Skrzypienie podczas skrecania kierownicą
Moderator: Sebu$
Skrzypienie podczas skrecania kierownicą
Witajcie
Prosze o pomoc i podpowiedzi. Wczoraj zauważyłem że jak skręcam kierownicą w prawo gdzieś w połowie zasięgu skrętu coś zaczyna skrzypieć. Dźwięk przypomina skrzypienie jakieś gumy.Skrzypienie jest podczas postoju jak i jazdy kiedy skręcam w prawo. Wspomaganie chodzi normalnie tak mi się wydaje. Kiedy skręcam w lewo i czy ruszam kierownicą w lewą stronę to dźwięku skrzypienia nie ma. Głos gdzieś dochodzi z prawej strony silnika patrząc z wnętrza auta. Jak myślicie co to może być. Pozdrawiam
Zycze szerokości
Prosze o pomoc i podpowiedzi. Wczoraj zauważyłem że jak skręcam kierownicą w prawo gdzieś w połowie zasięgu skrętu coś zaczyna skrzypieć. Dźwięk przypomina skrzypienie jakieś gumy.Skrzypienie jest podczas postoju jak i jazdy kiedy skręcam w prawo. Wspomaganie chodzi normalnie tak mi się wydaje. Kiedy skręcam w lewo i czy ruszam kierownicą w lewą stronę to dźwięku skrzypienia nie ma. Głos gdzieś dochodzi z prawej strony silnika patrząc z wnętrza auta. Jak myślicie co to może być. Pozdrawiam
Zycze szerokości
oczywiście tak może być jeśli wyrażnie słychać przy podniesionej masce skąd dobiega dzwiek. pompa jest wówczas wyrażnie słyszalna i to jest bardzo charakterystyczny dzwiek. jeśli jednak dobiega z prawej strony i jest wrażenie jakby coś tarło i nie wygląda to na pompę proponuję sprawdzić jeszcze łącznik stabilizatora oraz górną poduszkę amortyzatora. obie rzeczy przerabiałem w lagunie i były to dzwięki własnie skrzypienia przy skręcie. występowało zarówno na postoju jak i w czasie jazdy.firek pisze:Prawdopodobnie jest to odgłos wydobywajacy sie z pompy wspomagania.
jeszcze sie nie spotkalem ze skrzypieniem sworznia. jesli juz lapal jakis luz to stukał w czasie jazdy. ale coz współczesne samochody wydają takie dzwieki ze czasami nawet nie wiadomo z której strony sie zabrac za szukanieolo018 pisze:A mnie się wydaje że sworzeń wachacza zakończył swoja poprawną prace, prawdopodobnie osłona gumowa została uszkodzona i gałka sworznia zaczyna rdzewieć i skrzypieć.
Sworzeń kulowy pracuje pod obciążeniem auta ,i stukać zacznie jak będzie jego stan tragiczny ,najpierw zacznie skrzypieć bo powierzchnie trące są skorodowane i trą o siebie ,jest to przyczyną uszkodzonej osłony gumowej ,i to jest 95procent uszkodzeń.
Sworzeń podczas postoju i kręceniem kierownicy skrajnie ,nawet potrafi wyskoczyć z gniazda miałem taki przypadek w mercu 124 ,a nie stukał ?.
Sprawdz osłonę gumową czy nie jest uszkodzona.
Sworzeń podczas postoju i kręceniem kierownicy skrajnie ,nawet potrafi wyskoczyć z gniazda miałem taki przypadek w mercu 124 ,a nie stukał ?.
Sprawdz osłonę gumową czy nie jest uszkodzona.
W pełni popieram kolegę już to przerabiałem( w fordzie). Jeden z mechaników chciał mi wymieniać pompę wspomagania, ale zaprzyjaźniony mechanior za pomocą WD 40 wskazał gdzie jest pies pogrzebany, psiuknął na sworzeń i skrzypienie ustało. Sworzeń został oczywiście później wymieniony.olo018 pisze:A mnie się wydaje że sworzeń wahacza zakończył swoja poprawną prace, prawdopodobnie osłona gumowa została uszkodzona i gałka sworznia zaczyna rdzewieć i skrzypieć.
Witam
Podłączę się do tematu i może coś wspólnymi siłami coś zaradzimy.
A więc łożyska amortyzatorów wymienione, łączniki stabilizatorów wymienione , sworznie wahacza wymienne, obejmy gumowe na drążku stabilizatora wymienione i jak skrzypiało przy skręcaniu tak skrzypi dalej .
macie może jeszcze jakieś propozycje
Podłączę się do tematu i może coś wspólnymi siłami coś zaradzimy.
A więc łożyska amortyzatorów wymienione, łączniki stabilizatorów wymienione , sworznie wahacza wymienne, obejmy gumowe na drążku stabilizatora wymienione i jak skrzypiało przy skręcaniu tak skrzypi dalej .
macie może jeszcze jakieś propozycje