Strona 1 z 1
piasty czy łożyska?
: 10 mar 2012, 18:38
autor: forlorn81
koledzy! anowu coś się dzieje... ręce mi już opadają. Zaczęło coś charakterystycznie dla łożysk "kwiczeć" pomyślałem łożyska do wymiany... no ale pojechałem do sklepu i facet mi mówi że u mnie nie ma łożysk tylko piasty i jedna kosztuje ok 250 zł załamałem się tym strasznie no ale pojechałem do innego sklepu i tam mi facet powiedział że spoko są łożyska i teraz zgłupiałem
co ja w końcu ma w aucie i jak się tego dowiedzieć?? opel zafira 16.16v z 2000r
mam nadzieje tylko że to łożyska nie piasty...
pozdrawiam
: 10 mar 2012, 19:01
autor: Skasowany użytkownik 6483
No jak Ci charakterystycznie buczą to łożyska a nie piasty . Piasta jest osadzona na łożysku więc musisz pomyśleć o wymianie łożyska tyle ,że jak tu patrze w necie , nasze autka mają łożysko zespolone wraz z piastą bo tam jest również czujnik ABS . Tak więc musisz pomyśleć o wyłożeniu tej 200zł kwoty bo inaczej się nie da
. Chyba ,że koledzy coś Ci innego podpowiedzą.
: 10 mar 2012, 20:55
autor: GETem
Witam,
Może obrazek coś pomoże,
Pozdrawiam
: 10 mar 2012, 21:16
autor: cieniassss
forlorn81, wymienia się całą piastę, gdyż jest nierozbieralna, z jednej strony płacisz więcej za część z drugiej płacisz mniej za robotę, a nawet możesz zrobić to sam, bo nie potrzebujesz prasy jak przy wymianie łożysk
: 11 mar 2012, 09:28
autor: Harry200
Możesz kupić i za mniejszą cenę ale na łożyskach szczególnie z przodu bym nie oszczędzał...
: 11 mar 2012, 18:06
autor: jendrek
Harry200 pisze:Możesz kupić i za mniejszą cenę
Ale może być tak jak u mnie po dwóch latach powtórka z rozrywki .
: 11 mar 2012, 18:11
autor: GETem
Zależy równiez ile przez te 2 lata natrzaskałeś po naszych autostradach
Jendak zgadzam sie, tu nie ma co przeginać z oszczędnościami.
: 11 mar 2012, 18:20
autor: jendrek
Nie pamiętam przy jakim stanie licznika była wymieniana , ale moje przebiegi to max 7 tys/rocznie
: 13 mar 2012, 13:34
autor: Paweł
witam, ja jakies dwa lata temu zmieniałem prawą piastę przód - założyłem SKF i na razie spoko. Co prawda było to coś pod 3 stówki na allegro. Teraz lewa strona wydaje dziwne odgłosy i nawet podkręcania radia niewiele pomaga ;( ale w necia pojawiły się jakieś inne tańsze piasty koło 2 stówek z wysyłką. Niby niemieckie jakieś markowe tylko czy nie czasem marketowe? Co sądzicie o firmach typu GSP czy Maxgear? Co do wymiany to bez problemu można w garażu o ile posiada się klucz 18 i jakiś torx nie pamiętam rozmiaru.
Pozdrawiam
: 13 mar 2012, 19:00
autor: cieniassss
Paweł pisze:założyłem SKF i na razie spoko
musi być spoko, bo lepszych nie ma
Paweł pisze:Co sądzicie o firmach typu GSP czy Maxgear?
chińszczyzna, jak planujesz jeździć to lepiej omijać, sprzedawałem w hurtowni części różnych firm, na najtańszych jest największa marża
, hurtowa cena GSP to tyle co duża paczka chipsów, jeśli chodzi o piasty to z tanich można brać MARGO na łożyskach TIMKEN, w numerze katalogowym mają na końcu +
: 13 mar 2012, 21:02
autor: Tommy
Łożysko zespolone wraz z piastą taki urok Zosiek .
Zastanawiające jest to jakiej firmy kupić piastę z łożyskiem żeby po 2 latach
znowu nie wymieniać.
: 13 mar 2012, 21:11
autor: cieniassss
Łożysko zespolone wraz z piastą taki urok Zosiek .
takie uroki nowych samochodów, wymiana całej piasty jest ok, szkoda tylko że czujnik nie jest osobno
Tommy pisze:Zastanawiające jest to jakiej firmy kupić piastę z łożyskiem żeby po 2 latach
tak jak pisałem wyżej najlepszy SKF (w ZB oryginał jest SKF) a dobry i tani jest MARGO na TIMKENIE
: 14 mar 2012, 00:04
autor: Paweł
Zakupiłem i założyłem KRAFT. Jakieś 240 PLN i 1,5 h we dwóch i po robocie nie licząc książki serwisowej (PAN TADEUSZ)
Na razie cisza, zobaczymy jak będzie dalej.
Pozdrawiam