piasty czy łożyska?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
forlorn81

piasty czy łożyska?

#1 Post autor: forlorn81 »

koledzy! anowu coś się dzieje... ręce mi już opadają. Zaczęło coś charakterystycznie dla łożysk "kwiczeć" pomyślałem łożyska do wymiany... no ale pojechałem do sklepu i facet mi mówi że u mnie nie ma łożysk tylko piasty i jedna kosztuje ok 250 zł załamałem się tym strasznie no ale pojechałem do innego sklepu i tam mi facet powiedział że spoko są łożyska i teraz zgłupiałem :shock:
co ja w końcu ma w aucie i jak się tego dowiedzieć?? opel zafira 16.16v z 2000r
mam nadzieje tylko że to łożyska nie piasty...
pozdrawiam

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No jak Ci charakterystycznie buczą to łożyska a nie piasty . Piasta jest osadzona na łożysku więc musisz pomyśleć o wymianie łożyska tyle ,że jak tu patrze w necie , nasze autka mają łożysko zespolone wraz z piastą bo tam jest również czujnik ABS . Tak więc musisz pomyśleć o wyłożeniu tej 200zł kwoty bo inaczej się nie da :? . Chyba ,że koledzy coś Ci innego podpowiedzą.

GETem

#3 Post autor: GETem »

Witam,

Może obrazek coś pomoże,
Pozdrawiam
Obrazek

cieniassss

#4 Post autor: cieniassss »

forlorn81, wymienia się całą piastę, gdyż jest nierozbieralna, z jednej strony płacisz więcej za część z drugiej płacisz mniej za robotę, a nawet możesz zrobić to sam, bo nie potrzebujesz prasy jak przy wymianie łożysk

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

Możesz kupić i za mniejszą cenę ale na łożyskach szczególnie z przodu bym nie oszczędzał...

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#6 Post autor: jendrek »

Harry200 pisze:Możesz kupić i za mniejszą cenę

Ale może być tak jak u mnie po dwóch latach powtórka z rozrywki .

GETem

#7 Post autor: GETem »

Zależy równiez ile przez te 2 lata natrzaskałeś po naszych autostradach :lol:
Jendak zgadzam sie, tu nie ma co przeginać z oszczędnościami.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#8 Post autor: jendrek »

Nie pamiętam przy jakim stanie licznika była wymieniana , ale moje przebiegi to max 7 tys/rocznie

Paweł

#9 Post autor: Paweł »

witam, ja jakies dwa lata temu zmieniałem prawą piastę przód - założyłem SKF i na razie spoko. Co prawda było to coś pod 3 stówki na allegro. Teraz lewa strona wydaje dziwne odgłosy i nawet podkręcania radia niewiele pomaga ;( ale w necia pojawiły się jakieś inne tańsze piasty koło 2 stówek z wysyłką. Niby niemieckie jakieś markowe tylko czy nie czasem marketowe? Co sądzicie o firmach typu GSP czy Maxgear? Co do wymiany to bez problemu można w garażu o ile posiada się klucz 18 i jakiś torx nie pamiętam rozmiaru.
Pozdrawiam

cieniassss

#10 Post autor: cieniassss »

Paweł pisze:założyłem SKF i na razie spoko
musi być spoko, bo lepszych nie ma
Paweł pisze:Co sądzicie o firmach typu GSP czy Maxgear?
chińszczyzna, jak planujesz jeździć to lepiej omijać, sprzedawałem w hurtowni części różnych firm, na najtańszych jest największa marża :), hurtowa cena GSP to tyle co duża paczka chipsów, jeśli chodzi o piasty to z tanich można brać MARGO na łożyskach TIMKEN, w numerze katalogowym mają na końcu +

Tommy

#11 Post autor: Tommy »

Łożysko zespolone wraz z piastą taki urok Zosiek .
Zastanawiające jest to jakiej firmy kupić piastę z łożyskiem żeby po 2 latach
znowu nie wymieniać.
:driver:

cieniassss

#12 Post autor: cieniassss »

Łożysko zespolone wraz z piastą taki urok Zosiek .
takie uroki nowych samochodów, wymiana całej piasty jest ok, szkoda tylko że czujnik nie jest osobno
Tommy pisze:Zastanawiające jest to jakiej firmy kupić piastę z łożyskiem żeby po 2 latach
tak jak pisałem wyżej najlepszy SKF (w ZB oryginał jest SKF) a dobry i tani jest MARGO na TIMKENIE

Paweł

#13 Post autor: Paweł »

Zakupiłem i założyłem KRAFT. Jakieś 240 PLN i 1,5 h we dwóch i po robocie nie licząc książki serwisowej (PAN TADEUSZ) ;) Na razie cisza, zobaczymy jak będzie dalej.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”