Strona 1 z 2

Hamulce. Kilka pytań.

: 06 mar 2012, 21:15
autor: raventes
Założyłem ten temat, aby raz na zawsze poznać Wasze zdanie odnośnie hamulców w Zafirze A. Otóż słyszałem ( zaznaczam tylko z obiegowych opinii ), że standardowe hamulce w Zafirze A mają problem z zatrzymaniem pojazdu, przez co tarcze/klocki szybką się zużywają, a same hamulce lubią się przegrzewać. Czy to jest prawda, czy bajka wyssana z palca? I jak w tym względzie wypadają hamulce z wersji OPC?

: 06 mar 2012, 22:05
autor: adasko
Jeździlem kiedys Zafirkami 2.0 i 2.2dti i normalnie hamulce dzialały. Byly to auta firmowe więc ciezko mi powiedziec po ilu kilometrach byly wymieniane tarcze czy klocki ale pierwszy raz slysze coś takiego :piwo: OPC ma wieksze tarcze. :D

: 06 mar 2012, 22:52
autor: raventes
Dzięki za info :) To że OPC ma większe tarcze to ja wiem, tylko nie wiem jak bardzo przekłada się to na skuteczność hamowania? :)

: 06 mar 2012, 23:04
autor: Bodek
raventes pisze:Dzięki za info :) To że OPC ma większe tarcze to ja wiem, tylko nie wiem jak bardzo przekłada się to na skuteczność hamowania? :)
Jeżeli chodzi o tarcze z przodu to masa przekłada się na wielkość tarczy.

Wersja Masa

1,6 1320kg
1,8 1370kg
2,2 1400kg
2,0 OPC 1540kg
2,0 1485kg
2,2 1550kg

: 06 mar 2012, 23:15
autor: raventes
OPC wcale najcięższa nie jest za to ma największe tarcze z przodu ( tył taki sam jak np wersja 1.8 ). Czy zatem różnica ta polega tylko na średnicy tarczy przedniej, czy może też np na ilości tłoczków?

: 06 mar 2012, 23:21
autor: Bodek
raventes pisze:OPC wcale najcięższa nie jest za to ma największe tarcze z przodu ( tył taki sam jak np wersja 1.8 ). Czy zatem różnica ta polega tylko na średnicy tarczy przedniej, czy może też np na ilości tłoczków?
2,0 DTH - 280x25
2,2 OPC - 280x25
1,6 - 280x25

Dane według EPC

więc tarcze takie same, a zawsze wydawało mi się, że im większe auto to tarcza większa.

: 06 mar 2012, 23:38
autor: Maciek
Bodek pisze: 2,0 DTH - 280x25
2,2 OPC - 280x25
1,6 - 280x25

Dane według EPC

więc tarcze takie same, a zawsze wydawało mi się, że im większe auto to tarcza większa.
2.2 to OPC line ;)

Prawdziwe OPC ma większe tarcze.

: 07 mar 2012, 07:57
autor: raventes
Bodek pisze: 2,0 DTH - 280x25
2,2 OPC - 280x25
1,6 - 280x25

Dane według EPC

więc tarcze takie same, a zawsze wydawało mi się, że im większe auto to tarcza większa.
Przednie tarcze owszem, takie same ale różnica jest w hamulcach tylnych:

Właśnie zauważyłem, że 1.6 16V i 1.6 CNG ma nie dość że z tyłu bębny to jeszcze i ich średnica wynosi tylko 230mm.
A przecież różnica w masie między 1.6 a 1.8 nie jest duża, a 1.8 ma już z tyłu tarcze. Tak więc nie ma różnicy między tym czy mamy silnik 1.8 czy 2.2 - hamulce są takie same ( wyjątek silnik 1.6 ). Wersja OPC ma tylko większe tarcze przednie i to jest jedyna różnica między hamulcami. Więc na kilka pytań sam już sobie odpowiedziałem :) Ale na 1 odpowiedzi nie znam. Czy hamulce w OPC są wyraźnie lepsze od tych z wersji 1.8 wzwyż?

Dane z mikody.

: 07 mar 2012, 10:00
autor: Maciek
W OPC hamulce mają zatrzymać auto z większej prędkości, przy mniejszych silnikach aż takich prędkości się nie rozwija.
Miałem ZA 2.2 DTI i ZA 2.0 OPC (nie jednocześnie) i specjalnej różnicy nie odczuwałem.
Hamulce jak hamulce, w obu autach swoją rolę spełniają :)

: 07 mar 2012, 16:11
autor: Bodek
Tarcza przednia w OPC ma rozmiar 308x25, tak jak w moim ZB.

: 07 mar 2012, 16:27
autor: leeoon
8) To już moja druga OPCta i z całą pewnością mogę stwierdzić że hamulce są skuteczne i się nie przegrzewają . :> Chyba że przy jeździe po torze....
Poza tym wszystko zależy jakiej jakości masz tarcze i klocki....

: 07 mar 2012, 21:58
autor: raventes
A jakich tarcz i klocków używasz?

: 08 mar 2012, 21:45
autor: leeoon
:> Polecam Brembo MAX i klocki Ferodo,albo Mikode...

: 08 mar 2012, 21:57
autor: raventes
Czy możesz wyrazić opinie o Brembo MAX? Chodzi mi o trwałość. Słyszałem, że kiepsko z tym.

: 08 mar 2012, 22:11
autor: Bodek
raventes pisze:Czy możesz wyrazić opinie o Brembo MAX? Chodzi mi o trwałość. Słyszałem, że kiepsko z tym.
Podobno na jakości straciły, lepszym wyborem będzie Textar, TRW czy ATE.