kontrolka ESP po wymianie wahacza i piasty

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
suchy777

kontrolka ESP po wymianie wahacza i piasty

#1 Post autor: suchy777 »

witam
musiałem wymienić lewy wahacz - przy okazji wymiany nadkola odkryłem, ze jest lekko wygięty przy samym sworzniu, sam sworzeń też już był obdarty z gumy
musiałem też wymienić piastę, bo wyła już jak potępieniec
dziś obie części wymieniłem - niestety nie zdąrzyłem już na ustawienie zbieżności
i pojawił się problem - zapala mi się kontrolka ESP, na początku migała, jak w czasie poślizgu, na ekspresówce zapaliła się na stałe

ABS działa, błędów pracy nie sygnalizuje
ESP też działa - sprawdziłem na mokrym
piasta - SKF

czy brak zbieżności może się w jakiś sposób łączyć z wyświetlaniem ESP?

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Tunio999 »

suchy777 pisze:czy brak zbieżności może się w jakiś sposób łączyć z wyświetlaniem ESP?
TAK ;) dlatego trzeba ją ustawić jak najszybciej...
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

suchy777

#3 Post autor: suchy777 »

dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

to moje pierwsze tak "zaawansowane" technicznie auto :P
nie zdawałem sobie sprawy, że tak czuła jest elektronika

w poniedziałek ustawienie zbieżności stanie się faktem
przy okazji lewa końcówka pójdzie do wymiany, jej czas jest już blisko

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 19:06 ]
kończąc wątek - zbieżność ustawiona, ESP nie mruga, wszystko w porządku

a wymieniłem w sumie obie końcówki kierownicze, oba drążki (luzy na przegubie kulowym) i jeden sworzeń wahacza :/
oj... kosztowało

derk

#4 Post autor: derk »

Po wymianie końcówek drążków od czasu do czasu zaświecała się kontrolka ESP.
W tym czasie ABS działał poprawnie. Wystarczyło wyłączyć i ponownie załączyć silnik i kontrolka z ESP gasła. Oczywiście po wymianie drążków pojechałem na zbieżność, a le ta została spier...... . I nadal czasami ESP się zaświecało. Próbowałem się ratować kalibracją czujnika skretu. Kręcąc kierownica na max w lewo, następnie prawo. Niestety to nic nie dawało. W końcu dzisiaj podjechałem jeszcze raz do poprawki. Pogrzebali pod autem wyjeżdżam i "zonk" świeci. Stwierdziłem, mam już tego dosyć pojechałem na inny warsztat.
Tam komputerowa zbieżność i sprzęt do diagnostyki.
Pierwsze co kierownica na wprost, a czujniki pokazują skręt o 15* :(
Podpięcie sprzętu do geometrii kół i tutaj robota spaprana.
Ustawili zbieżność i pojechali na jazde próbna z podłączonym komputerem.
Po 10min powrót oddają kluczyki, cena zaledwie 200zł :(
Czyli nie dawać samochodu do partaczy !!!

Musiałem wykonać "adaptacje czujnika kąta skrętu"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”