należy do przyjemnych.

:driver:
ŚRUBA KOŁA Długość [mm]: 47,5
Gwint zewnętrzny [mm]: M 12 x 1,5
Materiał: stal
Rozmiar klucza: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 22,3
Kształt łba śruby / nakrętki: zewnętrzny sześciokątny
Długość gwintu [mm]: 22

: 18 mar 2016, 12:37
autor: pasternik
Ramirez pisze:koledzy a czy to możliwe żeby wszystkie 5 szpilek popuściło :?: Bo przydarzyło mi się taka przygod,a to już mi prawie koło podczas jazdy odpadło.
Możliwe ,własnie przed chwila dokręcałem,cos stukalo i stukalo juz mialem jechac do mechanika ale zajrzalem pod spod czy tlumnik moze nie stuka ,ruszylem tez kolem i kolo siedziało tylko na jednej śrubie tej z zabezpieczeniem reszta w palcach można bylo dokręcić .Jak sie okazalo sruby byly trochę za krótkie chyba,zamieniłem stalowe na alloy do stalowych wystarczył gwint długości ok 20 mm do alloy dokupiłem na 26 mm gwintu