Strona 1 z 1

opiłki w płynie do wspomagania kierownicy

: 07 paź 2012, 10:16
autor: Mortern
witam.
niedawno oddałem maglownicę do regeneracji.
Teraz wspomaganie zaczęło znowu wyć.
W oleju do wspomagania widać "brokat" z opiłków.
Czy to możliwe, że pompa wspomagania sypie opiłkami?
Czy ktoś z was też tak miał, że oprócz regeneracji maglownicy musiał zrobić również pompę wspomagania? W zafirze A jest pompa elektryczna, podobno się wyłącza przy zbyt małej ilości oleju wspomagania, więc skąd te opiłki?

: 07 paź 2012, 10:40
autor: Harry200
Pompa wspomagania nie wyłączy się jak będzie za mało płynu,jest możliwe że uszkodziła się sama pompa ,stąd te opiłki ale to może oznaczać też żle zregenerowaną maglownicę..

: 07 paź 2012, 13:17
autor: sector
jak skręcasz kierą to słychać piszczenie ( hałas) -?
na 90% pompa

: 07 paź 2012, 13:45
autor: Mortern
Jak skręcam do oporu to słychać.
Wymienialiście może sami pompę w zafirze A ? opłaca się?

: 07 paź 2012, 15:01
autor: Harry200
Zanim zaczniesz szukać pompy musisz zobaczysz jaki typ masz zamontowany w Zośce..Można wymienić choć jest trochę zabawy z jej wyjęciem, można ją też samemu spróbować zregenerować .

: 21 lut 2013, 17:33
autor: Grzesław
Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Od wczoraj w mojej zafirce A, 1.8 16V rocznik 2000 nie ma wspomagania. Po prostu skończyło się. Na kontrolkach nic nie pokazuje. Wcześniej nigdy nie wyła, itp. Ładowanie sprawdzałem, trochę ponad 14V, płyn jest. Kumpel podłączał mi Zafirę do kompa, lecz komp niestety nie widzi" wspomagania. Nie wiem co jest :( gdzie szukać bo uwierzcie "mądrych" mechaników nie brakuje a tu przecież chodzi o pieniądze. Pomóżcie

: 21 lut 2013, 19:08
autor: Harry200
Czy bezpiecznik w komorze silnika sprawdziłeś.. :?:

: 21 lut 2013, 20:47
autor: Grzesław
tak sprawdzałem. Są całe, choć, jak czytałem, wszyscy piszą o bezpieczniku 80A a ja takiego nie mam. Największy ma 60A. Są po prawej stronie w komorze.

: 21 lut 2013, 21:49
autor: Harry200
Możesz sprawdzić pompę podłączając "na krótko" do akumulatora.. Rozłącz w kostce od pompy cienki przewód niebiesko-biały i podłącz ten odłączony przewód niebiesko biały do + akumulatora,pompa powinna wystartować.

: 22 lut 2013, 08:13
autor: Grzesław
Dobra, dzisiaj tak zrobię i dam znać po wszystkim ;)