Strona 1 z 1

Stuki na kierownicy.

: 19 mar 2012, 12:57
autor: Korn
Witam
Mam problem z Zośką.
Objawia się to stukami odczuwalnymi na kierownicy przy jeździe na wprost podczas przyciskania i odpuszczania gazu. Dodam, że czuć to tylko na idealnie gładkim asfalcie. Czuję to tak jakby po naciśnięciu gazu jakieś dwa elementy auta przesuwały się względem siebie (może buda i zawieszenie?) i po przesunięciu następuje stuknięcie, które czuć tylko i wyłącznie na kierownicy (po zdjęciu rąk z kierownicy nie czuć ani nie słychać żadnych stuków). Po puszczeniu gazu to samo - odczucie przesuwania i stuk. Dodatkowo przy całkowitym puszczeniu gazu słychać na chwilę drżenie tylnej klapy, więc jakaś wibracja przenosi się na budę - nie wiem czy to normalne. Jeszcze jednym efektem, który ostatnio się pojawił było lekkie samoczynne skręcanie kierownicy (po dodaniu gazu w lewo, po puszczeniu gazu w prawo). Mechanicy zdiagnozowali luz na drążku kierowniczym. Wymieniłem oba drążki, skręcanie kierownicy ustąpiło, stuki pozostały. Wydaje się też, że teraz po puszczeniu gazu kierownica ma ochotę skręcić sama w prawo po puszczeniu gazu, ale nie robi tego bo nie ma luzu (ale czuć, że coś próbuje ciągnąć w prawo i podejrzewam że wywalony drążek mógł być efektem "awarii głównej"). Dodatkowym bardzo ciekawym elementem układanki jest to, że siła stuków na kierze jest proporcjonalna do temperatury otoczenia. Przy +20 wali aż niemiło, przy temperaturze nieco powyżej zera stuka lekko, poniżej zera praktycznie w ogóle nie stuka i nic się nie przesuwa - nawet przy drastycznym operowaniu gazem czuć, że autko stanowi jedność :P .
Dotychczasowa diagnostyka wykazuje, że w zawieszeniu nie ma żadnych luzów - wszystko sprawdzone u trzech różnych mechaników, w tym także na szarpakach.
Może ktoś spotkał się z czymś takim - szczególnie interesuje mnie ta kwestia temperatury - jaki element może być tak bardzo zależny od niej. Będę prawdopodobnie robił wszystko co się da po kolei, niemniej mile widziane byłyby choćby wskazówki od czego zacząć :)
Z góry dzięki.

: 09 kwie 2012, 21:16
autor: paolus5
u mnie identyczna sytuacja,nie mam pojęcia co to jest :cry: moze ktoś pomoże??

: 10 kwie 2012, 18:18
autor: sobit
Ja się zastanawiam, czy to nie jest wina przegubów. U mnie trzęsie dodatkowo cała buda jak przyśpieszam. Co do stuków to je słychać po odpuszczeniu gazu, ale nie czuć na kierownicy. Zawieszenie mam tez sprawne.

: 10 kwie 2012, 18:53
autor: rufio
Koledzy jak bym słyszał samego siebie jeszcze miesiąc temu,sytuacja wypisz wymaluj jak u mnie.Jak widzę wszyscy macie dti po 2003 i cdti,więc jesteście posiadaczami poleprzacza komfortu jakim jest koło dwumasowe sprzęgła znanego niemieckiego producenta.Ja już po wymianie bolało ,operacja się udała pacjent czuje się świetnie nic nie szarpie, nic nie wk....wia :>

: 10 kwie 2012, 20:49
autor: chabretti
rufio pisze:Koledzy jak bym słyszał samego siebie jeszcze miesiąc temu,sytuacja wypisz wymaluj jak u mnie.Jak widzę wszyscy macie dti po 2003 i cdti,więc jesteście posiadaczami poleprzacza komfortu jakim jest koło dwumasowe sprzęgła znanego niemieckiego producenta.Ja już po wymianie bolało ,operacja się udała pacjent czuje się świetnie nic nie szarpie, nic nie wk....wia :>
Cieszę się że pacjent zdrów. A ile kosztowało Cie leczenie :?:

: 11 kwie 2012, 20:25
autor: rufio
[quote="chabretti"]

Cieszę się że pacjent zdrów. A ile kosztowało Cie leczenie [/quo te] Operacja 500,środki 3100.

: 11 kwie 2012, 20:32
autor: chabretti
rufio pisze:
chabretti pisze:
Cieszę się że pacjent zdrów. A ile kosztowało Cie leczenie [/quo te] Operacja 500,środki 3100.
3600 to sporo :!:

: 17 kwie 2012, 15:52
autor: Korn
U mnie problem stanowiły wywalone tuleje sanek. Na sześć ,zerwane były trzy w tym obie tylne. Dodatkowe efekty jakie doprowadziły diagnozy to
- efekt odczuwalnego stuknięcia na kierownicy przy uruchamianiu auta
- odczuwalne stuki na kierze przy bujaniu przód/tył na biegu/wstecznym i zaciągniętym ręcznym.

Po wymianie tulejek auto jest jak nowe :lol:

: 19 kwie 2015, 17:50
autor: mccornick
Witam!
Postaram się jak najlepiej opisać mój problem. Otóż podczas skręcania czy to w lewo czy to w prawo słychać stukanie i jest ono odczuwalne na kierownicy oraz gdy trzymam rękę na gałce zmiany biegów. Stuki wystepują w określonych miejscach jak np. Na zegarku sa godziny to tutaj też gdy kręce kierownicą w prawo to na godzinie 3 słychać pierwsze puknięcie gdy cofne kierownice i znów przejde przez tą godzine 3 to słychać stuknięcie i jeszcze 3-4 stuki gdy skręt jest pełny. Przepraszam, ale nie wiem jak mam to dokładniej wytłumaczyć. Gdy autko stoi w miejscu można swobodnie kręcić w obie strony i nic się nie dzieję. Bardzo proszę o wasze porady co to może być i co z tym zrobić?

stukanie w kierownicy

: 30 kwie 2016, 12:42
autor: kibic997
a u mnie taka sytuacja.
na postoju z wyłączonym silnikiem kręcisz kierownicą prawo lewo i słychac delikatne pukania...puka również w trakcie jazdy po drobnych nierównościach jezdni,na większych pewnie też ale już nie słychac -za duży hałas :P
zaznaczam że zawieszenie było sprawdzane dopiero co na przeglądzie i wymieniłem końcówkę drążka-reszta ok.
A puka nadal...co prawda mniej-ale puka. :roll:

: 30 kwie 2016, 20:33
autor: Skasowany użytkownik 6483
To ,że Ci puka , gdy masz wyłączony silnik to rzecz normalna. Masz auto ze wspomaganiem układu kierowniczego i gdy nie ma cisnienia w układzie, to pojawiają się te stuki , luzy . Nie masz sie co tym przejmować. :) . Odpal silnik a te stuki znikną :)

: 02 maja 2016, 22:43
autor: kibic997
jarecki69 pisze:To ,że Ci puka , gdy masz wyłączony silnik to rzecz normalna. Masz auto ze wspomaganiem układu kierowniczego i gdy nie ma cisnienia w układzie, to pojawiają się te stuki , luzy . Nie masz sie co tym przejmować. :) . Odpal silnik a te stuki znikną :)
niestety nie masz racji-szkoda.
puka na odpalonym jak i na zgaszonym, sprawdziłem.
Puka na nierównościach. Na gładkim asfalcie cisza. ..

: 20 cze 2016, 05:36
autor: cypis36
Cześć.

Jeśli zawieszenie masz sprawdzone i jest sztywne. A stuki nadal się u ciebie pojawiają tylko na nierównościach to sprawdź tzw. maglownicę. Najlepiej sprawdzić to w dwie osoby - jedna za kółko, a druga pod samochód. Na odpalonym silniku złap za drążek kierowniczy najlepiej za dwa odrazu i lekkie ruch kierownica lewo-prawo dadzą ci odpowiedź - czy masz luzy na maglownicy.