Strona 1 z 1
Dziwna sprawa z hamulcami
: 31 sie 2013, 20:44
autor: Mattai
Miałem więcej wolnego czasu i zrobiłem regenerację wszystkich zacisków.
Po naprawie wreszcie radość bo wszystko działało doskonale. Działało pół roku od naprawy.
Nastąpiła jednak dość dziwna sytuacja.
Mam dość mocno zapyloną jedna lewą przednią felgę. Inne są czyste... problem leży po stronie regulatora hamowania czy też jeden zacisk może się tak dziwnie zachowywać....?
Wydaje mi się że układ hamuje jak na Zośkę dość dobrze...choć szału nie ma.
: 01 wrz 2013, 22:36
autor: Skasowany użytkownik 6483
No to sprawdź sobie czy Ci się nie grzeje felga po dłuższej jeździe? Może któryś klocek za mocno sie trze...
: 01 wrz 2013, 23:39
autor: Mattai
No właśnie...niekoniecznie, temp jest porównywalna , też o tym myślałem że się zapiekły... guzik, koło na podnośniku kręci się poprawnie ...długo...jak reszta. Tu ciekawostka w czasie drastyczniejszego hamowania...jest lekka asymetria..minimalna
: 02 wrz 2013, 09:40
autor: bolid
a klocki zużywają się równomiernie?
: 02 wrz 2013, 09:43
autor: Mattai
Specjalnie je wymontowałem , wygląda że jest ok, nie ma też żadnych krzywizn. Choć dzisiaj rano miałem okazje jechać obwodnicą. i przy hamowaniu z dużej prędkości czułem drganie na kierownicy...może kurka tarcze... było wszystko ok tarcze mam boscha klocki też jakieś markowe teraz nie pamiętam czy ferrodo czy trw
: 02 wrz 2013, 10:08
autor: bolid
drżenie kierownicy podczas hamowania sugeruje problem z tarczami z przodu - mogą być krzywe (?) - podjedź do speca niech sprawdzi (hamowanie to kluczowa sprawa dla bezpieczeństwa)
sprawdzenie zacząłbym od koła które bardziej "brudzi"
przy okazji ocena elementów zawieszenia i wyważenia kół (historia bezwypadkowa?)
a klocki wyjmij i zmierz - będziesz miał pewność - jednocześnie założone powinny zużywać się równomiernie
/co do samego drżenia chce się tylko upewnić - to nie był ABS?/
: 02 wrz 2013, 10:12
autor: Mattai
Zawieszenie całe mam nowe, sprawdzone, po ważeniu, centrowaniu, łącznie z drążkami.
Wszystko było ok nagle się coś zrypało.
: 02 wrz 2013, 10:20
autor: bolid
czyli trzeba znaleźć, naprawić i dalej cieszyć się z jazdy
zacznij od tarcz
a tu mała inspiracja
http://www.auto-swiat.pl/1,ratowanie-ha ... a-naprawic
: 10 paź 2013, 23:08
autor: Mattai
Biło strasznie, wymontowałem tarczę, przemyłem , poskładałem wszystko jeszcze raz...bicie ustało...
Ciekawe, że wszystko było poprawnie podokręcane.
: 11 paź 2013, 11:06
autor: mariusz_technik
może piasta była niedoczyszczona
: 11 paź 2013, 11:19
autor: Mattai
Zawsze czyszczę, zresztą wyszło by zaraz po pierwszym montażu, a to wylazło po czasie.
Nawet przy wymianie kół nie ma za bardzo szans, bo tarcza dociągnięta jest śrubą.
W literaturze jest podane że wyginają się tarcze przy brudzie...gdyby się wygięła, to nie wyprostowała by się zaraz po montażu.
: 15 lis 2013, 06:39
autor: darekimi
Wita.m ostatnio wymienilem klocki na tyle bo sie skonczyly po paru km i sprawdzeniu zaobserwowalem ze grzeje mi sie lewe tylne kolo i to dosc mocno prawe spoko.Rozebralem spowrotem zaciski przeczyscilem wszystko niby okey.Dzisiaj tak pedal hamulca wpada po paru pompowaniach rosnie kolo nadal sie grzeje no i wspomaganie kierownicy tak przerywa skrecam jest i brak takie skoki.Czy to moze byc powiazane hamulce i wspomaganie???
: 15 lis 2013, 16:21
autor: Mattai
Zapieka się tłoczek...fajna zabawa, zestaw naprawczy i problem z głowy, przy okazji sprawdziłbym łożysko...
: 16 lis 2013, 08:34
autor: Mattai
A co do kierownicy to raczej kwestia elektryczna...