Strona 1 z 1

Zapieczone kontry na drążkach

: 23 gru 2014, 21:03
autor: raszek01
Witam,

mam problem jeśli chodzi o geometrie kól, podjechałem na dwie stacje diagnostyczne. Na pierwszej diagnosta wszystko przygotował, wszedł do kanału aby zacząć regulacje jednak okazało się, że kontry na drązkach są zapieczone (nie próbował nic innego jak raz zakrecić kluczem...) i powiedział, że to wszystko z jego strony i on tego nie będzie robił. Na drugiej stacji zadano mi pytanie czy "śruby były rozruszane" i gdy powiedziałem, że nie to nawet nie wzieli auta na kanał. Pytanie moje brzmi czy znacie jakąś stacje w Trójmieście, które podejdzie bez lenistwa do tematu i wykona geometrie czy może sobie darować i spróbować samemu podziałać ale potrzebował bym rad jak się do tego "rozruszania" zabrać jeśli nie ma się dostępu do palnika? Czy zainwestować 100zł w dwie końcówki drązków i je wymienić mimo, że nie mają luzów?

Pozdrawiam.

: 23 gru 2014, 21:15
autor: Kolo72
Weź kawałki szmat, zamocz mocno w ropie.
Owiń śruby nasączonymi szmatkami.
Następnie owiń to folią lub streczem.
Pojeździj tak kilka dni.

Muszą puścić ;)

: 23 gru 2014, 21:28
autor: raszek01
Ciekawa metoda, praktykowana?:)

: 23 gru 2014, 21:34
autor: Kolo72
Tak. Praktykowana na tylnych drążkach stabilizacyjnych w mojej byłej Omedze.
Doradził mi to pewien, zaprzyjaźniony mechanik.
Drążki były nie do ruszenia.
Po czterech dniach puściły bez problemu.

: 23 gru 2014, 21:54
autor: firek
Zrzucasz koło traktujesz "zapieczone" nakręteczki kilkakrotnie motkiem- z przeciwnej strony do uderzanej podkładamy również młotek-przyda sie druga osoba do pomocy.
Nastenie dobry klucz i powinno sie odkręcić.
W naszych wozach nie ma już srub rzymskich więc z reguły nie ma problemu..

: 23 gru 2014, 22:06
autor: Kolo72
To taka sama metoda, jak przy zbijaniu gałek.
To też powinno się sprawdzić ;)

: 23 gru 2014, 23:47
autor: Skasowany użytkownik 6483
inną nieinwazyjna metoda jest potraktowanie nakrętki penetratorem przez dłuższy czas . Polecam WD 40 lub cos podobnego. Zresztą co to za mechanicy którzy nie umieja sobie z tym problemem poradzić :?

: 24 gru 2014, 10:55
autor: Wojti
Palnik podgrzać i tez puści :piwo:

: 25 gru 2014, 13:04
autor: prymus2103
Wojti jak mówi palnik nie musi być acetylenowy da radę,albo młotkiem x2 potraktować kontrę to najszybsze wyjście.