WYMIANA SPRĘŻYNY ZAWIESZENIA PRZÓD

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Renowator

WYMIANA SPRĘŻYNY ZAWIESZENIA PRZÓD

#1 Post autor: Renowator »

1. Postaw samochód na dwóch kobyłkach lub jakimś substytucie. Ważne żeby oba koła były w powietrzu, ponieważ stabilizator nie będzie wywierał nacisku na łącznik stabilizatora z mcpersonem. Jeśli tego nie zrobisz będziesz miał problem z rozłączeniem i złączeniem łącznika. Zdejmij koło.
Obrazek

2. Odkręć łącznik stabilizatora od mcpersona oraz dwie śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy. Zanim zaczniesz odkręcać przeleć po gwintach śrub szczotką drucianą usuwając zanieczyszczenia, psiknij preperatem typu WD-40. Śruby będą znacznie lepiej się odkręcać. Podłuż coś pod wachacz żeby piasta nie wisiała bezwładnie.
Obrazek

3. Wypnij osłonę podszybia i odkręć śrubę mocującą widoczną na zdjęciu i wyciągnij mcpersona.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

4. Odkręć nakrętkę blokującą sprężynę od góry. Przy końcu śruba pod wpływem napięcia sprężyny może lekko odskoczyć więc rób to ostrożniej ale bez przesady to nie armata :)

5. Mając wszystko na wierzchu oceń stan bałwana może też wymaga wymiany. Złóż wszystko w odwrotnej kolejności. Skręcenie mcpersona może wymagać pomocy drugiej osoby w ściśnięciu sprężyny aby załapać nakrętkę. Ułożenie sprężyny nie jest trudne ponieważ w amortyzatorze jest blokada, a w poduszcze odciśniety ślad. Ściskasz i skręcasz i składasz

Obrazek Obrazek

Teraz ciesz się nową umiejętnością i zaoszczdzonymi około 100zł. Proponuje wydac je na solidne narzędzia, które właśnie się zwróciły i zarobią na siebie następnym razem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”