Zafira 2.0 DTL. Hamulce/Piszczenie ! Problem!
Moderator: Sebu$
Zafira 2.0 DTL. Hamulce/Piszczenie ! Problem!
Witam! Od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami/piszczeniem
Tzn. Po przejechaniu około 10-15km strasznie piszczy mi coś w lewym tylnym kole. Gdy wciskam pedał hamulca przestaje. Natomiast gdy puszczam dalej piszczy. (felga w tym miejscu jest gorąca).
Dziś rano rozebrałem wszystko. Zrobiłem to co wyczytałem w innych tematach, czyli:
Tarcza ok, klocki również. Zdemontowałem zacisk. Tłoczek chodzi normalnie. Wszystko nasmarowałem, przeczyściłem - złożyłem.
Teraz jazda testowa. 15km - dalej to samo!
Co to może być? Jakieś pomysły? Może wymiana płynu/odpowietrzenie układu?
+ Przepraszam, ze tutaj ale "nie mam uprawnień" by pisać w odpowiednim dziale.
Tzn. Po przejechaniu około 10-15km strasznie piszczy mi coś w lewym tylnym kole. Gdy wciskam pedał hamulca przestaje. Natomiast gdy puszczam dalej piszczy. (felga w tym miejscu jest gorąca).
Dziś rano rozebrałem wszystko. Zrobiłem to co wyczytałem w innych tematach, czyli:
Tarcza ok, klocki również. Zdemontowałem zacisk. Tłoczek chodzi normalnie. Wszystko nasmarowałem, przeczyściłem - złożyłem.
Teraz jazda testowa. 15km - dalej to samo!
Co to może być? Jakieś pomysły? Może wymiana płynu/odpowietrzenie układu?
+ Przepraszam, ze tutaj ale "nie mam uprawnień" by pisać w odpowiednim dziale.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ja bym na Twoim miejscu sam sprawdził - ściągnął koła i poobracał tarczamirafał skoczeń pisze:Witam ja mam podobny problem ,z tym,że tarcze i klocki już wymieniłem i....dalej to samo.
teraz mechanik namawia mnie na wymianę zacisku.
Kiedyś czytałem, że czasami klocki się "rozwarstwiają" i to jest przyczyna piszczenia :>
- Albert Einstein
OPG pisze:Witam!
W mojej Zośce mam podobny problem. Piszczy mi prawe tylne koło i nie wiem co z tym zrobić. Grubość klocków to 8mm. Czy to może być ich przyczyna ? Prosze o pomoc
witam sprawdzić jak obraca się koło , klocki mogą być zablokowane w jarzmie - trzeba zdjąć zacisk wyjąć klocki i zdjąć blaszki jak występują i dodrze wyczyścić potem można przesmarować smarem miedzianym, klocek powinien swobodnie wsunąć się do jarzma, może być przyblokowana prowadnica zacisku i jeszcze tłoczek hamulcowy to też trzeba posprawdzać powodzenia
Zgadzam się z przedmówcą. Tzn, u mnie jest taki sam objaw i jak zdjąłem zacisk, to wyraźnie wyczuwam, że zacina się w prowadnicy. Będę próbował to poczyścić...
W sobotę jadę na urodzinowy obiad do moich staruszków i zabieram się do hamulców...
W sobotę jadę na urodzinowy obiad do moich staruszków i zabieram się do hamulców...
Ostatnio zmieniony 08 maja 2014, 21:04 przez slavi77, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli jarzmo zacisku chodzi luźno w prowadnicach, to trzeba odpiąć linki ręcznego od zacisków i naciskać raz jedno raz drugie ramię ręcznego przy zaciskach obserwując czas ich powrotu, jeśli któreś wraca dużo wolniej i nie do końca(tzn można go jeszcze cofnąć) to zacisk do wymiany lub poważnej regeneracji.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 sie 2016, 12:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y2.0DTH
- Gender:
to chyba częsta przypadłość w Zośkach. Miałem to samo- piszczące odgłosy z tylnego koła, przy wymianie kół zaobserwowałem duże opory toczenia , w wolnej chwili zdjąłem koło , zdemontowałem zacisk i zauważyłem całkowicie zablokowane klocki w prowadnikach, wyjąłem całkiem dobre klocki, wyczyściłem prowadniki , zmontowałem wszystko jak należy i cieszę się ciszą.
Teraz czas na przeglądnięcie całego układu hamulcowego bo na pewno mam do wymiany przednie przewody sztywne muszę ogarnąć temat jakie mają być zaciski na końcach i wymieniam. z tego co wiem to długości przewodów po prawej 1900mm długości a ten po lewej chyba 1200mm długości.
Teraz czas na przeglądnięcie całego układu hamulcowego bo na pewno mam do wymiany przednie przewody sztywne muszę ogarnąć temat jakie mają być zaciski na końcach i wymieniam. z tego co wiem to długości przewodów po prawej 1900mm długości a ten po lewej chyba 1200mm długości.
Bez pasa Bez przebaczenia...
...zapnij pasy
...zapnij pasy