Zafira 2.0 DTL. Hamulce/Piszczenie ! Problem!

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
RomekTM

Zafira 2.0 DTL. Hamulce/Piszczenie ! Problem!

#1 Post autor: RomekTM »

Witam! Od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami/piszczeniem
Tzn. Po przejechaniu około 10-15km strasznie piszczy mi coś w lewym tylnym kole. Gdy wciskam pedał hamulca przestaje. Natomiast gdy puszczam dalej piszczy. (felga w tym miejscu jest gorąca).
Dziś rano rozebrałem wszystko. Zrobiłem to co wyczytałem w innych tematach, czyli:
Tarcza ok, klocki również. Zdemontowałem zacisk. Tłoczek chodzi normalnie. Wszystko nasmarowałem, przeczyściłem - złożyłem.
Teraz jazda testowa. 15km - dalej to samo!

Co to może być? Jakieś pomysły? Może wymiana płynu/odpowietrzenie układu?
+ Przepraszam, ze tutaj ale "nie mam uprawnień" by pisać w odpowiednim dziale. :cry:

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: lech31 »

RomekTM Prawdopodobnie masz bicie tarczy hamulcowej /tarcza do wymiany/. Tarcza ociera o klocki i dlatego słyszysz takie odgłosy. Wymień tarcze jak najszybciej bo uszkodzisz piastę. Pozdrawiam.

rafał skoczeń

#3 Post autor: rafał skoczeń »

Witam ja mam podobny problem ,z tym,że tarcze i klocki już wymieniłem i....dalej to samo.
teraz mechanik namawia mnie na wymianę zacisku.czyżby następne kilka stówek? Pomocy!

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Tunio999 »

rafał skoczeń pisze:Witam ja mam podobny problem ,z tym,że tarcze i klocki już wymieniłem i....dalej to samo.

teraz mechanik namawia mnie na wymianę zacisku.
Ja bym na Twoim miejscu sam sprawdził - ściągnął koła i poobracał tarczami :mysli:
Kiedyś czytałem, że czasami klocki się "rozwarstwiają" i to jest przyczyna piszczenia :>
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

cieniassss

#5 Post autor: cieniassss »

niektóre klocki są kierunkowe, ale nie każdy mechanik o tym wie bo kierunek nie jest narysowany strzałką, jest specjalne wycięcie w warstwie tłumiącej drgania, tak żeby tłoczek dociskał klocek najpierw jedną stroną

OPG

#6 Post autor: OPG »

Witam!
W mojej Zośce mam podobny problem. Piszczy mi prawe tylne koło i nie wiem co z tym zrobić. Grubość klocków to 8mm. Czy to może być ich przyczyna ? Prosze o pomoc :)

krzysiekłódź

#7 Post autor: krzysiekłódź »

OPG pisze:Witam!
W mojej Zośce mam podobny problem. Piszczy mi prawe tylne koło i nie wiem co z tym zrobić. Grubość klocków to 8mm. Czy to może być ich przyczyna ? Prosze o pomoc :)

witam sprawdzić jak obraca się koło , klocki mogą być zablokowane w jarzmie - trzeba zdjąć zacisk wyjąć klocki i zdjąć blaszki jak występują i dodrze wyczyścić potem można przesmarować smarem miedzianym, klocek powinien swobodnie wsunąć się do jarzma, może być przyblokowana prowadnica zacisku i jeszcze tłoczek hamulcowy to też trzeba posprawdzać powodzenia

slavi77

#8 Post autor: slavi77 »

Zgadzam się z przedmówcą. Tzn, u mnie jest taki sam objaw i jak zdjąłem zacisk, to wyraźnie wyczuwam, że zacina się w prowadnicy. Będę próbował to poczyścić...


W sobotę jadę na urodzinowy obiad do moich staruszków i zabieram się do hamulców... :piwo:
Ostatnio zmieniony 08 maja 2014, 21:04 przez slavi77, łącznie zmieniany 1 raz.

Deleted User 160

#9 Post autor: Deleted User 160 »

Jeśli jarzmo zacisku chodzi luźno w prowadnicach, to trzeba odpiąć linki ręcznego od zacisków i naciskać raz jedno raz drugie ramię ręcznego przy zaciskach obserwując czas ich powrotu, jeśli któreś wraca dużo wolniej i nie do końca(tzn można go jeszcze cofnąć) to zacisk do wymiany lub poważnej regeneracji.

slavi77

#10 Post autor: slavi77 »

Rozebrałem i przeczyściłem prowadnice i zaciski i powiem Wam, że przestało mi piszczeć... :mrgreen:
Mam nadzieję, że to już na dobre, chociaż służyć będzie już innemu właścicielowi... :/

Lysyman
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:42
Imię: Damian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y2.0DTH
Gender:

#11 Post autor: Lysyman »

to chyba częsta przypadłość w Zośkach. Miałem to samo- piszczące odgłosy z tylnego koła, przy wymianie kół zaobserwowałem duże opory toczenia , w wolnej chwili zdjąłem koło , zdemontowałem zacisk i zauważyłem całkowicie zablokowane klocki w prowadnikach, wyjąłem całkiem dobre klocki, wyczyściłem prowadniki , zmontowałem wszystko jak należy i cieszę się ciszą.

Teraz czas na przeglądnięcie całego układu hamulcowego bo na pewno mam do wymiany przednie przewody sztywne muszę ogarnąć temat jakie mają być zaciski na końcach i wymieniam. z tego co wiem to długości przewodów po prawej 1900mm długości a ten po lewej chyba 1200mm długości.
Bez pasa Bez przebaczenia...


...zapnij pasy

Awatar użytkownika
qczi997
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 14 lis 2015, 07:27
Imię: Adi
Lokalizacja: 3Miasto
Auto: Opel Zafira A
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20GTH
Gender:

#12 Post autor: qczi997 »

Nie ma końca bez końca.
--------------------------------------------------------------------------------
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”