Strona 1 z 4
Twardy pedał hamulca
: 03 mar 2015, 14:38
autor: maniekspy
Mam problem z Zafirą A 2002 rok. Jeśli hamuję to z większej prędkości hamulec reaguje w miarę sprawnie, ale z 20 km do 0 hamulec robi się twardy jak cegła. Zero wspomagania. Ktoś przerabiał taki problem?
: 03 mar 2015, 20:20
autor: Wojti
Chyba serwo ...
: 03 mar 2015, 20:30
autor: janekW67
Wojti pisze:Chyba serwo ...
Raczej na pewno.
: 03 mar 2015, 23:26
autor: maniekspy
Sprawdziłem wspomaganie. Na zgaszonym silniku 4x deptanie w hamulec potem odpalenie silnika i pedał mięciutko opadł czyli wspomaganie jest OK. A może inaczej. Mam poważny problem z pracą silnika ponieważ albo przepływka albo lambda jest do wymiany i auto wariuje na wolnych obrotach. Pod koniec tygodnia idzie do majstra i będzie robiony. Czy praca serwo nie wynika z pracy silnika? Może fakt że auto nie utrzymuje wolnych obrotów ( skoki poniżej 500 obr) powoduje wariację hamulców? Wyprostujcie mój sposób rozumowania jeśli się mylę.
: 03 mar 2015, 23:42
autor: janekW67
Praca silnika może mieć wpływ na serwo. Możesz sprawdzić przewód podciśnienia,czy nie jest popękany albo zapchany.
: 03 mar 2015, 23:49
autor: maniekspy
Dzięki. Jutro do dzieła. Podzielę się informacjami.
Sprawa rozwiązała się w bardzo prosty sposób. Przepływomierz jak i lambda były sprawne. Przez własne pomysły na naprawę komputer zarejestrował ogrom błędów i już nic sam nie był w stanie poskładać do kupy. Dodając jeszcze uszkodzony wężyk podciśnieniowy to zrobiła się kumulacja awarii.
Reasumując:
Naprawa wężyka, kasacja błędów i znów kocham swoją Zafirkę.
Nauczka:
Jeśli na czymś się nie znasz to łapy przy sobie, mechanik jest od diagnozy.
Koszt:
50 PLN
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
: 04 mar 2015, 14:15
autor: mariusz_technik
To ten przewód za przepływomierzem chyba? z tyłu dolotu?
: 04 mar 2015, 14:27
autor: maniekspy
Tak przewód za przepływomierzem. Przez takie gówno samochód zwariował na całej linii.
: 04 mar 2015, 20:10
autor: Wojti
: 26 kwie 2015, 13:51
autor: Organ18
Cześć wam ja mam taki problem autkiem jeździłem praktycznie codziennie trasy 5 km czasami 26km ale autko jeździło po jakiś 2 dniach stania samochodu na podwórku i wyjechaniu nim na ulice pedał hamulca stał się bardzo twardy , przypomnę że jak jeździłem było OK a teraz masakra co mogło się konkretnie stać ?? bo jak by było jeżdżone codziennie i w ciągu jazdy by to się stało to wiadome poszło np. Servo ale po 2 dniach stania to trochę dziwne , przegoniłem auto i przy dużych prędkościach ostro na hamulec , pulsacyjnie , stopniowo (coraz to mocniej go wciskałem ) ale nic to nie pomogło nie są zastane hamulce
: 21 maja 2015, 11:34
autor: maniekspy
Mój cwany mechanik tylko ten przewód podciśnienia wymienił i usunął błędy. Nic więcej. Hamulce żyletka. A wcześniej jakbym płytę chodnikową deptał. Nie szukaj od razu najgorszego. Zacznij od najprostszych pomysłów. Jak koszty liczyłem już w setki złotych. Okazało się że 50 zeta i po kłopocie.
: 23 maja 2015, 11:55
autor: Organ18
Ja ostatnio musiałem ostro depnąć bo kobieta jak jej później nawrzucałem od KU*** wylazła zza drzewa patrząc w prawo zamiast w lewo i prosto mi pod koła . Jeszcze kilka osób na chodniku jej powiedziało co myślą ale ABS zadziałał ale tak depnołem że aż mi silnik zgasł haha zapomniałem o sprzęgle no ale wiecie refleks nie doprowadził do tragedii . A maniekspy, powiedz mi 50 złociszy zapłaciłeś za wymiane + przewód czy sam przewód ??
Kompleksowo za usługę przewód oraz kasowanie błędów.
: 09 cze 2015, 14:47
autor: maniekspy
Radomscy mechanicy mają serce. Pojawił się znowu problem z kontrolką ASR. Od czasu do czasu się zapalała i wtedy jeden cylinder nie palił. Wymieniłem listwę cewek i problem zniknął (choć czasem kontrolka ASR się zapala sama ale silnik gra zawsze na 4 garczki). Co ma piernik do wiatraka nie wiem. Jeśli ktoś przerabiał temat lub wie gdzie szukać rozumu proszę o info.
: 01 sie 2017, 14:00
autor: ekmir
Mnie też od pewnego czasu męczy temat "twardego pedału" hamulca.
Mam zamiar coś z tym zrobić.
Po naciśnięciu pedał jest "twardy" i w zasadzie włączenie zapłonu niczego nie zmienia.
Czy w tym przypadku problemem jest serwo czy pomka ?
: 01 sie 2017, 20:45
autor: Dziadek13
ekmir pisze:Po naciśnięciu pedał jest "twardy" i w zasadzie włączenie zapłonu niczego nie zmienia.
Czy w tym przypadku problemem jest serwo czy pomka ?
Myśle że pisałeś o włączeniu zapłonu i odpaleniu silnika.
Należy zrobić pomiar wakumetrem i wyjdzie czy pompka czy serwo z resztą błędem nie wali np P0400 to chyba podciśnienie jest ok to samo tyczy się serwa nie przepuszcza więc i ono nie jest uszkodzone,możliwe dla mnie to uszkodzony (podbity) zaworek w pompie przedmuchać sprężonym powietrzem po odpięciu od podciśnienia,tak piszę bo brak błędu podciśnienia.